02145323 02191004043

معرفی شهر استانبول ترکیه

مجله گردشگری سپهران 09 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

استانبول یا قسطنطنیه، شهری 2500 ساله اوراسیایی در ترکیه می باشد که از مهم ترین شهرهای توریستی آن به شمار می رود. این شهر با تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل کرده و با جاذبه های گردشگری ارزشمند سالانه بیش از 12 میلیون مسافر را به سمت خود جذب می کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، در ادامه معرفی کاملی از جاهای دیدنی استانبول، حمل و نقل عمومی، شرایط آب و هوایی، مراکز خرید و بازارها و تفریحات مهیج و همچنین باید و نبایدهای سفر به آن را ارائه خواهیم داد.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول

معرفی استانبول ترکیه

استانبول یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه می باشد که در منطقه مرمره قرار گرفته و بیش از دو سوم جمعیت آن در بخش اروپایی این شهر سکونت دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های شهر 2500 ساله استانبول، قرار گرفتن آن در دو قاره اروپا و آسیا می باشد. اتصال این دو قاره توسط تنگه بسفر که در گذشته با نام پلی میان دو قاره معروف بوده، ایجاد شده و بیشترین جاذبه های تاریخی در ناحیه آسیایی و بافت تاریخی شهر جلوه گری می کنند. علاوه بر جاذبه های تاریخ بسیار ارزشمند، امکانات تفریحی مهیج و طبیعت بکر و فوق العاده زیبا در کنار جشنواره ها و فستیوال های متعدد دلیل محکمی برای جذب بیش از 12.5 میلیون گردشگر و خرید تور لحظه آخری استانبول به شمار می روند.

بیش از 97 درصد مردم استانبول مسلمان هستند، اما ترکیه سکولار بوده و دین رسمی در آن معرفی نشده است. برای تجربه سفری خاطره انگیز پیشنهاد می کنیم به عقاید مردم بومی این منطقه احترام بگذارید.

پل بسفر و مسجد اورتاکوی از جاذبه های استانبول

پل بسفر و مسجد اورتاکوی از جاذبه های استانبول

آب و هوای استانبول

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از سفر به استانبول باید به آن توجه داشت، آب و هوا است. چون در برخی از روزهای سال هوا به شدت گرم یا سرد می باشد و شرایط ایده الی برای سفر پیش رو نخواهد بود. در حالت کلی استانبول دارای بهاری ملایم است و با نزدیک شدن به تابستان دمای هوا افزایش زیادی پیدا می کند. لذا انتخاب تور استانبول نوروز 1402 یکی از انتخاب های ایده آل از نظر شرایط آب و هوایی محسوب میشود.

اواسط تابستان دمای هوا افزایش زیادی پیدا می کند و گاها سوزان است. با ورود به پاییز دوباره با هوایی بسیار عالی و ملایم روبرو خواهید شد و در زمستان نیز بارش برف و یخ بندان دور از انتظار نیست. اگر به دنبال بهترین فصل برای سفر به استانبول در شرایط آب و هوایی عالی هستید، بهار و پاییز انتخاب مناسبی هستند. سفرهای زمستانی به استانبول گزینه ای ایده آل برای افرادیست که به دنبال سفر ارزان می باشند.

تورهای ارائه شده در آژانس مسافرتی بر اساس فصل سفر نرخ های متفاوتی دارند و بر اساس هدفتان از سفر می توانید آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در تورهای بهاری استانبول می توانید از جشنوراه لاله، جشنوراه روز فتح استانبول و همچنین جشنواره های فیلم و تئاتر استفاده کنید. تابستان نیز جشنواره های موسیقی و جاز در این شهر برگزار میشوند که طرفداران زیادی دارند.

جاهای دیدنی استانبول

دیدنی های استانبول را می توان به دو گروه جاذبه های طبیعی و تاریخی دسته بندی کرد. افرادی که علاقه مند به تاریخ هستند، کافیست وارد بافت قدیمی این شهر شوند تا با دنیایی از بناهای بسیار ارزشمند روبرو گردند. برخی از دیدنی های تاریخی استانبول که نباید از دست داد عبارتند از:

  • کاخ دولما باغچه
  • کاخ توپکاپی
  • ایاصوفیه
  • باسیلیکا سیسترن
  • مسجد سلطان احمد
  • کلیسای چورا
  • حمام خرم سلطان
  • برج گالاتا
  • موزه هنر مدرن استانبول
  • مسجد سلیمانیه
  • برج دوشیزه
  • قلعه یدیکوله
  • موزه فرش استانبول
  • موزه اپرا استانبول

در کنار بناهای تاریخی ارزشمند، پیشنهاد می کنیم از آکواریوم شیشه ای، ساحل طلایی، ساحل بورج، ساحل بابیلون، ساحل ترو بلو، ساحل دالیا، ساحل ریوا، ساحل سولار، ساحل سوما، ساحل پاتارا و ساحل یوبوک آدا نیز بازدید و از تفریحات مهیج آن استفاده کنید. شهربازی ویالند نیز از انتخاب های بسیار مناسب برای سفرهای خانوادگی می باشد و خاطره ای به یادماندنی را برای کودکان به همراه خواهد داشت.

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

حمل و نقل عمومی استانبول

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه می باشد و برای بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی و تفریحات مهیج باید به مناطق مختلفی از شهر سفر کنید. به همین دلیل باید از سیستم حمل و نقل عمومی آن اطلاعات کافی داشته باشید. در ابتدای سفر سعی کنید استانبول کارت خریداری کنید، چون هزینه اتوبوس و مترو با این کارت قابل پرداخت است و تخفیف هایی را برایتان ارائه می دهد. برای تردد در سطح شهر استانبول می توانید از تاکسی، اتوبوس، تراموا، دوچرخه، موتور، ون و قایق و کشتی استفاده کنید. دقت داشته باشید که اتوبوس در ساعات 6 صبح تا 23 و مترو از 6 صبح تا 24 فعالیت دارند.

از استانبول چی بخریم؟

استانبول نمونه کوچک شده از تمام کشور ترکیه می باشد و در بازار و مراکز خرید آن انتخاب های متنوعی برای خرید پیش رو خواهید داشت. انواع سوغات و صنایع دستی از جمله مواردی هستند که در سفر به این شهر می توانید خریداری کنید. قهوه، چشم نظر، باقلوا، ادویه جات، لباس، راحت الحلقوم از جمله سوغاتی هایی هستند که در استانبول می توانید بخرید. در مراکز خرید لوکس این شهر نیز برندهای مشهور دنیا حضور دارند و انواع لباس، کیف و کفش و وسایل الکترونیکی و غیره را می توانید از آنها خریداری کنید.

مراکز خرید و بازارهای استانبول

اغلب گردشگران در سفر به استانبول ساعت ها در مراکز خرید و بازارهای متنوع آن قدم می زنند و خریدهای فوق العاده را انجام می دهند. اگر شما نیز عاشق خرید هستید، پیشنهاد می کنیم مراکز خرید و بازارهای زیر را از دست ندهید:

  • بازار بزرگ استانبول
  • مرکز خرید فروم استانبول
  • بازار ادویه استانبول
  • مرکز خرید آکمرکز
  • بازار بزرگ کاپالی چارشی
  • مرکز خرید پالادیوم
  • مرکز خرید جواهیر

در استانبول چی بخوریم؟

بدون شک یکی از بهترین لذت های سفر، امتحان کردن غذاهای جدید با طعم و عطرهای متنوع است و ترکیه در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. به طوریکه در طول سفر به استانبول می توانید انواع غذاهای ترکی از جمله دونر کباب، شیشه کباب، اسکندر کباب، آدانا کباب، سیمیت، میدیه دولما، کنوفه، بیتی بیف، لاهماجون، نخود پلو، کوفته خام، ایمام بایلدی، پیده و کومپیر را نوش جان کنید.

باید و نبایدهای سفر به استانبول

با توجه به نوع فرهنگ و آداب و رسوم و شرایط موجود در استانبول، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را حتما مد نظر قرار دهید:

  • بیش از 97 درصد جمعیت استانبول مسلمان اهل تسنن هستند، لذا برای ورود به مکان های مذهبی از پوشش مناسب برخوردار باشید.
  • در مکان های عمومی و معابر سیگار کشیدن در استانبول و سایر شهرهای ترکیه ممنوع است.
  • امنیت این شهر تقریبا شبیه به تهران است. به همین دلیل تا حد امکان پول نقد و جواهرات را در مکان های عمومی همراه نداشته باشید.
  • استانبول کارت نه تنها برای استفاده از حمل و نقل عمومی کاربرد دارد، بلکه تخفیف هایی را برای رستوران ها و موزه ها و سایر مکان های دیدنی ارائه می دهد.
  • پول رایج استانبول لیر ترکیه می باشد. البته در سطح شهر تعداد زیادی صرفی وجود دارد و می توانید ارز تهیه کنید.
  • بهتر است تا حد امکان با عبارات و اصطلاحات ترکی قبل از سفر آشنا شوید. چون اغلب مردم استانبول به زبان ترکی صحبت می کنند و انگلیسی کاربرد زیادی در این شهر ندارد.
  • برای سفر به استانبول، ایرانیان نیاز به ویزا ندارند، اما پاسپورت باید دارای اعتبار باشد.

سفر خاطر انگیز با تورهای استانبول سپهران سیر

برای تجربه سفری خاطره انگیز با بهترین برنامه ریزی، تور استانبول در آژانس گردشگری سپهران سیر باستان می تواند یکی از انتخاب های آیده آل باشد. این مجموعه انواع تورهای لحظه آخری و غیره را با قیمت های مناسب بر اساس بودجه مسافر ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت سپهران سیر مراجعه نموده یا با کارشناسان فروش تورهای خارجی این مجموعه تماس بگیرید.
مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC