02145323 02191004043

بهترین جاهای دیدنی دبی

تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
مجله گردشگری سپهران 04 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

دبی، قلب گردشگری خاورمیانه و یکی از معروف‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود. سفر به دبی می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز از مشاهده برج‌های سربه‌فک‌کشیدۀ لوکس تا مراکز تجاری شیک باشد. در این مقاله تمام جاهای دیدنی دبی را با شما به‌اشتراک گذاشته‌ایم تا اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بتوانید برای تماشای جاذبه‌های این شهر برنامه‌ای کامل داشته باشید. پس اگر می‌خواهید با قیمت جاهای دیدنی دبی و آدرس و ساعت فعالیت هریک آشنا شوید، تا انتهای مطلب زیر همراهمان باشید.

برج العرب دبی

برج العرب دبی درواقع هتل مجلل ۷ ستاره‌ای است که در ساحل جمیرا در دبی، امارات متحده عربی قرار دارد. این هتل به شکل بادبان طراحی شده است و یکی از نمادین‌ترین هتل‌های جهان محسوب می‌شود. برج العرب در سال 1999 میلادی افتتاح شد و تا قبل از افتتاح برج خلیفه، نماد شهر دبی بود. این برج با 321 متر ارتفاع و 280 سوئیت، بلندترین سازه اقامتی در جهان محسوب می‌شود. شما می‌توانید به‌عنوان گردشگر وارد این برج شوید و از آن بازدید کنید. 

  • آدرس: دبی، ساحل جمیرا، جزیره مصنوعی برج العرب
  • ساعات بازدید: 24 ساعته
  • هزینه بازدید: 250 درهم به ازای تور بازدید از هتل؛ 200 درهم برای استفاده از ساحل مصنوعی هتل

تصویری از برج العرب دبی

تصویری از برج العرب دبی

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی آسمان خراش فوق بلند در این شهر و یکی از لاکچری‌ترین و بهترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. این سازه، بلندترین ساختۀ دست بشر است که ساخت آن در سال 2004 میلادی توسط شرکت معماری Skidmore آغاز شد. این برج 163 طبقه و 828 متر ارتفاع دارد.

عموم گردشگران حتماً در بازدید از دبی، سری به این برج می‌زنند. شما می‌توانید در طبقه 124 برج خلیفه، منظره‌ای پانوراما از شهر را ببینید و در رستوران‌های لاکچری آن، غذا بخورید. برج خلیفه، نماد امارات متحده عربی و یکی از شاهکارهای مهندسی جهان هم محسوب می‌شود.

  • آدرس: بلوار شیخ محمد بن رشید، مرکز شهر دبی
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب؛ پنجشنبه و جمعه از 10 صبح تا 12 شب
  • هزینه بازدید: سکوی مشاهده شهر در طبقه 124 به ازای هر بزرگسال 149 درهم و کودکان 129 درهم؛ سکوی مشاهده شهر در طبقه 148 به ازای هر بزرگسال 500 و برای هر کودک 450 درهم

عکس برج خلیفه دبی

عکس از برج خلیفه دبی

جزیره نخل جمیرا در دبی

جزیره نخل جمیرا معروف‌ترین جزیره مصنوعی در جهان است که در دبی قرار دارد. این جزیره از بالا به شکل نخل به‌نظر می‌رسد و از سه جزیره مصنوعی پالم جمیرا، پالم جبل علی و پالم دیره تشکیل می‌شود. می‌توان نخل جمیرا را هم از بهترین جاهای دیدنی دبی در شب دانست که بسیاری از هتل‌های معروف امارات، در آن ساخته شده‌اند. جالب است بدانید که جزیره نخل جمیرا لقب هشتیمن عجایب جهان را از آن خود کرده است.

  • آدرس: دبی، جزیره نخل جمیرا
  • ساعات بازدید: 24 ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از جزیره نخل جمیرا دبی

نمای هوایی از جزیره نخل جمیرا در دبی

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی در واقع پارک تفریحی و فرهنگی این شهر و از جاهای دیدنی دبی در زمستان است که شهرت زیادی دارد. این پارک هر ساله از اواخر اکتبر تا اواسط آوریل بازگشایی می‌شود. بیش از 75 کشور از سراسر جهان در این مجموعه غرفه دارند تا صنایع دستی، میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند. شما در دهکده جهانی دبی می‌توانید علاوه‌بر بازدید از غرفه‌ها، از منطقه میراث، کارناوال، باغ و منطقه سرگرمی هم دیدن کنید.

  • آدرس: دبی لند، جاده شیخ محمد بن زاید، خروجی 37.
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 4 عصر تا 12 شب؛ پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی از 4 عصر تا یک شب.
  • هزینه بازدید: برای بزرگسالان 15 درهم و برای کودکان 3 درهم

تصویری از دهکده جهانی دبی در شب

تصویری از دهکده جهانی دبی در شب

گاردن گلو دبی

گاردن گلو نوعی پارک موضوعی در دبی است که سازه‌های آن از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. این پارک که به دو بخش باغ درخشان و پارک دایناسور تقسیم می‌شود، می‌تواند از بهترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان و خانواده‌ها باشد. شما با بازدید از این پارک، از مجسمه‌های شخصیت‌های کارتونی دیزنی هم دیدن خواهید کرد. همچنین بخشی از گاردن گلو به تفریحاتی مانند چرخ و فلک، تونل نور و... اختصاص دارد که می‌تواند حسابی سرگرمتان کند. 

  • آدرس: دبی، خیابان زعبیل
  • ساعات بازدید: همه روزه از 5 عصر تا 11 شب
  • هزینه بازدید: بزرگسالان 65 درهم، کودکان 3 تا 12 سال 40 درهم و افراد مسن بالای شصت سال 40 درهم

تصویری از گاردن گلو دبی

تصویری زیبا از گاردن گلو دبی در شب

اپرای دبی

یکی از مجلل‌ترین مکان های دیدنی دبی سالن اپرای این شهر است که برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در دنیا شناخته می‌شود. این سازه به شکل یک کشتی بادبانی طراحی شده و از دیگر نمادهای شهر دبی به‌حساب می‌آید. این سالن حدود 2000 نفر ظرفیت دارد و همه‌ساله میزبان اجراهای متعددی مانند تئاتر، باله، اپرا، کنسرت، کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی است. اگر به اجراهای هنری علاقه دارید، می‌توانید قبل از سفر به دبی، از برنامه‌های این مرکز فرهنگی مطلع شوید و در صورت علاقه، بلیط آن را رزرو کنید.

  • آدرس: دبی، مرکز شهر، خیابان شیخ محمد بن راشد
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 9 شب، پنجشنبه و جمعه 12 ظهر تا 9 شب
  • هزینه بازدید: متناسب با قیمت بلیط نمایش

تصویری از سالن اپرای دبی

نمایی زیبا از سالن اپرای دبی

آبنمای دبی

نمی‌شود از جاهای تفریحی دبی حرف زد و آبنمای موزیکال آن را از قلم انداخت. آبنمای دبی، مقابل برج خلیفه ساخته شده و یکی از بزرگترین آبنماهای موزیکال جهان شناخته می‌شود. این آبنما 275 فواره دارد که می‌توانند آب را تا ارتفاع 150 متری به آسمان پرتاب کنند. آبنمای دبی همچنین به 6600 لامپ مجهز است که شب‌ها روشن می‌شوند و منظره‌ای بی‌نظیر را خلق می‌کنند.  شما می‌توانید به صورت رایگان از این جاذبه دیدن کنید و از رقص رنگ، نور، موسیقی و آب لذت ببرید.

  • آدرس: دبی، مقابل برج خلیفه
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه 7 عصر تا 11 شب،  پنجشنبه و جمعه 7 عصر تا 11:30 شب
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از آبنمای دبی

عکسی از آبنمای معروف دبی

پیست اسکی دبی

دبی و اسکی؟ بله! در سرزمین عجایب هر چیزی ممکن است. پیست اسکی یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی دبی و اولین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه محسوب می‌شود. این پیست در بنایی با وسعت 22500 مترمربع مساحت احداث شد و 5 شیب با ارتفاع متفاوت دارد. شما در این پیست می‌توانید از تفریحات برقی مانند سورتمه سواری، اسکی و ساخت آدم برفی هم لذت ببرید.

  • آدرس: دبی، مرکز خرید امارات
  • ساعات بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 12 شب، پنجشنبه و جمعه 10 صبح تا 1 بامداد
  • هزینه بازدید: برای بزرگسالان 225 و برای کودکان 185 درهم

تصویری از پیست اسکی سرپوشیده دبی

تصویری از پیست اسکی سرپوشیده دبی در شب

میراکل گاردن دبی

باغ معجزه دبی در واقع نوعی باغ گل با مساحت 72000 مترمربع است که در دبی لند، دبی، امارات متحده عربی قرار دارد. این باغ که به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های جهان شناخته می‌شود، از بهترین جاهای دیدنی دبی در پاییز است. بیش از 50 میلیون گل را در خود جا داده است که در طرح‌ها و سازه‌های مختلف چیده شده‌اند. باغ معجزه با بخش‌های مختلفی مانند باغ پروانه، باغ هرم، باغ توهم، باغ مینیاتوری و باغ قلب، میزبان گردشگرانی است که طرفدار پروپاقرص گل و گیاه هستند. 

  • آدرس: دبی، دبی لند
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح تا 9 شب، پنجشنبه و جمعه از 9 صبح تا 11 شب
  • هزینه بازدید: 55 درهم برای بزرگسالان، 40 درهم برای کودکان 3 تا 12 سال

تصویری از باغ معجزه دبی

تصویری زیبا از میراکل گاردن یا باغ معجزه دبی

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم‌های معلق در جهان و از بهترین جاهای دیدنی دبی مال محسوب می‌شود. این جاذبه گردشگری در سال 2008 افتتاح شد و از بیش از 33000 گونه آبزی میزبانی می‌کند. این آکواریوم یک مخزن اصلی با 10 متر طول و 33 متر ارتفاع دارد که محل زندگی بیش از 140 گونه از کوسه و سفره ماهی است.

با بازدید از آکواریوم دبی همچنین می‌توانید از تونل زیر آب آن که به طول 270 متر ساخته شده، دیدن کنید. از بخش‌های دیگر این آکواریوم می‌توان به باغ وحش زیر آب، تالاب کروکودیل و باغ وحش جنگل بارانی اشاره کرد.

  • آدرس: دبی، مرکز خرید دبی مال
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 11 شب، پنجشنبه و جمعه از 10 صبح تا 12 شب
  • هزینه بازدید: 145 درهم برای بزرگسالان، 125 درهم برای کودکان 3 تا 12 سال

عکسی از مردم در حال تماشای آکواریوم دبی

عکسی از آکواریوم دبی

پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی وایلد وادی از بهترین جاهای دیدنی دبی در تابستان و معروف‌ترین پارک آبی این شهر است. این پارک موضوعی در جمیرا، درست کنار هتل برج‌العرب قرار دارد. پارک آبی وایلد وادی در سال 1999 میلادی افتتاح شد و اولین تم پارک آبی خاورمیانه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با بازدید از این پارک، بیش از 30 وسیله بازی، از جمله بلندترین و سریع‌ترین ترن هوایی بیرون از ایالات متحده در جهان را امتحان کنید.

  • آدرس: دبی، جمیرا، ساحل جمیرا
  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • هزینه بازدید: برای بزرگسالان 299 درهم و برای کودکان 249 درهم

تصویری از سرسره های پارک آبی

تصویری از سرسره‌های پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس در دبی یکی دیگر از مقاصد تفریحی برجسته و محبوب در این شهر است که برای گردشگران تابستانی مقصد مناسبی به شمار می‌رود. معماری سازه‌های این پارک بسیار برجسته و خیره‌کننده هستند و وسایل تفریحی متنوع و هیجان‌انگیز آن را به یکی از برترین مکان های گردشگری دبی تبدیل کرده است. شما با ورود به این پارک می‌توانید از امکاناتی مانند رستوران، کافه، ایستگاه‌های خوراکی، فروشگاه و... هم بهره‌مند شوید.

  • آدرس: جزیره نخل جمیرا، خیابان کرسنت
  • ساعات بازدید: هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • هزینه بازدید: بین 100 تا 300 درهم

نمایی از پارک آبی آتلانتیس دبی

نمایی از پارک آبی آتلانتیس دبی

محله قدیمی بستکیه دبی

محله بستکیه، یکی از محله‌های قدیمی و سنتی دبی است که به‌عنوان منطقه‌ای تاریخی و فرهنگی در این شهر محسوب می‌شود. این محله در قلب شهر قدیمی دبی واقع شده و از مهم‌ترین مناطق تاریخی و فرهنگی این شهر است. معماری سنتی، وجود بازارهای محلی، اماکن تاریخی، رستوران‌های محلی و جشنواره‌های سنتی این منطقه، آن را به یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی رایگان دبی تبدیل کرده است.

  • آدرس: دبی، بور دبی، منطقه تاریخی الفهیدی
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از محله قدیمی بستکیه دبی

تصویری از محله قدیمی و زیبای بستکیه در دبی

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی از خاص‌ترین و بهترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. این موزه قرار است تا از آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای فناوری رونمایی کند و آینده دبی را برای بازدیدکنندگان به تصویر بکشد. نمایشگاه‌های علمی، تعاملی، برنامه‌های آموزشی و امکان تست آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی در عرصه واقعیت مجازی و هوش مصنوعی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موزه جذاب محسوب می‌شود.

  • آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید، منطقه الوصل
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 6 عصر، پنجشنبه 10 صبح تا 8 شب و جمعه‌ها تعطیل
  • هزینه بازدید: افراد بالای 12 سال 30 درهم

تصویری از موزه آینده دبی

تصویری از موزه آینده در دبی

موزه توهمات دبی

موزه توهمات دبی یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب این شهر است که به‌خاطر نمایشگاه‌های جذاب و سرگرم‌کننده از خطای دید شهرت دارد. شما می‌توانید با بازدید از این موزه و عکاسی در لوکیشن‌های جذاب آن، عکس‌هایی به یادماندنی بگیرید؛ پس حتما دوربین‌تان را با خود ببرید.

  • آدرس: دبی، خیابان السیف، روبروی مرکز خرید السیف
  • ساعات بازدید: هر روز از 10 صبح تا 10 شب
  • هزینه بازدید: 80 درهم برای بزرگسالان و 60 درهم برای کودکان 3 تا 15 سال

تصویری از یک زن در موزه توهمات دبی در حال بازی کردن

تصویر یکی از سرگرمی‌های موزه توهمات دبی

موزه دبی

موزه دبی، که به نام موزه هنر و تاریخ دبی هم شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری و تاریخی در منطقه خلیج فارس است. این موزه بیش از ۶۰۰۰ قطعه از هنر اسلامی، ایرانی، اروپایی و اماراتی را برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ به نمایش می‌گذارد و در نوع خود، بسیار دیدنی است. اگر به دنبال فهرستی از جاهای دیدنی دبی با مترو هستید، این جاذبه گردشگری گزینه خوبی است. شما می‌توانید در ایستگاه‌های شرف یا الغبیبیه از مترو پیاده شده و با کمی پیاده‌روی، خود را به موزه دبی برسانید.

  • آدرس: بور دبی، خیابان الفهیدی
  • ساعات بازدید: همه روزه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 2:30 عصر
  • هزینه بازدید: برای بزرگسالان 3 درهم، برای کودکان زیر شش سال رایگان

تصویری از موزه دبی

تصویری از حیاط موزه دبی

خانه شیخ سعید المکتوم

خانه شیخ سعیدالمکتوم محل سکونت شیخ سعید آل مکتوم است که در سال‌های 1912 تا 1958 حاکم دبی بود. این خانه در منطقه تاریخی الفهیدی واقع شده و نمونه‌ای عالی از معماری سنتی عربی به شمار می‌آید. این خانه از سنگ مرجانی و گچ ساخته شده و در معماری آن از عناصری مانند بادگیر، ایوان و حیاط‌های متعدد بهره گرفته شده است.

با بازدید از این خانه‌موزه، امکان این را خواهید داشت تا از تاریخ دبی، خانواده آل مکتوم و زندگی سنتی در این شهر دیدن کنید. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از عکس، سکه و تمبرهای تاریخی را مشاهده کنید.

  • آدرس: دبی، خور دبی، منطقه الفهیدی
  • ساعات بازدید: از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 2:30 عصر
  • هزینه بازدید: 3 درهم برای بزرگسالان

تصویری از خانه شیخ سعید المکتوم

عکس خانه شیخ سعید آل مکتوم

ساحل جمیرا دبی

در میان اسم جاهای دیدنی دبی قطعا باید از ساحل جمیرا هم نام برد. این منطقه یک ساحل عمومی شنی در امتداد خلیج فارس در منطقه جمیرا دبی است. این ساحل به دلیل شن‌های سفید، آب‌های زلال و امکانات رفاهی فراوان، یکی از محبوب‌ترین سواحل دبی محسوب می‌شود. بسیاری از تفریحات معروف دبی در این ساحل قرار دارند. با رفتن به این ساحل می‌توانید هم از تفریحات آبی دبی لذت ببرید و هم به مراکز خرید معروف، پارک‌های آبی، رستوران‌های درجه یک و هتل‌های لوکس این شهر دسترسی داشته باشید.

  • آدرس: دبی، خط ساحلی خلیج فارس
  • ساعات بازدید: 24 ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از ساحل جمیرا دبی

تصویری از ساحل جمیرا دبی

ساحل الصفوح دبی

ساحل الصفوح یک ساحل عمومی در دبی، امارات متحده عربی است. این ساحل در امتداد ساحل خلیج فارس، در مجاورت محله الصفوح قرار دارد. این مورد از جاهای دیدنی دبی به دلیل شن‌های سفید، آب‌های زلال و مناظر خیره کننده از برج‌العرب، مقصدی محبوب برای گردشگران و مردم محلی به حساب می‌آید. شما می‌توانید در این ساحل از انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی مانند موج‌سواری، قایق‌رانی، والیبال و فوتبال ساحلی لذت ببرید.

  • آدرس: دبی، منطقه الصفوح، ساحل عمومی الصفوح
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه‌روز
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از ساحل الصفوح دبی

نمایی از ساحل الصفوح دبی

اسکله ابرا در دبی

یکی از جاهای دیدنی دیره دبی اسکله ابراست که در واقع نوعی اسکله قایق به حساب می‌آید. این اسکله در دو طرف خور دبی یعنی منطقه بور و منطقه دیره قرار دارد و بهترین مسیر برای جابجایی بین دو طرف خور دبی به حساب می‌آید. قایق‌های اسکله ابرا سنتی هستند و سال‌هاست که مسافرین برای جابجایی و حمل‌ونقل میان دو طرف خور از آن استفاده می‌کنند. تجربه قایق‌سواری در اسکله ابرا برای گردشگران بسیار لذت‌بخش است و می‌توانید از داخل قابق‌ها مناظر شهر دبی را از دور تماشا کنید.

  • آدرس: دبی، خور دبی، منطقه دیره و بور
  • ساعات بازدید: همه‌روزه از 5 صبح تا 12 شب
  • هزینه بازدید: 1 درهم

عکس اسکله ابرا در دبی

عکسی از اسکله ابرا در دبی

دریاچه القدره دبی

یکی دیگر از جاهای دیدنی رایگان دبی دریاچه مصنوعی القدره است که در صحرای دبی و در 50 کیلومتری این شهر قرار دارد. شما می‌توانید با رفتن به این دریاچه از فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و کمپینگ لذت ببرید.

  • آدرس: دریاچه القدره، دبی
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه‌روز
  • هزینه بازدید: رایگان

نمای هوایی از دریاچه القدره دبی

نمای هوایی از دریاچه القدره دبی

بازارهای دیره دبی

قطعا در میان جاهای دیدنی دیره دبی باید به بازارهای این منطقه هم اشاره کرد. دیره یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین محله‌های دبی است که بازارهای محلی دیدنی و جالبی دارد. شما می‌توانید در این بازارها طیف گسترده‌ای از کالا از جمله طلا، ادویه، پارچه و سوغاتی را خریداری کنید. از معروف‌ترین بازارهای دیره می‌توان به بازار طلا، ادویه، پارچه و بازار سنتی اشاره کرد.

  • آدرس: دبی، منطقه دیره
  • ساعات بازدید: از حدود 9 صبح تا 10 شب
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از بازار دیره دبی

تصویری از بازار دیره دبی

نهر دبی

خور دبی آبراهی قدیمی است که این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند. می‌توان این بخش از شهر را یکی از جاهای دیدنی دبی در شب دانست؛ چراکه روشن شدن چراغ‌های اطراف و انعکاس آن‌ها روی سطح آب، منظره زیبایی به آن می‌بخشد. این منطقه همچنین لاکچری‌ترین مکان‌های گردشگری را در خود جا داده که از بین آن‌ها می‌توان به اسکله ابرا، بازارهای سنتی، برج خلیفه و دبی مال اشاره کرد.

  • آدرس: دبی، خور دبی
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از رودخانه یا نهر دبی

تصویری از نهر دبی

مسجد جمیرا در دبی

مسجد جمیرا یکی از زیباترین مساجد دبی است که در ساحل جمیرا قرار دارد. این مسجد در سال 1976 میلادی و به سبک معماری فاطمیان ساخته شد. مسجد جمیرا صحنی بزرگ دارد که می‌تواند تا 1200 نمازگزار را در خود جای دهد. این مسجد همچنین به کتابخانه، مرکز آموزشی و مهدکودک مجهز است.

مسجد جمیرا مکانی محبوب برای عکاسی است؛ به‌خصوص در هنگام شب که نمای بیرونی آن به همراه روشنایی چراغ‌ها، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

  • آدرس: دبی، ساحل جمیرا
  • ساعات بازدید: هر روز از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و 2 تا 4 عصر
  • هزینه بازدید: رایگان

عکس مسجد جمیرا دبی

عکسی از مسجد زیبای جمیرا در دبی

لگولند دبی

نمی‌شود به دبی سفر کرد و از پارک‌های موضوعی آن غافل شد. این مجموعه، اولین پارک لگولند خاورمیانه و همچنین یکی از معروف‌ترین پارک‌های موضوعی این شهر است که در سال 2016 افتتاح شد. شما می‌توانید در این پارک بیش از 40 جاذبه از جمله مناطق موضوعی ایمجینیشن، مینی لند، کینگدام، ادونچر، لگو سیتی و لگو فرندز را ببینید.

  • آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید
  • ساعات بازدید: همه روز از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • هزینه بازدید: 285 درهم برای بزرگسالان و 245 درهم برای کودکان

عکس مجسمه بزرگ ساخته شده با لگو

تصویری از لگولند دبی

شهربازی آی ام جی دبی

شهر بازی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure) یکی دیگر از پارک‌های موضوعی دبی است که بزرگترین تم پارک سرپوشیده دنیا هم محسوب می‌شود. این مورد از بهترین جاهای دیدنی دبی با چهار منطقه موضوعی شامل لاست ولی دایناسور ادونچر، مارول، کارتون نتورک و آی ام جی بلوار می‌تواند حسابی شما را شگفت‌زده کند.

  • آدرس: دبی، خیابان شیخ محمد بن زاید
  • ساعات بازدید: همه روزه از 12 ظهر تا 10 شب
  • هزینه بازدید: 245 درهم برای بزرگسالان، 225 درهم برای کودکان و برای کودکان زیر سه سال رایگان

تصویری از یک شهربازی سرپوشیده در دبی

تصویری از شهربازی سرپوشیده زیبای آی ام جی در دبی

پارک بالیوود دبی

اگر به دنبال جاهای دیدنی لاکچری دبی هستید، حتما بازدید از بالیوود پارک را نیز در برنامه خود قرار دهید. این پارک موضوعی به صنعت بالیوود اختصاص دارد و برای عشاق سینمای هند، مکانی عالی محسوب می‌شود.

  • آدرس: دبی، دبی لند
  • ساعات بازدید: همه‌روزه از 11 صبح تا 10 شب
  • هزینه بازدید: 285 درهم برای بزرگسالان و 245 درهم برای کودکان

تصویری از ورودی پارک بالیوود دبی

نمای ورودی پارک بالیوود دبی

دهکده میراث غواصی میراث دبی

دهکده غواصی دبی در واقع نوعی موزه فضای باز به حساب می‌آید که بخشی از گذشته اقتصادی این کشور را به تصویر می‌کشد. این موزه بازسازی یکی از روستاهای قدیمی و سنتی غواصی مروارید است که زمانی در سواحل دبی از مشاغل بومیان محسوب می‌شد.

  • آدرس: دبی، خیابان الشندغه
  • ساعات بازدید: همه‌روزه از 8 صبح تا 10 شب
  • هزینه بازدید: 3 درهم برای بزرگسالان و برای کودکان زیر 6 سال رایگان

تصویری از دهکده میراث غواصی دبی

عکس از ورودی دهکده میراث غواصی دبی

خیابان شیخ زاید دبی

خیابان شیخ زاید در واقع اصلی‌ترین بزرگراه دبی و از جاهای دیدنی رایگان این شهر است. این خیابان از مرکز شهر عبور می‌کند و تعدادی از آسمان‌خراش‌های معروف و مراکز گردشگری شهر، از جمله برج خلیفه، در آن قرار دارند. با رسیدن به این خیابان می‌توانید به چندین مرکز خرید، رستوران و هتل دسترسی داشته باشید. خیابان شیخ زاید محل برگزاری تعدادی رویداد، از جمله جشنواره خرید دبی است و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران در امارات به شمار می‌رود.

  • آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه‌روز
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از بالای خیابان شیخ زاید دبی

نمایی دیدنی از خیابان زیبای شیخ زاید دبی

قاب دبی

قاب دبی سازه 150 متری و بزرگی است که در پارک زعبیل در دبی، امارات متحده عربی قرار دارد. این قاب توسط معمار مشهور فرناندو دونیس، معمار معروف مکزیکی طراحی و در سال 2018 میلادی افتتاح شد.

این جاذبه گردشگری، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شهر دبی است و منظره ای خیره‌کننده از شهر ارائه می‌دهد. این قاب دو برج دارد که با یک پل شیشه‌ای به هم متصل شده‌اند. همچنین سکوی رصدی در بالای پل وجود دارد که می‌توانید از آن دید پانوراما از دبی داشته باشید.

  • آدرس: دبی، پارک زعبیل
  • ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 9 شب، پنجشنبه و جمعه 9 صبح تا 10 شب
  • هزینه بازدید: بزرگسالان 50 درهم، کودکان 3 تا 12 سال 20 درهم

تصویری از ساختمان قاب دبی

تصویری از قاب دبی

سیاره سبز دبی

آیا تا به‌حال به وجود جنگل در دبی فکر کرده‌اید؟ باید بگوییم که در کمال تعجب و البته به لطف معماران و مهندسین خبره، چنین پدیده‌ای در دبی وجود دارد. سیاره سبز دبی نوعی جنگل بارانی سرپوشیده است که در مرکز خرید سیتی واک در دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. این مکان با بیش از 3000 گونه گیاه و حیوان از جمله تنبل، میمون، توکان و مار یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر محسوب می‌شود.

  • آدرس: دبی، مرکز خرید سیتی واک
  • ساعات بازدید: همه روزه از 10 صبح تا 7 عصر
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان 140 درهم و برای کودکان 120 درهم

تصویری از یک باغ سرپوشیده پر از درخت در دبی

عکسی از سیاره سبز دبی

صحرای دبی

اگر عاشق سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و تماشای زندگی بومیان حاشیه صحرا هستید، حتما تورهای صحراگردی دبی را هم امتحان کنید. صحرای دبی با  تفریحات جالب و منحصربه‌فرد خود، یکی از بهترین مکان های تفریحی این شهر محسوب می‌شود.

  • آدرس: دبی، صحراهای اطراف دبی
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه‌روز
  • هزینه بازدید: بسته به برنامه تور متفاوت خواهد بود

تصویری از یک خودرو در بیابان های دبی

تصویری از سافاری در صحراهای دبی

پارک علمی دبی

پارک فناوری دبی در واقع منطقه آزاد تجاری است که به شرکت‌های فناوری و نوآور اختصاص دارد. این پارک در دبی‌لند واقع شده و خانه بیش از 400 شرکت از جمله غول های فناوری IBM، مایکروسافت و اوراکل است. همچنین تعدادی دانشگاه، مرکز تحقیقات و شتاب‌دهنده در این پارک استقرار دارند. اگر به دنیای فناوری و کسب‌وکار علاقه دارید، بازدید از این مورد از بهترین جاهای دیدنی دبی را از دست ندهید.

  • آدرس: دبی، دبی لند
  • ساعات بازدید: همه روزه
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از نمای ورودی پارک علمی دبی

تصویری از نمای ورودی پارک علمی دبی

پارک سافاری دبی

پارک سافاری یکی دیگر از پارک‌های موضوعی معروف دبی است که با چندین منطقه از جمله دهکده آفریقایی، دهکده آسیایی، دهکده کاوشگر، سافاری صحرا و مزرعه کودکان، می‌تواند برای هر علاقه‌مندی به حیات وحش، جذاب باشد. در این پارک انواع گونه‌های حیوانی از جمله شیر، ببر، پلنگ، زرافه، فیل، گورخر، گوریل، پاندا، تمساح و.... زندگی می‌کنند.

  • آدرس: دبی، جاده حتا، منطقه الورقا 5
  • ساعات بازدید: شنبه تا پنجشنبه 9 صبح تا 5 عصر، جمعه و تعطیلات رسمی از 9 صبح تا 9 شب
  • هزینه بازدید: 85 درهم برای بزرگسالان و 30 درهم برای کودکان 3 تا 12 سال

تصویری از پارک سافاری دبی

تصویری از پارک سافاری دبی

خیابان السیف دبی 

خیابان السیف یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی دبی است که تعداد زیادی جاذبه گردشگری در آن قرار دارند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به برج‌های بادی، موزه دبی و بازارهای سنتی اشاره کرد. اگر به بافت سنتی دبی علاقه دارید، بازدید از این خیابان را در برنامه خود بگنجانید.

  • آدرس: امتداد نهر دبی، بافت تاریخی
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه‌روز (ساعت بازدید از جاذبه‌های این خیابان متفاوت است)
  • هزینه بازدید: رایگان

تصویری از خیابان قدیمی السیف دبی

عکسی از خیابان السیف دبی

منطقه بور دبی

منطقه بور دبی که به عنوان بر دبی هم شناخته می‌شود، در واقع قلب تاریخی شهر است. این منطقه در کرانه غربی خور قرار دارد و با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی متعدد، به یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی دبی به حساب می‌آید. قلعه الفهیدی، موزه دبی و بازار سنتی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بور دبی هستند.

  • آدرس: دبی، خیابان خالد ابن ولید
  • ساعات بازدید: 24 ساعت شبانه‌روز
  • هزینه بازدید: رایگان

نمای هوایی از منطقه بور دبی

نمایی هوایی از منطقه بور دبی

مراکز خرید دبی

نمی‌شود به دبی سفر کنید و سری به مراکز خرید آن نزنید. موارد زیر از معروف‌ترین مراکز خرید و بهترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شوند:

  • دبی مال
  • امارات مال
  • مرکز خرید وافی
  • مرکز خرید ابن بطوطه
  • مرکز خرید دبی مارینا

تصویری از مرکز خرید مارینا مال دبی

    تصویری از داخل مرکز خرید مارینا مال دبی

    تور دبی و بازدید از جاهای دیدنی این شهر

    دبی برای هر سلیقه، چیزی برای ارائه دارد. شما می‌توانید برای تماشای سازه‌های شگفت‌انگیز، تفریحات آبی جذاب و خرید از بهترین برندها در پاساژهای شیک و لوکس، به این شهر جنوبی سفر کنید. خرید تور دبی انتخابی معقول و به‌صرفه است تا در عین مدیریت هوشمندانه‌تر هزینه‌های سفر، بهره‌بری بهتری از زمان سفرتان داشته باشید.

    آیا شما قبلا به دبی سفر کرده‌اید؟ کدام یک از جاهای دیدنی بالا را دیده‌اید؟ جای کدام جاذبه گردشگری در این فهرست خالی است؟ حتما برایمان بنویسید.

     

    سوالات متداول:

    ۱- بهترین جاهای دیدنی دبی برای کودکان کدامند؟

    آکواریوم دبی، پارک‌های آبی وایلد وادی و آتلانتیس، موزه توهمات، شهربازی IMG و لگولند دبی از بهترین مکان های تفریحی این شهر برای بچه هاست.

    ۲- جاهای دیدنی رایگان دبی کدامند؟

    بازدید از جزیره نخل جمیرا، آبنمای موزیکال، محله بستکیه، منطقه بور، خیابان‌های شیخ زاید و السیف، سواحل جمیرا و الصفوح، دریاچه القدره، نهر دبی، مسجد جمیرا، پارک علمی دبی و بازارهای دبی و دیره کاملا رایگان است.

    مقالات پربازدید
    6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC