02145323 02191004043

هزینه های سفر به کوش آداسی

مجله گردشگری سپهران 30 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

کوش آداسی کجاست؟ کوش آداسی که در زبان ترکی به معنای جزیره پرندگان است، در جزیره ای نزدیک دریای اژه ترکیه واقع شده است و به خاطر آب درخشان فیروزه ای دریای اژه، سواحل شنی وسیع، آفتاب درخشان و اسکله بزرگ با ظرفیت 600 نفر دارد.

جاهای دیدنی کوش آداسی از سواحل طلایی گرفته تا یک شهر رومی و یک پارک ملی، کوش آداسی بسیار بیشتر از استراحتگاه ساحلی است. این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است، که هر ساله گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند. همچنین شهر کوش آداسی از سواحل بسیار زیبا و بکر برخوردار است.

قبل از اینکه بخواهید به این شهر زیبا و دوست داشتنی سفر کنید، بهتر است از هزینه هایی مانند غذا، هتل و حمل و نقل در این شهر اطلاعاتی داشته باشید و یا توجه به بودجه ای که دارید سفر خود را برنامه ریزی کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا برای شما راهنمای سفر به کوش آداسی باشیم و شما را با هزینه سفر به کوش آداسی به طور واقعی آشنا کنیم و شما را برای داشتن یک برنامه ریزی خوب در سفر راهنمایی کنیم، پس با ما همراه شوید.

واحد اسکانس های کوش آداسی ترکیه

واحد اسکانس های کوش آداسی ترکیه

چه پولی همراه خودمان به کوش آداسی ببریم؟

واحد پول کشو ترکیه لیر می باشد و آن با نماد (₺) یا تله نشان می دهند. اسکناس های رایج در این کشور عبارتند از 5 لیر، 10 لیر، 20 لیر، 50 لیر، 100 لیر، 200 لیر می باشند.
سکه های رایج این کشور نیز عبارتند از 1 کروش، 5 کروش،10 کروش، 25 کروش، 50 کروش و 100 کروش می باشد. بنابراین هر لیر ترکیه برابر با 100 کروش می باشد.
با توجه به تجربیات گردشگرانی که به ترکیه سفر کرده اند، بهتر است با خود لیر ترکیه را برای خرید به همراه ببرید. تهیه کردن لیر ترکیه در ایران کار آسانی می باشد شما می توانید به نزدیک ترین صرافی در محل زندگی خود مراجعه کنید و لیر تهیه کنید.

هزینه های قبل از سفر به کوش آداسی

طبق توافقاتی که بین کشور ایران و ترکیه انجام شده است، شهروندان این دو کشور می توانند بدون داشتن ویزا به کشورهای یکدیگر سفر تا 90 روز تمام سفر کنند و در خاک این کشورها حضور داشته باشند.
البته بودن در ترکیه به مدت 90 روز به شما این اجازه را نمی دهد، که شما بتوانید کار تجاری، فعالیت اجتماعی مانند کار و تحصیل داشته باشید.
البته باید این نکته را به خاطر داشت، که هنگام ورود به خاک ترکیه گذرنامه ی شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد و مهمر ورود به کشور در یکی از پایانه های مرزی هوایی یا زمینی ثبت شده باشد.

هزینه هایی که باید قبل از ورود به خاک ترکیه پرداخت کنید شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه ۱,۰۰۰ تومان بابت شناسه
  • هزینه 5000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • هزینه ۱۰۰ هزار  تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • هزینه 45000 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

هزینه تور کوش آداسی

هزینه های تور بسته به نوع کلاس پروازی، هتلی که انتخاب می کنید و خدمات تور می تواند متفاوت باشد. همانطور که می دانید کوش آداسی فرودگاهی ندارد، به همین خاطر هیچ پرواز مستقیمی نیز به این شهر وجود ندارد.
هزینه ای که به طور میانگین برای تور کوش آداسی می توان در نظر گرفت مبلغ 9 میلیون تومان است. تورهای مسافرتی خدماتی از جمله بلیط هواپیما، هتل اقامت، ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت، راهنمای دو زبانه و بیمه ی مسافرتی را به مسافران ارائه می دهند.

هتل های کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی و زیبای ترکیه است، که دارای اقامتگاه ها و هتل های متنوع از سه ستاره تا پنج ستاره را ارائه می کند.
انتخاب هتل ها بسته به بودجه شما می باشد، اغلب هتل های شهر کوش آداسی لوکس و مدرن هستند و فاصله ی نزدیکی تا دریا دارند.
هتل های کوش آداسی دارای امکاناتی بسیاری خوبی در خود هستند، که میهمانان می توانند از آن ها بهرهمند شوند. هتل های کوش آداشی دارای امکاناتی همچون استخرهای روباز و سرپوشیده، اسپا، سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی، ماساژ، رستوران های مختلف هستند. اگر می خواهید بهترین قیمت تور ترکیه و تور ترکیه نوروز را تجربه کنید با آژانس سپهران سیر باستان در تماس باشید.

بهترین هتل های کوش آداسی

هتل رامادا ریزورت 
Charisma De Luxe HoteL
هتل Ilayda Avantgarde
Doubletree By Hilton Kusadasi
هتل لوکس کورومار
Neopol Hotel Deluxe
پالوما مارینا سوئیت
LaVista Boutique Hotel and Spa
هتل آداکوله
هتل پین بای هالیدی ریزورت

هزینه های خورد و خوراک در کوش آداسی

اگر شما اهل خوردن غذا در رستوران هستید، باید به شما بگوییم که هزینه ی میانگین برای یک وعده ی غذایی در رستوران ارزان قیمت در کوش آداسی باید مبلغ 50 لیر پرداخت کنید. هزینه یک وعده غذا در رستوران متوسط کوش آداسی برای دو نفر مبلغی حدود 180 لیرمی باشد. 
همچنین برای خوردن یک وعده غذایی در فست فودهایی مانند مک دونالد در شهر کوش آداسی که قیمت ارزان تری نسبت به سایر فست فود ها دارند باید مبلغی حدود 25 لیر پرداخت کنید.
قیمت همبرگر در فست فودهای زنجیره ای کوش آداسی مبلغی حدودا 6.30 لیر، قیمت نوشابه 3.90 لیر و قیمت قهوه 6 لیر می باشد.

قیمت خوراکی های ضروری در کوش آداسی

شیر یک لیتری : حدود 4 لیر
برنج سفید کیلویی :  9 لیر
تخم مرغ ۱۲ عددی : 10 لیر
یک بطری آب معدنی ۱٫۵ لیتری : حدود 2 لیر
سیگارهر بسته : 2 لیر
پیاز هر کیلو: 3.70 لیر
کاهو هر کیلو: 3.4 لیر

هزینه های حمل و نقل در کوش آداسی

کوش آداشی شهری بسیار آرام و کوچکی است، به همین خاطر دغدغه ای از بابت شلوغی خیابان ها نخواهید داشت. در شهر کوش آداسی تا آنجایی که می توانید پیاده به مقاصد مورد نظر بروید و از زیبایی و طبیعت جذاب این شهر لذت ببرید.
یکی از وسیله های حمل و نقل عمومی رایج در این شهر مینی بوس است، هزینه ی بلیط مینی بوس برای هر نفر مبلغ 3 لیر می باشد .
اگر می خواهید سریع تر به مقصد برسید از تاکسی استفاده کنید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که راننده تاکسی متر خود را روشن کرده باشد.
شما همچنین می توانید برای گشت و گذار در داخل شهر کوش آداسی و دیدن جاذبه های تارخی این شهر خودرو اجاره کنید و به دل جاده بزنید. دوچرخه سواری در کنار سواحل زیبای این شهر نیز گزینه ای جذاب برای لذت بردن است. 

مراکز خرید در کوش آداسی

مراکز خرید در کوش آداسی

خرید در کوش آداسی

کوش آداشی یکی از شهرهای توریستی ترکیه می باشد، بنابراین مراکز خرید جذابی نیز دارد. برای خرید در ترکیه چانی زنی را فراموش نکنید.
سر قیمت ها با فروشندگان چانه بزنید و از آن ها تخفیف های خوبی بگیرید. همچنین باید حواستان باشد که کالای تقلبی خریداری نکنید، زیرا کالاهای تقلبی بسیاری در این شهر به فروش می رسد.
همچنین انتظار لباس و لوازم با کیفیت را در بازارهای این شهر نداشته باشید، حتما لباس هایی که می خرید امتحان کنید زیرا امکان دارد سایز آن ها اشتباه باشد.
مراکز خرید کوش آداسی علاوه بر مراکز مدرن شامل بازارچه های قدیمی نیز می شود، و در آنجا می توانید انواع و اقسام لباس، کیف و کفش زنانه مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوراسیون و صنایع دستی ترکیه را خریداری کنید.
برخی از گردشگران در سفر به کوش آداسی طلا و زیورآلات خریداری می کنند، بهتر است، هنگام خرید از این فروشگاه ها با دقت خریدهای خود را انجام دهید و طلاهای خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.
یکی دیگر از چیزهایی که گردشگران از ترکیه خریداری می کنند، فرش است. فرش در ترکیه یکی از صنایع دستی گران قیمت محسوب می شود.
خوشبختانه شما مشکلی برای خرید انواع و اقسام سوغاتی ندارید و به راحتی می توانید در بازارها و فروشگاه های این شهر خرید های خود را سر فرصت و با دقت انجام دهید.

جاذبه های گردشگری در کوش آداسی

کوش آداسی همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم یکی از شهر های تاریخی در ترکیه است، که دارای جاذبه های دیدنی جذابی می باشد.
از جمله جاذبه های دیدنی و معروف این شهر می توان به جزیره کبوتر، پارک ملی دلتای آیدین، جزیره ساموس، غار کاراجا، کیرازلی، پاموک کاله، کادینلار دنیزى، پرینه، میلتوس، دیدیما، شبه جزیره دیلک اشاره کرد.

هزینه تفریح در کوش آداسی

هزینه های تفریح و گردش در شهر کوش آداسی بسته به موقعیت جغرافیای آن و فاصله آن تا هتل اقامت و همچنین تفریح مورد نظر می باشد.
تفریحات کوش آداسی اغلب تفریحات آبی هستند، زیرا اطراف این شهر را دریا احاطه کرده است و شما می توانید خود را با تفریحات ساحلی این شهر سرگرم کنید.
شما همچنین می توانید از تفریحات دیگری مانند پارک های آبی، آکواریوم کوش آداسی و کشتی تفریحی نیز لذت ببرید، هزینه ی کشتی تفریحی برای هر نفراز مبلغ 70 دلار شروع می شود.
هزینه های بازدید از مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری در کوش آداسی نیز به صورت میانگین 75 لیر می باشد، هزینه ی حمام ترکی در این شهر مبلغی حدود 70 تا 150 لیر است.

اگر قصد سفر به کوش آداسی را دارید، می توانید برای رزرو بهترین قیمت تور کوش آداسی و تور کوش آداسی نوروز در هتل های متنوع از طریق تماس با آژانس هواپیمایی سپهران سیر باستان اقدام کنید.

 سوالات متداول درباره ی هزینه های سفر به کوش آداسی

هزینه تور کوش آداسی چقدر است؟

هزینه های تور کوش آداسی مبلغی بین 8 تا 11 میلیون تومان می باشد.

هزینه ی خورد و خوراک در کوش آداسی چقدر است؟

هزینه یک وعده غذا در رستوران برای یک نفر 50 لیر وهزینه یک وعده غذا در یک فست فود ارزان 25 لیر می باشد.


درباره ترکیه بیشتر بخوانید:

 نحوه رفتن از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی

 راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه

 مارماریس برای سفر بهتر است یا کوش آداسی؟

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC