02145323 02191004043

کوش آداسی ترکیه کجاست

مجله گردشگری سپهران 09 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

کوش آداسی با دنیایی از بناهای تاریخی و سواحلی چشم نواز در کرانه دریای اژه یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای ترکیه محسوب میشود. این شهر جزیره ای زیبا در بهار و تابستان به یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده و فرصت بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی و تجربه بازی های هیجان انگیزی و قایق سواری و همچنین لذت خرید از مراکز خرید لوکس را با هم فراهم می کند. برای تجربه سفری هیجان انگیز به یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه، در ادامه اطلاعات کاملی درباره اینکه کوش آداسی کجاست و چرا باید به آن سفر کنیم ارائه خواهیم داد.

جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره کبوتر کوش آداسی

کوش آداسی کجاست؟

کوش آداسی از 3 هزار سال قبل تا کنون یکی از مهم ترین شهرها در غرب ترکیه می باشد که در کرانه دریای اژه جلوه گری می کند. این شهر ساحلی در فاصله بسیار کوتاهی از جزایر یونان واقع شده و تنها 90 کیلومتر با ازمیر زیبا فاصله دارد. با توجه به اینکه کوش آداسی در فاصله بسیار کمی از جزیره کبوتر قرار دارد، به آن کوش آداسی یعنی شهر پرندگان گفته میشود. علاوه بر جزیره کبوتر، بناهای تاریخی و شهرهای باستانی ارزشمندی همچون افسوس نیز در اطراف آن واقع شده و فرصتی بی نظیر را برای علاقه مندان به تاریخ و طبیعت در تور کوش آداسی فراهم می کند.

لازم به ذکر است که در  شمال این شهر سلجوق و پاموجاک قرار دارد و در جنوب آن جزیره دیلک، در جنوب شرقی سوکه و در شمال شرق آن گرمجیک واقع شده اند. با کمی قایق سواری می توانید از زیبایی های جزیره ساموس که جزو جزایر یونان می باشد نیز بازدید کنید که تجربه ای متفاوت را برایتان رقم خواهد زد.

آب و هوای کوش آداسی

کوش آداسی مانند بسیاری از شهرهای ترکیه دارای آب و هوای معتدل است. به همین دلیل بهار بسیار دل انگیز، تابستان نه چندان گرم و سوزان و پاییز و زمستان خنک با بارش باران را در آن شاهد خواهید بود. بر همین اساس می توان گفت، بهترین زمان سفر به کوش آداسی بهار تا اواسط تابستان است. البته پاییز و زمستان این شهر نیز مزایای خاص خودش را دارد و بازه زمانی ایده آلی برای سفرهای ارزان به کوش آداسی خواهند بود.

اگر به دنبال تجربه سفری ارزان به کوش آداسی هستید، پاییز و زمستان انتخاب مناسبی هستند. در مقابل، بهار و تابستان شرایط آب و هوایی این شهر برای سفر و ساحل گردی عالی می باشند، اما قیمت ها کمی گران خواهند بود. یکی از مهم ترین دلایل برای خرید تور کوش آداسی نوروز 1403، آب و هوای بسیار مناسب آن در این بازه زمانی است. 

کشتی های تفریحی کوش آداسی

کشتی های تفریحی کوش آداسی

چرا به کوش آداسی سفر کنیم؟

گرایش بسیار زیاد گردشگران داخلی و خارجی به کوش آداسی ممکن است این سوال را برایتان بوجود آورد که چرا به این شهر سفر کنیم؟ به عبارت دیگر، در سفر به این شهر چه چیزهایی در انتظارمان است و می تواند روزها و شبهایی خاطره انگیز را بسازند؟ از مهم ترین دلایل برای سفر به کوش آداسی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

جاذبه های تاریخی کوش آداسی

کوش آداسی یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه می باشد که در گذشته محل حکومت فرمانروایان رومی و عثمانی بوده است. گذشته پر از فراز و نشیب این شهر باعث شده است تا مجموعه ای بی نظیر و بسیار ارزشمند از بناهای تاریخی و باستانی را در حال حاضر در آن شاهد باشیم. علاقه مندان به تاریخ می توانند گزینه های زیر را در میان جاذبه های تاریخی کوش آداسی برای بازدید انتخاب کنند:

شهر باستانی اِفسوس Ephesus

به جرات می توان گفت، یکی از مهم ترین و ارزشمندترین بناهای تاریخی کوش آداسی، شهر باستانی افسوس می باشد. این شهر که متعلق به 6000 سال قبل از میلاد مسیح است، دارای معماری باشکوه بوده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

شهر تاریخی پرین

یکی دیگر از بناهای بسیار ارزشمند در کوش آداسی، شهر باستانی پرین می باشد که به 300 سال قبل از میلاد مسیح تعلق دارد. این شهر در گذشته های بسیار دور به عنوان بندرگاه کاربرد داشته و به مرور زیر آب رفته است. با گذشت زمان مجدد سر از دل آب بر آورده و به یکی از بهترین جاذبه های تاریخی اطراف شهر کوش آداسی تبدیل شده است.

قلعه کوش آداسی

قلعه کوش آداسی مانند سایر قلعه های قدیمی محافظی مهم برای جلوگیری از ورود دشمن بوده و در حال حاضر به جاذبه ای تاریخی تبدیل شده است. این قلعه در محله فیض الله در جزیره کبوتر واقع شده و تاریخ و طبیعت و چشم انداز زیبا به دریا را با هم دارد. 

جاذبه های طبیعی کوش آداسی

موقعیت جغرافیایی بسیار عالی این شهر و نزدیکی به دریای اژه باعث شده است تا طبیعت فوق العاده جذابی را در آن شاهد باشیم. مجموعه ای از سواحل فوق العاده زیبا و پر از هیجان، کوه و غار و جنگل همگی به ارزش کوش آداسی تا حد زیادی افزوده اند. از بهترین جاذبه های طبیعی کوش آداسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غار کاجارا
  • سواحل زیبا از قبیل لیدیز بیچ، داون تاون بیچ، جزیره پیجن، سوی بیچ، اوزون پلاژ
  • جزیره کبوتر
  • روستای کیرازلی

تفریحات هیجان انگیز کوش آداسی

کودکان و نوجوانان و جوانان در طول سفر بیشتر به سمت بازی و تفریحات هیجان انگیز گرایش  دارند و کمتر به تاریخ علاقه مند هستند. برای این افراد در سفر به کوش آداسی حق انتخاب های بالایی وجود دارد که از بهترین آنها می توان به پارک های آبی کوش آداسی اشاره کرد. بهترین و پرطرفدارترین پارک های آبی این شهر عبارتند از:

  • پارک آبی آدالند
  • پارک آبی آکوا فانتزی
  • پارک آبی لانگ بیچ آکواریزورت
  • پارک آبی سی ال سی گلف اند اسپا
  • پارک آبی تورتوگا
  • پارک آبی رامادا ریزورت
  • پارک آبی آتلانتیس آکوا

علاوه بر پارک های آبی، فرصت غواصی، جت اسکی، قایق سواری، شنا، ساحل گردی، پاراسلینگ، فلای بورد، اسکی روی آب نیز در کوش آداسی در انتظارتان هستند. در جزیره ساموس در فاصله بسیار کمی از کوش آداسی نیز جشنواره و فستیوال های هیجان انگیزی در فصل های توریستی برگزار میشود که نباید از دست داد.

پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی

پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی

بهترین هتل های کوش آداسی کجاست؟

با توجه به اینکه آژانس مسافرتی چه نوع تورهایی را برایتان پیشنهاد می دهد، هتلی که در آن اقامت خواهید داشت فرق دارد. تورهای لوکس در اغلب مواقع با هتل های 4 و 5 ستاره کوش آد اسی که بسیار مجهز هستند ارائه میشوند. تورهای ارزان قیمت نیز با هتل های یک، 2 و 3 ستاره ارائه میشوند که بسیار متنوع هستند. در حالت کلی از بهترین و پرطرفدارترین هتل های کوش آداسی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • هتل پالمین Palmin Hotel
  • هتل رامادا ریزورت بای ویندهام کوش آداسی Ramada Resort by Wyndham Kusadasi
  • هتل‌اند ریزورت لی بلو Le Bleu Hotel & Resort
  • هتل پاین بی کوش آداسی (PINE BAY HOTEL)
  • هتل ۵ ستاره سی لایت کوش آداسی
  • هتل ۵ ستاره آکوا فانتزی کوش آداسی

بهترین رستوران های کوش آداسی

غذاهای ترکی بسیار خوشمزه و معروف یکی دیگر از ویژگی های عالی در سفر به کوش آداسی می باشند که در رستوران های شیک و لوکس آن ارائه میشوند. در طول سفر به این شهر می توانید غذاهای ترکیه ای و بین المللی را در رستوران های زیر امتحان کنید:

  • رستوران آولو Avlu
  • رستوران قصر saray
  • کبابی حسن کولکوقلو
  • رستوران مارینت کیچن استیک هاوس
  • رستوران اوکسا مارینا

چطور به کوش آداسی سفر کنیم؟

کوش آداسی از شهرهای بسیار مهم ترکیه می باشد که دسترسی به آن به شیوه های مختلفی وجود دارد. اغلب ایرانیان برای سفر به این شهر خرید تور را ترجیح می دهند. چون با خرید تور برنامه ریزی بسیار دقیقی برای زمان پرواز و تحویل هتل انجام شده و گاها لیدر و گشت شهری نیز برای آنها ارائه میشود. برای سفر به این شهر زیبا و جذاب می توانید از تورهای نوروزی ارائه شده آژانس مسافرتی سپهران سیر استفاده کنید. این تورها با انواع هتل های لوکس و ارزان قیمت ارائه شده و همگی دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید  با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC