02145323 02191004043

مارماریس یا کوش آداسی به کدامیک برویم؟

مجله گردشگری سپهران 28 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

حتما تا به حال برای شما هم این سوال پیش آمده که کدام یک از شهر های مارماریس و کوشی آداسی برای سفر جذاب تر هستند؟

برای سفر به این دو شهر بسته به سلیقه ی شما است، این دو شهر ترکیه ساحلی می باشند و شما می توانید علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری آن ها به سواحل زیبای این دو شهر نیز بروید و از تفریحات آبی لذت ببرید.
کوش آداسی یکی از شهرهای بندری در غرب کشور ترکیه و واقع در استان آیدین است. این شهر در ساحل دریای اژه دارد و هرساله میزبان گردشگران بسیاری است.

مارماریس نیز یک شهر ساحلی و یک مقصد گردشگری در سواحل جنوب غربی مدیترانه ترکیه، در استان موغلا است. مارماریس دریای مدیترانه و دریای اژه را به همراه شبه جزیره ای طولانی و باریک تقسیم می کند.
در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با این دو شهر توریستی ترکیه بیش تر آشنا کنیم، با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

جاذبه های کوشی آداسی

جاذبه های کوشی آداسی

آب و هوای مارماریس و کوشی آداسی

مارماریس دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل است. اگر به دنبال آفتاب هستید، بهترین زمان برای بازدید از مارماریس بین خرداد و شهریور است.

گرم ترین ماه در سال مرداد با میانگین روزانه حداکثر 35 درجه سانتیگراد است. خنک ترین ماه سال نیز در دی ماه با میانگین حداکثر روزانه 14 درجه سانتیگراد است.

آب و هوای مارماریس تحت تأثیر موقعیت آن در سواحل جنوب غربی ترکیه است. دمای هوا در مارماریس در پاییز و بهار بسیار خنک ‌تر از تابستان است.

کوش آداسی دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم آفتابی و زمستان های معتدل و مرطوب است. فرودین تا شهریور بهترین ماه‌ها برای بازدید از شهر ساحلی کوشی آداسی است.

جاذبه ‌های گردشگری مارماریس و کوشی آداسی

تفریحات مهم ‌ترین بخش در سفر را تشکیل می ‌دهند، بنابراین مقایسه کردن جاذبه های گردشگری این دو شهر به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید، که کدام یک برای سفر بهتر هستند.

کوشی آداسی یکی از شهر های تفریحی و مدرن ترکیه است، این شهر دارای جاذبه های دیدنی تاریخی و تفریحات آبی مهیج است. مامرماریس نیز به سواحل زیبایی که دارد معروف است و جاذبه های کمتری نسبت به کوشی آداسی دارد.

جاذبه های کوشی آداسی

همه می دانند که ترکیه از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است و بیشتر تاریخ آن متعلق به شهر تاریخی کوش آداسی است. 

کوش آداسی دارای مکان های تاریخی بسیاری است و برخی از این مکان ها تاریخی در معرض دید عموم قرار دارند که می توانید در تور لحظه آخری کوش آداسی و تور کوش آداسی نوروز از آن ها بازدید کنید. بسیاری از باستانی ترین مکان های کوش آداسی در انتظار کشف هستند.

در کوش آداسی، آخرین شهر باستانی که در دهه 1990 توسط یک چوپان در پارک ملی گوزلکاملی کشف شده است. در زیر چند مورد از محبوب ترین جاذبه های تاریخ کوشی آداسی را نام برده ایم.

  • افسس
  • خانه مریم باکره
  • هفت خواب
  • معبد آرتمیس
  • سنت جان
  • آفرودیسیا
  • دیدیما
  • پرگاموم

جاذبه های مارماریس

تعدادی از جاذبه های تاریخی و جذاب نیز در شهر مارماریس قرار دارد، از جمله ساختمان‌ های قدیمی، بناهای تاریخی، کاخ‌ ها و پارک‌ ها که می ‌توانید در مورد گذشته باشکوه مارماریس اطلاعات کسب کنید. 
وجود این مکان ها و موزه های تاریخی شما را به قدم زدن در تاریخ غنی مارماریس می برد که از جذابیت های تور مارماریس و همچنین تور مارماریس نوروز است. در زیر به چند مورد از جاذبه های شهر مارماریش اشاره می کنیم.

  • موزه مارماریس
  • قلعه مارماریس
  • کاروانسرای حفصه سلطان
  • آرامگاه ساریانا
  • مسجد ابراهیم آقا
  • بازار بزرگ (بدستن)

تفریحات آبی در کوش آداسی

کوشی آداسی به دلیل ساحلی بودن بسیار جذاب و دیدنی است، یکی از تفریحات آبی جذاب کوشی آداسی پارک آبی آدالند می باشد.
در این پارک آبی می توانید انواع بازی های و سرگرمی های آبی را تجربه کنید و لحظاتی خوش را برای خود بسازید. کوشی آداسی ترکیه علاوه بر پارک آبی آدالند دارای دو پارک آبی دیگر نیز می باشد. این پارک های آبی دارای انواع سرسره های آبی هیجان انگیز، رودخانه ی خروشان، پارک آبی مخصوص کودکان است.
از جمله تفریحات آبی کوشی آداسی شامل اسکی روی آب، ویک بردینگ، مونو اسکی، بوردینگ زانو، قایق موز، قایق های بادی می باشد.

تفریحات آبی در مارماریس

ماماریس یک استراحتگاه ساحلی است. ماماریس که به عنوان یک بندر قایق بادبانی و کشتی کروز معروف است، ورزش‌ ها و فعالیت‌ های آبی متنوعی را ارائه می ‌کند. 
از جت اسکی و پارا دریانوردی گرفته تا قایق ‌سواری و قایق رانی، در ماماریس، ورزش‌ های آبی زیادی را خواهید یافت که برای هر رده ی سنی مناسب هستند. 
این مکان سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند و به سرعت تبدیل به بهشتی برای دوستداران ورزش های آبی می شود. فعالیت های ورزش های آبی در ماماریس کاملاً شگفت انگیز است. 
از جمله تفریحات آبی مارماریس شامل جت اسکی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، رافتینگ، کایاک سواری می باشد.

سواحل کوشی آداسی

کوش آداسی دارای سواحل متنوعی است که در طول خط ساحلی 40 کیلومتری خود پراکنده شده اند، بنابراین اگر مایل باشید، می توانید در هر روز تعطیلات خود از یک ساحل متفاوت دیدن کنید.
 مزیت اصلی کوش آداسی وزش بادهای ملایم مداوم آن است که یک روز در ساحل را به تجربه ای بسیار لذت بخش تبدیل می کند. نسیم خنک بعد از ظهر آن می تواند بسیار مورد استقبال قرار گیرد.
سواحل کوشی آداسی نخصوصا در روزهای تعطیل آخر هفته بسیار شلوغ هستند. در زیر به چند مورد از بهترین سواحل کوشی آداسی اشاره می کنیم.

  • ساحل شهر
  • ساحل پاپاز همام
  • ساحل بانوان
  • ساحل غروب
  • ساحل سبز
  • لانگ بیچ
  • ساحل پاموچک

نمایی از سواحل مارماریس

نمایی از سواحل مارماریس

سواحل مارماریس

سواحل مارماریس، در جنوبی ترین قسمت کشور واقع شده است. این سواحل مانند قطعه ای از بهشت هستند که از سه طرف توسط دریاها احاطه شده است و سبزی جنگل با دریای زلال آبی تلاقی می کند. 
یکی از ویژگی های مهم سواحل مارماریس که از بسیاری از استراحتگاه های دیگر متمایز می شود سواحل و خلیج های آن است. در زیر به چند مورد از بهترین سواحل مارماریس اشاره می کنیم.

  • ساحل ایچملر
  • ساحل تورونچ
  • ساحل کوملوبوک
  • ساحل جزیره بهشت
  • ساحل جزیره کلئوپاترا
  • ساحل عیسی
  • ساحل اینککوم
  • خلیج گبکسه 

هزینه‌ های سفر به کوش آداسی و مارماریس

پس از بررسی های جاذبه ها و سواحل و سرگرمی های این دو شهر بهتر است، این دو شهر را از لحاظ هزینه نیز با یکدیگر مقایسه کنیم.
برای رفتن از ایران به دو شهر کوشی آداسی و مارماریس باید به شما بگوییم که پرواز مستقیم وجود ندارد. برای رفتن به کوشی آداسی ابتدا باید به شهر ازمیر بروید و از آنجا با سوار شدن تاکسی و یا اتوبوس های بین راهی خود را به کوشی آداسی برسانید.
برای سفر به مامرماریس نیز باید ابتدا خود را به شهر بدروم برسانید و از آنجا با تاکسی به مامرماریس بروید، هزینه های بلیط هواپیما از تهران به ازمیر حدودا بین 9 تا 10 میلیون است و هزینه ی بلیط تهران تا بدروم نیز حدودا 12 میلیون می باشد، از این رو هزینه های سفر به کوشی آداسی ارزان تر از مارماریس است.
هزینه های هتل نیز بخشی از هزینه های مسافرت می باشند، برای رزرو هتل بسته به امکانات هتل و نزدیک بودن هتل به دریا و یا دور بودن آن بستگی دارد.

در کوشی آداسی اغلب هتل ها نزدیک به دریا هستند و شما برای استفاده از امکانات هتل و ساحل نیازی به هزینه ی جدا ندارید، اما در مارماریس هتل های نزدیک به نوار ساحلی وجود ندارد به همین خاطر مسافران برای رفتن به ساحل باید هزینه ای را بابت رفت و آمد صرف کنند. از طرفی هتل های کوشی آداسی لوکس تر و گران تر هستند و این باعث می شود هزینه های رفت آمد را جبران کنند.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید برای رزرو پکیج تور لحظه آخری ترکیه و تور ترکیه نوروز با قیمت مناسب از طریق تماس با آژانس هواپیمایی سپهران سیر باستان اقدام کنید.

سوالات متداول درباره مارماریس و کوشی آداسی

هتل در مارماریس گران تر است یا کوشی آداسی؟

هتل های کوشی آداسی به دلیل نزدیک بودن به ساحل و امکانات لوکسی که دارند گران تر از هتل های مارماریس هستند.

تفریحات آبی در مارماریس و کوشی آداسی چیست؟

از جمله تفریحات آبی جت اسکی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، رافتینگ، کایاک سواری، قایق ‌سواری و قایق رانی هستند. 


درباره ترکیه بیشتر بخوانید:

 از فرودگاه ازمیر چگونه به کوش آداسی برویم؟

 هزینه سفر به کوش آداسی

 راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC