02145323 02191004043

از فرودگاه ازمیر چگونه به کوش آداسی برویم؟

مجله گردشگری سپهران 28 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است، که نزدیک به دریای اژه می باشد. این شهر یکی از شهرهای محبوب و پرطرفدار بین گردشگران است.
شهر کوش آداسی با نام جزیره ی پرنده نیز شناخته می شود. کوش آداسی دارای آب و هوایی مدیترانه ای است و بیش ترین بازدید کننده را در اوایل اردیبهشت تا آبان دارد.
جاهای دیدنی کوش آداسی بسیار جذاب هستند، جاذبه های به جا مانده از دوران رم باستان و سواحل زیبا و بکرش و همچنین مراکز خرید کوش آداسی به دلیل قیمت های ارزانی که دارد در بین گردشگران بسیار محبوب است.
شما در کوش آداسی می توانید از سواحل شنی طولانی، رستوران های بی شمار، مناظر رویایی، پارک های آبی خانوادگی و غروب های طلایی لذت ببرید. در این مطلب نحوه رسیدن از نزدیکترین فرودگاه به کوش آداسی تا مرکز شهر را بررسی می کنیم.

فاصله ی ازمیر تا کوشی آداسی روی نقشه

فاصله ی ازمیر تا کوش آداسی روی نقشه

چگونه از ازمیر به کوش آداسی برویم؟

شهر کوش آداسی هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر است، اما اگر بخواهید به شهر کوش آداسی بروید، باید به شما فرودگاه کوش آداسی در این شهر وجود ندارد. به همین خاطر پرواز مستقیمی نیز به این شهر وجود ندارد.

اگر بخواهید از تهران به کوش آداسی سفر کنید پرواز مستقیم تهران به کوش آداسی وجود ندارد و باید بلیط هواپیمای خود را به مقصد شهر ازمیر تهیه کنید. لازم به ذکر است فاصله فرودگاه ازمیر تا کوش آداسی 90 کیلومتر می باشد.

پس از رسیدن به فرودگاه ازمیر باید با سوار شدن تاکسی یا هر وسیله ی نقلیه ی دیگری خود را به کوش آداسی برسانید. شما همچنین می توانید پس از رسیدن به فرودگاه ازمیر از طریق کشتی های مسافربری، اتوبوس، قطار، تاکسی یا کرایه کردن ماشین به شهر کوش آداسی بروید. فاصله ی تقریبی از فرودگاه ازمیر تا کوش آداسی ا تا 2 ساعت می باشد.

بسیاری برای راحتی و خدمات تور برای رفتن به این شهر تور کوش آداسی را تهیه می کنند، زیرا تور خود ترانسفر فرودگاهی دارد و شما را به راحتی از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی می برد. از این رو سفری بی دغدغه و راحت خواهید داشت.

شما با رزرو تور کوش آداسی و همچنین تور کوش آداسی نوروز به محض پیاده شدن از هواپیما راننده‌ های ترانسفر را خواهید دید که با علامت آژانس منتظرتان هستند تا شما را به کوش آداسی برسانند.

راه‌ های دسترسی به کوش آداسی از ازمیر

فرودگاه عدنان در ازمیر یکی از بهترین فرودگاه های ترکیه برای تور ازمیر و شهرهای مجاور بشمار می رود. این فرودگاه از امکاناتی مختلفی مانند اتاق کنفرانس، کلینیک، رستوران اسنک بار، خودپردا و پارکینگ رایگان برخوردار است.

  • با کشتی مسافربری

یکی از راه های رفتن از ازمیر به کوش آداسی سوار شدن کشتی های مسافربری است، این کشتی ها به صورت روزانه مشغول به کار هستند.
کشتی های مسافربری از آب های نیلگون ازمیر به سمت جزیره ای به نام ساموس حرکت می کنند و از آنجا به کوش آداسی می روند.
کوش آداسی یک شهر بندی است، که تمامی کشتی های مسافربری از این بندر در حال رفت و آمد هستند. برای رفتن به کوش آداسی از طریق دریایی به دلیل وجود ویزا سختگیری هایی وجود دارد، که ما این راه را برای ایرانیان پیشنهاد نمی کنیم.

  • با اتوبوس

یکی از به صرفه ترین راه های برای رفتن از ازمیر به کوش آداسی استفاده از اتوبوس های نزدیک فرودگاه ازمیر است. گردشگران می توانند از فرودگاه عدنان ازمیر با استفاده از اتوبوس های مدل ESHOT 20 و با خرید بلیط از دکه های بلیط فروشی شرکت های حمل و نقل پاموکال و آنادولو به طور مستقیم می توانید خود را به کوش آداسی برسانید.
یکی از گزینه های 24 ساعته و فعال شرکت ترانسفر فرودگاهی کوش آداسی ترانسفر (kusadasi transfers) می ‌باشد که به صورت تمام وقت از فرودگاه عدنان ازمیر به کوش آداسی مسافران را جابجا می کند.
این شرکت به مسافران سرویس های سریع و منظمی را ارائه می دهد، شکما هم اکنون می توانید رزرو آنلاین اتوبوس را از این شرکت انجام دهید.
علاوه بر این شرکت شرکتی دیگری به نام هوپا (hoppa.com) می باشد، این شرکت یک شرکت بین ‌المللی حمل و نقل است که از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی خدمات ترانسفر به گردشگران ارائه می‌ دهد. هزینه اتوبوس از ازمیر تا کوش آداسی بسته به نوع اتوبوس متفاوت است.

  • با قطار

روش دیگر برای رفتن از ازمیر به کوش آداسی استفاده از قطار است. البته باید بگوییم استفاده از قطار نسبت به سایر وسایل حمل و نقل کار آسانی نیست.
در روش حمل و نقل قطار ترانسفر های قطار در فرودگاه عدنان ازمیر به کوش آداسی، مسافران خود در ایستگاهی به نام سلچوک (Selcuk) که با مرکز شهر کوش آداسی 18 کیلومتر فاصله دارد، پیاده می ‌کنند. 
پس از پیاده شدن در این ایستگاه شما باید مجددا با استفاده از اتوبوس های اتوگر در فاصله 750 متری از ایستگاه سلچوک سوار شوید و خود را به شهر کوش آداسی برسانید. لازم به ذکر است برای سوار شدن این اتوبوس ها باید کمی پیاده روی کنید.
البته باید بگوییم شما می توانید علاوه بر اتوبوس از تاکسی هایی که در ایستگاه قطار وجود دارند نیز استفاده کنید و خود را به کوش آداسی برسانید، لیکن هزینه بیش تر را باید نسبت به اتوبوس پرداخت کنید.

  • با تاکسی

یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های رفتن از فرودگاه ازمیر به شهر کوش آداسی استفاده از تاکسی می باشد. یکی از قسمت های خوب گرفتن تاکسی این است که اگر تعداد شما چهار نفر باشد، هزینه ی تاکسی تقسیم می شود.
در واقع می توان گفت هزینه حمل و نقل شما به کوش آداسی با هزینه ی چهار بلیط اتوبوس برابری می کنید، بنابراین برای راحتی سفر و به علاوه سریع ‌تر رسیدن به کوش آداسی ما به شما استفاده از تاکسی را پیشنهاد می کنیم.
فقط باید یک نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده از تاکسی باید دقت کنید، که راننده ی تاکسی از تاکسی متر استفاده کند تا هزینه ی شما طبق تعرفه مشخص شود.
همچنین بهتر از قبل از سوار شدن تاکسی هزینه ی حرکت به سمت کوش آداسی را با راننده توافق کنید، زیرا از آنجایی که شما به این مسیر واقف نیستید به همین خاطر راننده ممکن است مسیر را طولانی تر کند و با تاکسی متر هزینه ی بیشتری را از شما دریافت کند.
یکی دیگر از نکات مهم در هنگام استفاده از تاکسی این است، که سعی کنید بین ساعت های 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر از تاکسی استفاده نکنید، زیرا هزینه ی تاکسی در این ساعت ها دو برابر می شود.

  • اجاره خودرو

اجاره ماشین نیز یک گزینه عالی برای رفتن و آمد است. شما می توانید یک ماشین از فرودگاه ازمیر کرایه کنید و به راحتی خود را به شهر کوش آداسی برسانید.
اجاره ماشین یکی از روش های مقرون به صرفه برای رفت آمد در شهر است، و شما دیگر کرایه ماشین پرداخت نمی کنید. شما ماشین را برای تمام مدت در اختیار خواهید داشت، بنابراین در رفت و آمد به سواحل و جاذبه های گردشگری نیز صرفه جویی خواهید کرد.
اجاره ی خودرو برای کسانی که به صورت گروهی سفر می کنند بهترین گزینه است، زیرا شما با اجاره ی خودرو در سفر از آزادی عمل بدون محدودیت برخوردار هستید و هر زمان که بخواهید به هر کجا که بخواهید می توانید بروید.
در مرحله اول شاید برای شما هزینه ی اولیه اجاره ی خودرو کمی سنگین باشد، اما اگر تعداد شما زیاد باشد و به صورت گروهی سفر کنید هزینه ها بین افراد تقسیم خواهد شد و شما متوجه می شوید که اجاره خودرو برای شما بهترین گزینه است.
شما می توانید از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی با هزینه ای مقرون به صرفه سفر کنید، و با اجاره ی خودرو می توانید به گشت و گذار، خرید در داخل شهر کوش آداسی بپردازید. از این رو هزینه های حمل و نقل و گشت و گذار در شهر به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. 

مدارک لازم برای اجاره خودرو از ازمیر تا کوش آداسی

برای اجاره ی خودرو از فرودگاه ازمیر به سمت کوش آداسی می توانید به آژانس های موجود در فرودگاه بروید و از آنجا درخواست خود را بدهید.
برای اجراه ی خودرو شما باید مدارکی همچون عکس یا کپی پاسپورت، گواهینامه ایرانی، گواهینامه بین ‌المللی معتبر و عکس بلیط رفت در اختیارتان باشد.
برای اجاره خودرو آژانس مورد نظر قراردادی را با شما تنظیم خواهد کرد که در آن نکاتی از جمله بیمه ی ماشین، مدت زمان اجاره، هزینه دیپازیت و دیگر نکات درج خواهد شد، یک نسخه از این قرارداد به دست شما و نسخه ی دیگر نزد شرکت نگهداری خواهد شد.
پس از تنظیم قرارداد، باید هزینه ی تمام روزهایی که می خواهید خودرو را اجاره کنید به همراه یک مبلغ 300 یورویی به عنوان دیپازیت به دلیل هر گونه آسیب به خودرو و جریمه ی احتمالی باید پرداخت کنید.
قبل از تحویل گرفتن خودرو از سالم بودن کولر، بخری، چراغ ها و دیگر امکانات خودرو و بیمه ی ماشین اطمینان حاصل فرمائید و مدارک مربوط به خودرو را تحویل بگیرید تا با مشکلاتی مانند جریمه و یا توقیف خودرو مواجه نشوید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید برای رزرو پکیج تور ارزان ترکیه و تور ترکیه نوروز با قیمت مناسب از طریق تماس با آژانس مسافرتی سپهران سیر باستان اقدام کنید.

سوالات متداول درباره نحوه رفتن از ازمیر به کوش آداسی

چه راه هایی برای رفتن از ازمیر به کوش آداسی وجود دارد؟

شما می توانید از طریق روش های مختلفی همچون با کشتی مسافربری، اتوبوس، قطار، تاکسی و یا اجاره ی خودرو از ازمیر به کوش آداسی بروید.

فاصله ی فرودگاه ازمیر تا کوش آداسی چقدر است؟

فاصله ی فرودگاه عدنان ازمیر تا  شهر کوش آداسی 90 کیلومتر است که تقریبا 1 تا 2 ساعت طول می کشد.


درباره ازمیر و کوش آداسی بیشتر بخوانید:

 راهنمای سفر از ازمیر به سایر شهرهای ترکیه

 هزینه سفر به کوش آداسی

 مارماریس بهتر است یا کوش آداسی؟

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC