02145323 02191004043

با بهترین جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید

تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
مجله گردشگری سپهران 09 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

استانبول، با تاریخچه‌ای غنی و فرهنگی متنوع، یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است. جاهای دیدنی استانبول جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیری به حساب می‌آید که درصد زیادی از آن‌ها، ریشه در تاریخ و فرهنگ این شهر دارند. در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا شما را با بهترین مناطق دیدنی استانبول آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به دروازه اروپا را دارید، تا انتهای این فهرست همراه ما باشید.

خیابان استقلال؛ معروفترین خیابان استانبول

خیابان استقلال یکی از پر زرق‌وبرق‌ترین خیابان‌های استانبول است که می‌توانید اطراف آن فروشگاه، کافه و رستوران‌های متعددی پیدا کنید و چند ساعتی را در آن وقت بگذرانید. روزانه حدود سه میلیون نفر به این خیابان می‌آیند و از آن بازدید می‌کنند. مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استانبول مانند برج گالاتا، موزه پرا، کلیسای سانتا ماریا دراپری، مسجد استقلال، پاساژ چیچک و موزه پرا فیلم در محوطه اطراف خیابان استقلال قرار دارند.

تصویری از خیابان استقلال استانبول

تصویری از خیابان استقلال استانبول

میدان تکسیم؛ از جاهای دیدنی رایگان استانبول

تکسیم مشهورترین میدان استانبول و مرکز فرهنگ و تجارت این شهر است. اگر استانبول را مهد فرهنگ و هنر ترکیه بدانیم، می‌توانیم میدان تکسیم را قلب آن معرفی کنیم. با رفتن به این میدان می‌توانید به عموم جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استانبول دسترسی داشته باشید.

میدان تکسیم استانبول به‌علت قرارگیری در محل انشعاب مخزن آب شهر، تکسیم (به معنی تقسیم) نام گرفته است. این میدان در منطقه بی اوغلو قرار داشته و به بسیاری از مکان‌های تاریخی شهر دسترسی دارد. از جاهای دیدنی اطراف آن نیز می‌توان به بنای یادبود جمهوری، مسجد تقسیم و خیابان استقلال اشاره کرد.

تصویری از میدان تکسیم استانبول در شب

تصویری از میدان تکسیم استانبول در شب

مسجد ایاصوفیه؛ از جاهای دیدنی استانبول اروپایی

اگر از کسی درباره معروف‌ترین مسجد یا حتی معروف‌ترین بنای استانبول بپرسید، حتما نامی از مسجد ایاصوفیه خواهد آورد. قدمت این مسجد به دوره عثمانی برمی‌گردد و امروزه به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته طبقه پایین آن همچنان کاربری موزه داشته و درحال‌حاضر، بازدید عمومی ندارد.

مسجد ایاصوفیه در سال 532 میلادی به‌عنوان کلیسای ارتدوکس بنا شده و بعدها به‌عنوان مسجد تغییر کاربری داد. شما می‌توانید در این شاهکار معماری، اشیاء عتیقه و اشرافی به‌نمایش گذاشته‌شده را تماشا کنید. هزینه بازدید از این مسجد برای بزرگسالان 100 لیر و برای کودکان 6 تا 11 سال، 50 لیر است.

عکسی از مسجد ایاصوفیه

عکسی زیبا از مسجد ایاصوفیه استانبول

حمام خرم سلطان؛ یادگار محبوب سلطان سلیمان

استانبول است و اماکن تاریخی آن! حمام خرم سلطان یکی دیگر از اماکن دیدنی استانبول است که درست کنار مسجد ایاصوفیه قرار دارد. شما می‌توانید در روز بازدید از مسجد ایاصوفیه، سری هم به این مکان بزنید. حمام خرم سلطان در قرن شانزدهم میلادی و به دستور سلطان سلیمان ساخته شد. نکته جالب اینکه در این حمام خدمات حمام ترکی، اسپا، ماساژ و... ارائه می‌شود. برای بازدید از این اثر تاریخی و استفاده از خدمات آن، باید بین 55 تا 160 یورو بپردازید.

تصویری از حمام خرم سلطان در استانبول

تصویری از حمام خرم سلطان

کاخ دولما باغچه؛ سکونتگاه تاریخی عثمانیان

دولما باغجه کاخی بزرگ و لوکس است که محل اقامت معروفترین سلاطین ترکیه بوده و به عنوان قصر امپراتوری در دوره عثمانیان شناخته می‌شود. این کاخ بین سال‌های ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶ میلادی ساخته شد؛ اما تا سال 1924 به‌عنوان مقرّ حکومت مورد استفاده قرار می‌گرفت. کاخ دولما باغچه در ساحل اروپایی تنگه بسفر واقع شده و مساحتی در حدود ۱.۱۰۰.۰۰۰ مترمربع را اشغال کرده است. برای بازدید از کاخ دولما باغچه باید 100 لیر به ازای هر بزرگسال و 50 لیر برای کودکان بپردازید.

نمایی از ورودی کاخ دولما باغچه

نمایی از ورودی کاخ دولما باغچه

آب انبار باسیلیکا؛ از قدیمی ترین مکان های دیدنی استانبول

آب انبار باسیلیکا یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول برای علاقه‌مندان به معماری است. این بنا در گذشته به‌عنوان آب انباری زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قدمت آن به قرن ششم میلادی می‌رسد. برای بازدید از این آب انبار باید با پلکان به زیر زمین بروید. احتمالا بعد از رسیدن به آن، با دیدن ستون‌های مرمر شگفت‌زده خواهید شد. هزینه بازدید از آب انبار باسیلیکا 190 لیر است.

عکسی از آب انبار باسیلیکا

عکسی از آب انبار باسیلیکا

میدان تاریخی هیپودروم؛ رزمگاه رومیان باستان

میدان هیپودروم میدان عمومی رومیان باستان و یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که برای مسابقات اسب‌دوانی و ارابه‌رانی استفاده می‌شد. این میدان در مرکز منطقه تاریخی فاتح، در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و توسط بسیاری از بناهای مهم از جمله مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی احاطه شده است.

قدمت این میدان به سال 203 میلادی و دوران امپراتور سپتیموس برمی‌گردد. این میدان در دوران امپراتوری بیزانس هم یکی از مکان‌های مهم شهر و محلی برای برگزاری جشن و رویداد بوده است. برای بازدید از میدان هیپودروم، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. از جمله جاذبه‌های گردشگری اطراف آن نیز می‌توان به مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد اشاره کرد.

تصویری از میدان تاریخی هیپودروم

تصویری از میدان تاریخی هیپودروم

برج دختر و گالاتا؛ عاشقان تاریخی استانبول

برج گالاتا یکی از بناهای یادبود استانبول است که در ابتدای خیابان استقلال قرار دارد. برج تاریخی دختر نیز در حاشیه تنگه بسفر و در مرز استانبول اروپایی و آسیایی قرار گرفته است. طبق افسانه‌ها، این دو برج سال‌هاست که عاشق یکدیگرند؛ اما وجود تنگۀ پرآب بسفر میانشان جدایی انداخته است..

همه‌روزه، گردشگران زیادی برای صرف غذا در رستوران این برج جمع می‌شوند و از منظره زیبای آن با پس‌زمینه تنگه بسفر عکاسی می‌کنند. برای بازدید از برج دختر استانبول باید به ازای هر بزرگسال، 30 لیر بپردازید.

عکس برج گالاتا

عکس از برج گالاتا در غروب آفتاب

جزیره بیوک آدا؛ از بهترین جاهای دیدنی استانبول در پاییز

جزیره بیوک آدا یکی از بهترین جاهای استانبول برای تفریح و گشت‌وگذار محسوب می‌شود. این جزیره در بخش اروپایی قرار دارد و به‌عنوان جزیره پرنس بزرگ هم شناخته می‌شود. فضای آرام جزیره، خیابان‌های خلوت و مناظر زیبای شهر، از دلایل محبوبیت این جزیره هستند. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به بیوک آدا محسوب می‌شوند. همچنین بهتر است بدانید که رفت‌وآمد در جزیره بیوک آدا با دوچرخه و کالسکه انجام می‌شود و هیچ خودرویی حق ورود به آن را ندارد.

نمایی از جزیره بیوک آدا

نمایی از جزیره بیوک آدا

مسجد سلطان احمد؛ نگین آبی استانبول

مسجد سلطان احمد یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که در منطقه فاتح قرار دارد. این مسجد که با نام مسجد آبی هم شناخته می‌شود، معماری بسیار چشمگیری داشته و تا مدت‌ها به‌عنوان تنها مسجد شش مناره استانبول شناخته می‌شد.

معماری متفاوت مسجد آبی، آن را به نمادی از معماری اسلامی از شاهکارهای هنرمندان این خطه تبدیل کرده است. مسجد سلطان احمد در سال 1609 میلادی به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و در طول تاریخ بارها مورد مرمت قرار گرفت. این مسجد امروزه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و بازدید از آن رایگان است.

تصویری از مسجد سلطان احمد استانبول

تصویری از مسجد سلطان احمد؛ مسجد آبی استانبول

کاخ و موزه توپکاپی؛ از جاهای دیدنی استانبول در زمستان

کاخ توپکاپی یکی از مهم‌ترین کاخ‌های تاریخی استانبول است که محل اقامت سلاطین عثمانی در طی قرون مختلف بوده و امروزه به عنوان موزه‌ای تاریخی و مهم شناخته می‌شود. این کاخ چندین سرسرا، حرمسرا، حیاط و خوابگاه دارد. هزینه ورود به کاخ توپکاپی برای بزرگسالان 100 لیر و برای کودکان 50 لیر است.

نمای داخل کاخ و موزه توپکاپی

نمای داخلی کاخ و موزه توپکاپی

مسجد اورتاکوی؛ زیباترین مسجد ساحلی استانبول

مسجد اورتاکوی یا «مسجد بزرگ مجیدیه» یکی از زیباترین مساجد استانبول است که در نزدیکی ساحل تنگه بسفر واقع شده و معماری بسیار جذابی دارد. این مسجد نمونه‌ای بارز از معماری عثمانی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از بیرون، مناره‌های بلند و گنبد بزرگ این مسجد را ببینید. فضای داخلی مسجد اورتاکوی هم با کاشی‌کاری و نقاشی های دیواری تزئین شده است.

تصویری از نمای بیرونی مسجد اورتاکوی

تصویری از نمای بیرونی مسجد اورتاکوی

تپه پیر لوتی؛ تپه عشاق استانبول

تپه پیر لوتی یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که از آن می‌توان به چشم اندازی فوق‌العاده از شهر دید داشت. این تپه، مکانی ایده‌آل برای عکاسی است. تپه پیر لوتی در منطقه ایوب استانبول قرار دارد و در حاشیه خلیج شاخ طلایی واقع شده است. اگر به شوق عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیز استانبول به این شهر سفر می‌کنید، حتما به تپه عشاق هم سر بزنید.

عکسی از تپه پیر لوتی استانبول

عکسی از تپه پیر لوتی استانبول

سواحل استانبول و تماشای پرواز مرغان دریایی

سواحل استانبول برای عشاق تفریحات آبی و آفتاب گرفتن روی شن‌های داغ، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. از معروف‌ترین و بهترین سواحل استانبول می‌توان به ساحل کیلیوس، فلوریا، چکمجه، شیله و آکوا مارینا اشاره کرد.

تصویری از یک ساحل آرام و زیبا در استانبول

تصویری از یک ساحل زیبا در استانبول

جزایر پرنس؛ از جاهای دیدنی استانبول در تابستان

ترکیه جزایر زیبایی دارد که بسیاری از آن‌ها چندان میان گردشگران ایرانی شهرت ندارند. جزایر پرنس مجموعه‌ای از این جزایر هستند که سر زدن به آن‌ها در تابستان و بهار، می‌تواند تجربه‌ای خاص باشد. چهار جزیره بویوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا از جزایر پرنس مسکونی هستند و می‌توانید اقامتی کوتاه را در آن‌ها تجربه کنید.

نمای هوایی از یک جزیره در استانبول

نمای هوایی از یکی از جزیره‌های پرنس

جنگل بلگراد؛ کمپینگ و دوچرخه سواری

جنگل بلگراد یا جنگل آتاتورک، یکی از زیباترین امکان طبیعی در استانبول و منطقه‌ای حفاظت‌شده در بخش اروپایی این شهر است. در این جنگل می‌توانید نظاره‌گر پوشش طبیعی از درختان راش، بلوط، کاج و صنوبر باشید. همچنین این جنگل زیبا، محل زندگی گراز، روباه، خرگوش و انواع پرندگان است. اگر دوست دارید کمپ‌زدن با دوستان را در ترکیه تجربه کنید یا به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی علاقمندید، بازدید این جنگل را در لیست برنامه‌هایتان بگنجانید.

تصویری از جنگل بلگراد استانبول

تصویری از جنگل بلگراد استانبول

کلیسای چورا؛ از دیگر مکان های تاریخی استانبول

استانبول مهد بناهای تاریخی امپراتوری بیزانس و عثمانی است. به همین دلیل می‌توانید کلیسا، کاخ و مساجد زیادی را در این شهر پیدا کنید که در آن دوران ساخته شده باشند. کلیسای چورا یکی از این مکان‌هاست که قدمت آن به دوره بیزانس برمی‌گردد. این کلیسا که با نام «موزه کاریه» هم شناخته می‌شود، هم معماری دیدنی و زیبایی دارد و هم می‌توانید اشیائی قدیمی از آن دوران را به نمایش می‌گذارد.

تصویری از کلیسای چورا

عکسی از کلیسای چورا

قلعه یدیکوله؛ قلعه هفت برج استانبول

از آنجایی که بسیاری از تفریحات استانبول در زمستان عملا تعطیل هستند و از لیست خط می‌خورند، می‌توانید بازدید از اماکن تاریخی و قلعه‌ها را با آن‌ها جایگزین کنید. قلعه یدیکوله یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول در زمستان محسوب می‌شود. این قلعه که به «قلعه هفت برج» هم معروف است، در محله فاتح قرار دارد. قدمت یدیکوله به قرن 15 میلادی می‌رسد که به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد.

نمایی از قلعه یدیکوله

نمایی از قلعه یدیکوله

بازار ادویه؛ لذت خرید و لمس فرهنگ استانبول

برای عاشقان گشت‌زنی میان بازارهای سنتی، بازار ادویه گزینه‌ای عالی است. این بازار که با نام بازار مصری‌ها هم شناخته می‌شود، محیطی سرپوشیده در محله فاتح استانبول است. شما می‌توانید در این بازار، انواع ادویه‌جات، گیاهان خشک، خشکبار، آجیل، دسر و... را بخرید و با مردم محلی معاشرت کنید. 

تصویری از یک مغازه ادویه فروشی

تصویری ازیک مغازه ادویه فروشی در بازار ادویه استانبول

حمام ترکی؛ آرامش بخش ترین تفریح در استانبول

اگر دوست دارید خستگی سفر را در همان استانبول از تن بیرون کنید، حتما به حمام‌های ترکی این شهر سر بزنید. خدمات حمام‌های ترکی استانبول معروف هستند و شما می‌توانید در آن‌ها ماساژ بگیرید. حمام خرم سلطان، حمام آقا، حمام سلیمانیه و حمام چمبرلی تاش از معروفترین حمام‌های ترکی استانبول به شمار می‌روند.

تصویری از یک حمام ترکی

تصویری از یک حمام ترکی

تنگه بسفر؛ از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در شب

تنگه بسفر نه‌تنها در ترکیه، که در تمام جهان شهرت دارد و مهم است. این تنگه یکی از مهمترین مسیرهای آبی جهان به حساب می‌آید که استانبول را به دو نیم‌کرۀ آسیایی و اروپایی متصل می‌کند و دیدنی‌های فراوانی از جمله قصرها و ویلای‌های تاریخی را در امتداد خود جا داده است. شما می‌توانید با کشتی از روی تنگه بسفر عبور کنید و تماشاگر منظره متفاوتی از استانبول از دور باشید.

تصویری از تنگه بسفر

نمایی از تنگه بسفر استانبول

آکواریوم استانبول؛ لذت تماشای دنیای زیر آب

اگر حیات زیر آب برایتان جذاب است، حتما به آکواریوم استانبول سر بزنید. این آکواریوم یکی از معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی استانبول است که در سال 2011 افتتاح شد. آکواریوم استانبول به‌عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی در جهان، در محله فلوریا در مجاورت دریای مرمره قرار دارد. این آکواریوم زیستگاه بیش از 1500 گونه جانوری دوزیست یا آبی است.

نمایی از آکواریوم استانبول

عکسی از آکواریوم استانبول

پارک گلخانه؛ از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در بهار

پارک گلخانه، محوطه بیرونی باغ توپکاپی بود که بعدها به‌عنوان پارکی مستقل از فضای این کاخ جدا شد. این پارک، قدیمی‌ترین پارک عمومی استانبول است که از سال 1912 ورود به آن برای عموم مردم آزاد شد. می‌توان پارک گلخانه را یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول در بهار دانست که اتواع گل، درخت و باغ‌های زیبا را در خود جای داده است. همچنین موزه تاریخ علم و فناوری در این پارک قرار دارد.

تصویری از پارک گلخانه استانبول

تصویری زیبا از پارک گلخانه استانبول

محله ببک؛ از زیباترین محله های استانبول

محله ببک یکی از محله‌های زیبا و شیک شمال استانبول است که به خیابان‌های پررونق و ساحل زیبای خود مشهور است. این محله یکی از بهترین جاهای دیدنی در استانبول اروپایی است و موقعیتی عالی در تنگه بسفر دارد. در گذشته‌های نه‌چندان دور، پادشاهان عثمانی این منطقه را برای اقامت موقت در تابستان انتخاب می‌کردند.

نمای هوایی از محله ببک استانبول

نمای هوایی از محله ببک استانبول

محله بالات و خانه های رنگی آن

محله بالات یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی استانبول و از زیباترین محلات تاریخی این شهر است. این محله با خانه‌های رنگین‌کمانی، کوچه‌های سنگفرش و کلیساها و کنیسه‌های باستانی، شما را به سفر در تاریخ استانبول دعوت می‌کند. این محله در منطقه فاتح قرار دارد و قدمت آن به دوره بیزانس برمی‌گردد.

تصویری از خانه های رنگی محله بالات

تصویری از خانه‌های رنگی در محله بالات استانبول

موزه اسباب بازی؛ از بهترین جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

موزه اسباب بازی استانبول احتمالا جذاب‌ترین موزه‌ای باشد که در عمرتان رفته‌اید. این موزه در سال 2005 میلادی تاسیس شده و بیش از 4000 قطعه اسباب‌بازی را به نمایش گذشته که قدمت برخی از آن‌ها به بیش از 200 سال پیش می‌رسد.

عکسی از موزه اسباب بازی استانبول

عکسی از موزه اسباب بازی استانبول

آنادولو کاوایی؛ از روستاهای تاریخی استانبول

آنادولو کاوایی روستایی زیبا در حاشیه تنگه بسفر است که در باریک‌ترین بخش آن قرار دارد. این روستا به‌دلیل قرارگیری قلعه‌ای تاریخی به نام قلعه یوروس، میان گردشگران به شهرت رسیده است. این قلعه در قرن پنجم میلادی توسط امپراتور بیزانس ساخته شد. شما می‌توانید از بالای آن، منظره‌ای پانوراما از تنگه بسفر را پیش چشم خود داشته باشید.

تصویری از روستای آنادولو کاوایی

تصویری از روستای تاریخی آنادولو کاوایی

کلیسای سنت استفان؛ کلیسای فلزی بلغاری ها

از دیگر دیدنی‌های استانبول می‌توان به کلیسای سنت استفان اشاره کرد. این مکان، کلیسایی تاریخی است که برجسته‌ترین معماری بیزانسی را در این شهر به نمایش می‌گذارد. کلیسای آهنی بلغاری نام دیگر این کلیسا است که در محله بالات قرار دارد. این کلیسا از سال 1871 میلادی برای تماشای عموم باز شد و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار گرفت.

نمایی از کلیسای سنت استفان

نمایی از کلیسای سنت استفان

موزه مولوی؛ خانه گالاتا

همانطور که می‌دانید، ترکیه تلاش زیادی کرده تا مولوی، شاعر و عارف قرن هفتم هجری را به این کشور نسبت دهد. در راستای همین سیاست، موزه‌ای معروف در استانبول تاسیس شده که موزه مولوی نام دارد و به‌طور خاص به زندگی و آثار مولانا تمرکز می‌کند. این موزه در محله گالاتا قرار گرفته و برای صوفیان سرتاسر جهان، مکانی محبوب و مقدس محسوب می‌شود.

تصویری از موزه مولوی

تصویری از موزه مولوی

موزه معصومیت؛ از جاهای دیدنی استانبول با مترو

موزه معصومیت یکی از متفاوت‌ترین دیدنی‌های استانبول است و در محله چوکور جمعه قرار دارد. این موزه که نام خود را از رمانی به همین اسم می‌گیرد، توسط اورهان پاموک، از معروف‌ترین نویسندگان ترکیه و برنده نوبل ادبیات تاسیس شد. اشیاء، عکس‌ها و یادگاری‌های مربوط به رمان موزه معصومیت در این موزه به نمایش گذاشته شده است. اگر طرفدار کتاب‌های اورهان پاموک هستید، حتما به این موزه سر بزنید. هزینه ورود به موزه معصومیت برای هر بزرگسال، 50 لیر ترکیه است.

تصویری از موزه معصومیت در استانبول

تصویری از موزه معصومیت در استانبول

پارک مینیاتورک؛ استانبول بندانگشتی

پارک مینیاتورک استانبول نوعی پارک موضوعی در فضای باز است که در ساحل شیشلی استانبول، ترکیه واقع قرار دارد. این پارک مینیاتوری در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و بیش از 105 مینیاتور از بناهای تاریخی و فرهنگی مهم ترکیه را در خود جای داده است.

المان‌های مینیاتوری این پارک در مقیاس 1 به 25 و با جزئیات دقیق ساخته شده‌اند و بناهای معروف این کشور را به نمایش می‌گذارند. از معروف‌ترین المان‌های پارک مینیاتورک می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، قصر توپکاپی، برج گالاتا، موزه مولوی و پل بسفر اشاره کرد.

تصویری از پارک مینیاتورک

نمایی از پارک مینیاتورک استانبول

قصر ایهلامور؛ سکونتگاه تابستانی عثمانیان

قصر ایلهامور که به کوشک ایهلامور هم معروف است، یکی از ابنیه باقی‌مانده از دوره عثمانی است که در محله بشیکتاش در ساحل اروپایی تنگه بسفر قرار دارد. این قصر یکی از اقامتگاه‌های تابستانی سلاطین عثمانی بوده و قدمت آن به قرن هجدهم میلادی می‌رسد. هزینه بازدید از کوشک ایهلامور 20 لیر برای هر بزرگسال و 10 لیر برای کودکان است.

عکسی از قصر اهلامور

عکسی از نمای بیرونی قصر ایهلامور

تپه های چاملیجا؛ از جاهای دیدنی استانبول آسیایی

تپه چاملیجا، مرتفع‌ترین بخش آسیایی استانبول و یکی از مناطقی است که می‌توانید منظره‌ای پانوراما از بسفر و خلیج شاخ طلایی داشته باشید. همچنین می‌توانید به رستوران‌ها یا کافه‌های این منطقه بروید و خود را به وعده‌ای دلچسب با پس‌زمینه زیبای استانبول میهمان کنید. اگر به‌دنبال بهترین جاهای دیدنی استانبول در تابستان هستید، حتما بازدید از تپه‌های چاملیجا را هم در برنامه سفرتان بگنجانید. اما پیش از سفر، حتما مقاله راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید تا با دید دقیق‌تری وارد این شهر شوید.

نمایی از شهر استانبول از تپه های چاملیجا

نمایی از شهر استانبول از تپه‌های چاملیجا

پل های استانبول؛ قدمگاهی با منظره آب های آزاد

از آنجایی که استانبول محل تلاقی آسیا و اروپا از طریق راه‌های آبی محسوب می‌شود، تعداد زیادی پل را در خود جا داده است. از معروف‌ترین پل‌های استانبول می‌توان به پل بسفر، پل سلطان محمد فاتح، پل سلطان سلیم، پل آتاتورک، پل گالاتا و پل آتاتورک اشاره کرد.

تصویری از یک پل در استانبول

عکسی از یک پل در استانبول در شب

پلکان کاموندو؛ از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

پلکان کاموندو یا پلکان عشاق مجموعه‌ای پله است که در محله کاراکوی قرار دارد و در سال 1880 ساخته شده است. این پلکان، محله بی‌اوغلو را به خیابان استقلال وصل می‌کند. پلکان کاموندو به دلیل طراحی زیبا و معماری خاصی که دارد، مورد توجه گردشگران بین‌المللی قرار گرفته است. این پلکان از 60 پله سنگی تشکیل شده که با طراحی مارپیچ کنار هم قرار گرفته‌اند. بالای آن نیز می‌توانید منظره‌ای عالی از شهر داشته باشید و حسابی عکاسی کنید.

تصویری از پلکان کاموندو

عکس پلکان کاموندو؛ از جاذبه‌های دیدنی استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که از بزرگترین موزه‌های هنر اسلامی در جهان به شمار می‌رود. این موزه در مجموعه کاخ ابراهیم پاشا قرار دارد و بیش از 400 هزار اثر هنری در آن به نمایش عموم گذشته شده است. موزه هنرهای اسلامی استانبول در سال 1914 تاسیس شد و بخش فرش آن از بزرگترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های فرش جهان محسوب می‌شود.

تصویری از موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

تصویری از موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

موزه فرش و گلیم استانبول

موزه فرش و گلیم در عمارت سلطنتی مسجد آبی قرار دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه برای عشاق صنایع دستی محسوب می‌شود. هزاران قطعه فرش نفیس و گلیم از سرتاسر ترکیه در 11 گالری این موزه به نمایش گذشته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرش پازیریک، قدیمی‌ترین فرش جهان اشاره کرد. برای بازدید از موزه فرش و گلیم استانبول باید 15 لیر بپردازید.

عکسی از موزه فرش و گلیم استانبول

عکسی از موزه فرش و گلیم استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی یکی از بزرگترین و غنی ترین موزه های جهان است که در استانبول قرار دارد. در این موزه مجموعه‌ای وسیع از آثار باستانی یونان، روم، مصر، و خاورمیانه، از فرهنگ‌ها و دوره‌های مختلف برای بازدید وجود دارد. این موزه سه گالری مجزا دارد که هر کدام بخشی از آثار باستانی ترکیه و اطراف آن را به نمایش می‌گذارد. از معروف‌ترین آثار موزه باستان‌شناسی استانبول می‌توان به تابوت اسکندر، سر مارپیچ مدوسا، لاوکون، دروازه ایشتار، کتیبه کوروش و گوری از گورستان سلطنتی اور اشاره کرد. برای بازدید از این موزه باید 60 لیر بپردازید.

عکس موزه باستان شناسی استانبول

عکسی از موزه باستان شناسی استانبول

مراکز خرید استانبول

استانبول یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در ترکیه محسوب می‌شود و برای عشاق خرید و پاساژگردی، گزینه‌ای عالی است. از بهترین مراکز خرید این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید ایستینیه پارک
  • مرکز خرید مال آف
  • مرکز خرید آکمرکز
  • مرکز خرید جواهر
  • مرکز خرید زورلو
  • مرکز خرید پالادیوم

تصویری از یک مرکز خرید در استانبول

    نمایی از یک مرکز خرید در استانبول

    پارک های آبی استانبول

    اگر به تفریحات آبی علاقه دارید هم استانبول می‌تواند مقصدی عالی برای شما باشد. پارک‌های آبی این شهر از بهترین جاهای دیدنی استانبول هستند و می‌توانند یک روز کامل شما را سرگرم کنند. موارد زیر از بهترین پارک‌های آبی استانبول محسوب می‌شوند:

    • پارک آبی مارینا
    • پارک آبی آکوا مارینا
    • شهربازی ویالند
    • پارک آبی استانبول آکوا پارک
    • پارک آبی پولونز کوی آکوا پارک

    تصویری از یک پارک آبی در استانبول

      تصویری از یک پارک آبی در استانبول

      تور استانبول و بازدید از زیباترین شهر ترکیه

      در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین جاهای دیدنی استانبول آشنا کنیم. بدون شک استانبول یکی از بهترین مقاصد گردشگری در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و می‌توان به جرات آن را نگین ترکیه دانست. شما می‌توانید به سادگی و در هر زمان که خواستید، متناسب با اولویت‌ها و بودجه خود یکی از پکیج‌های تور استانبول را انتخاب کنید و همسفر ما در سفر به ترکیه باشید. اما اگر قبلا به این شهر سفر کرده‌اید، حتما از دیده‌ها و شنیده‌هایتان بنویسید. خواندن تجربیات شما می‌تواند راهنمای خوبی برای مسافرین دروازه اروپا باشد.

       

      سوالات متداول:

      ۱- بهترین جاهای دیدنی استانبول اروپایی کدام است؟

      مکان های تاریخی محله فاتح از مسجد سلیمانیه تا میدان هیپودروم، برج گالاتا، خیابان استقلال و میدان تکسیم، کلیساهای درون خیابان استقلال، تنگه بسفر و پل‌های خلیج شاخ طلایی در شب، از زیباترین مکان های دیدنی استانبول در قسمت اروپایی به شمار می‌رود.

      ۲- جاهای دیدنی رایگان استانبول کدامند؟

      کلیساهای استانبول، مساجد آن (به جز ایاصوفیه)، پارک های فضای سبز، پل‌های استانبول، تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی، میدان هیپودروم، خیابان استقلال و محله های استانبول از دیدنی ترین مناطق رایگان این شهر هستند.

      مقالات پربازدید
      6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC