02145323 02191004043

جاهای دیدنی بالی در سفر به شرق آسیا

مجله گردشگری سپهران 30 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

بالی جزیره‌ای زیبا در کشور مجمع‌الجزایری اندونزی است که نزدیک به خط استوا قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی در کنار تاریخ اندونزی، باعث شده تا جاهای دیدنی بالی به شهرت بالایی در میان گردشگران دست یابد و از محبوب‌ترین مقاصد توریسم محسوب شود.

غرفه‌های غذای خیابانی، نواختن موسیقی سنتی در بازارچه‌ها، فروشگاه‌های کوچک و سیار میوه‌های استوایی، کوه‌های آتش‌فشانی، طبیعت سرسبز جزیره، آبشارهای بی‌نظیر، مزارع پلکانی برنج و... از جاذبه‌های منحصربه‌فرد بالی هستند. بنابراین به شما قول می‌دهیم که با هر سلیقه‌ای به بالی سفر کنید، از این جزیره لذت خواهید برد. اما پیش از سفر، این مطلب را بخوانید تا با جاذبه های گردشگری جزیره بالی آشنا شوید.

تصوریری از دروازه بهشت بالی

تصوریری از دروازه بهشت بالی

معبد تانا لوط؛ از جاهای دیدنی کوتا بالی

عمارتPura Tanah Lot  یک معبد نمادین و معروف در جنوب جزیره بالی است. این معبد، که خود در جزیره‌ای جداگانه قرار گرفته، در قرن 16 میلادی ساخته شده و مهم‌ترین بنای مذهبی جزیره بالی به شمار می‌رود. مناظر اطراف این معبد بزرگ به دلیل قرارگرفتن در یک جزیره کوچک صخره‌ای، چشم‌انداز زیبایی برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد. همچنین تماشای منظره غروب آفتاب در پشت این معبد، یکی از اصلی‌ترین دلایل بازدید گردشگران است.

شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت 6 صبح تا 7 غروب با قایق به این معبد زیبا رفته و مجسمه‌های چشم‌گیر و دیوارهای سنگی و سیاه آن را از نزدیک ببینید. قیمت بلیط معبد تانا برای گردشگران بزرگسال 60 هزار روپیه و برای کودکان 30 هزار روپیه خواهد بود.

کوهستان و دریاچه باتور؛ از زیباترین مناطق دیدنی بالی

تماشای طلوع آفتاب از فراز قله 1700 متریMount Batur  با زمینه رنگارنگ دامنه کوه، یکی از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی بالی در شمال شرق این جزیره است. این چشم‌انداز رویایی در منطقه‌ Kintamani در ارتفاعات مرکز بالی قرار دارد. دریاچه باتور که در دامنه این کوه زیبا قرار گرفته، یکی از منابع اصلی آبیاری مراتع کشاورزی جزیره است. آتش‌فشان فعال کوه باتور نیز برای مردم بالی قداست دارد.

برای رسیدن به قله، باید حدود 3 ساعت کوهنوردی کنید؛ اما وقتی به بالای کوه رسیدید، خوردن تخم‌مرغ‌هایی که با بخار آتش‌فشان پخته شده‌اند، انرژی از دست رفته‌تان را به شما برمی‌گرداند. این تجربه چیزی نیست که در جای دیگری تکرار شود و در گوشه‌ای از خاطرات شما جای خواهد گرفت.

آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم روستای Toya Bungkah در نزدیکی دریاچه باتور، تماشای معبد Ulun Danu Batur در ساحل دریاچه و... از دیگر جاذبه‌های این کوهنوردی به‌شمار می‌روند. پیشنهاد می‌کنیم حتما کفش محکم و مخصوص کوهنوردی یا پیاده‌روی به همراه داشته باشید تا بتوانید از زیبایی مسیر نهایت لذت را ببرید.

نمایی از کوهستان و دریاچه باتور بالی

نمایی از کوهستان و دریاچه باتور بالی

معبد اولوواتو؛ جنوبی ترین جای دیدنی بالی

این معبد باشکوه که از قرن دهم میلادی بر جای مانده، بر فراز صخره‌های ساحلی زیبایی قرار گرفته که در گویش محلی به معنای «نوک صخره» نام‌گذاری شده است. تماشای معبدUluwatu  هنگام غروب آفتاب، دقیقا زمانی‌ که آخرین پرتو‌های خورشید بر فراز دریای آبی این منطقه می‌تابد، تجربه‌ای تکرارنشدنی برای عاشقان طبیعت است.

شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت رنگ‌های مختلفی در آسمان و آب‌های اطراف این معبد زیبا مشاهده کنید و از تماشای آن لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازدید از مناظر دیدنی این معبد، مراقب وسایل خود و میمون‌های بازیگوش این منطقه باشید. معبد زیبا و تاریخی اولوواتو در منطقه پنجاتو بالی قرار گرفته و هزینه ورودی آن 149 هزار روپیه خواهد بود.

جنگل میمون اوبود؛ از مقدس ترین مکانهای دیدنی بالی

اگر علاقه‌مند به بازدید و عکاسی از حیوانات هستید، تماشای جنگل مقدس میمون را از دست ندهید. مسیرهای سنگ‌فرش‌شدۀ پرپیچ‌وخم، تندیس‌های زیبای معابد قدیمی، طبیعت جنگلی سرسبز، گیاهان کمیاب و گونه‌های مختلف جانوران، تماشای ارتباط حیوانات با انسان و... از جاذبه‌های این جنگل حفاظت‌شده هستند. در سفر به اندونزی، حتما تماشای جنگل میمون (Sacred Monkey Forest Sanctuary) را در لیست جاهای دیدنی بالی قرار دهید. شما می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 5 عصر از پله‌های این جنگل مقدس بالا رفته و از آن بازدید کنید.

مرکز فرهنگ و هنر اوبود؛ از جاهای دیدنی اوبود بالی

اوبود شهری در مرکز جزیره بالی است که به آثار هنری خود شهرت دارد. مرکز هنری و فرهنگی بالی که در کنار کاخ‌های سلطنتی و معابد باستانی ساخته شده نیز مکانی برای نمایش این آثار ارزشمند است. باغ‌های استوایی زیادی این منطقه مرموز را احاطه کرده است. موزه‌ها و گالری‌های متعدد اوبود، هنرهای سنتی بالی را پیش چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد.

بهترین آثار هنری و سنتی اندونزی از جمله نقاشی، عکس‌های زیبا، مجسمه‌سازی، سارونگ، منبت‌کاری، زیورآلات، عروسک‌های نمایشی و... برای خرید در این گالری‌ها عرضه می‌شود. شما می‌توانید سوغاتی‌های جذابی از تاریخ بالی را در موزه‌ هنر Agung Rai و موزه‌ هنر Neka بیابید و برای عزیزانتان به یادگار ببرید.

مزارع پلکانی برنج؛ بهترین جاهای دیدنی بالی

مزرعه‌ Tegallalang در 10 کیلومتری شمال اوبود قرار گرفته که با ماشین، حدود 30 دقیقه فاصله دارد. مناظر رنگارنگ و پلکانی برنج، زیبایی منحصربه‌فردی به این منطقه داده است. علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسان هنگام غروب خورشید به این مزرعه آمده و باید بابت. تردد در پیاده‌‌راه‌های درون شالیزارها، مقداری وجه نقد به مردم محلی پرداخت کنند. البته می‌توانید در کافه‌های روبه‌روی این مزرعه بنشینید و هنگام خوردن غذا یا نوشیدن چای، از تماشای آن لذت ببرید.

مزرعه‌ Jatiluwih یکی دیگر از جاهای دیدنی بالی است که در فاصله‌ای دورتر از مزرعه تاگه لالانگ قرار دارد و برای رسیدن به آن باید حدود ۹۰ دقیقه با ماشین رانندگی کنید. این مزرعه بیش از ۶۰۰ هکتار از دامنه‌های کوهستان باتوکارو را در بر گرفته و از مزرعه Tegallalang خلوت‌تر است. هر دو مزرعه به روش‌های سنتی آبیاری می‌شوند که از قرن 9 میلادی نسل به نسل تا به امروز رسیده است. این شیوه آبیاری مخصوص و  منحصربه‌فرد اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده و جزء جاذبه های گردشگری بالی به شمار می‌رود.

پارک آبی واتربوم؛ از هیجان انگیزترین مکان های دیدنی بالی

استفاده از این پارک آبی برای تمام اعضای خانواده جذابیت خاصی دارد. کودکان و نوجوانان می‌توانند از استخرها و سرسره‌های مخصوص بچه‌ها استفاده کنند؛ بزرگترها نیز می‌توانند علاوه‌بر استفاده از از سرسره‌های آبی و استخرهای مختلف پارک، از خدمات اسپا و ماساژ مجموعه لذت ببرند. همچنین برای رفع خستگی، می‌توان به نوشیدن چای و قهوه با چشم‌انداز جنگل‌های انبوه استوایی نشست و خستگی یک روز آفتابی را به فراموشی سپرد. پاییز و بهار بهترین زمان سفر به بالی و لذت آب‌تنی در سواحل و پارک‌های آبی این جزیره است.

پارک آبی Waterbom در سواحل جنوبی جزیره بالی قرار گرفته و مناسب‌ترین جای دیدنی بالی برای کودکان و بزرگسالان است. شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر وارد این مجموعه آبی شده و از سرسره‌ها و استخرهای آن لذت ببرید. قیمت ورودی پارک آبی واتربوم بالی برای بزرگسالان 495 هزار روپیه و برای کودکان بین 2 تا 11 سال، 495 هزار روپیه است. البته اگر قصد سفر به بالی به صورت خانوادگی را دارید، می‌توانید با پرداخت مبلغ 1.565.000 روپیه به صورت خانوادگی (تا 4 نفر) از تفریحات داخل پارک استفاده کنید.

عکسی از پارک آبی واتربوم بالی

عکسی از پارک آبی واتربوم بالی

معبد اولون دانو براتان؛ مکانی افسانه ای در شمال بالی

معبد Ulun Danu Bratan در یک جزیره‌ کوچک، در سواحل غربی دریاچه‌ و در ارتفاعات مرکزی بالی قرار دارد. این معبد باستانی در قرن 17 میلادی ساخته شده و تماشای بازتاب تصویر معبد روی آب، یکی از جاذبه‌های تماشایی است که می‌توانید در سفر به بالی داشته باشید. این معبد زیبا به «دِوی دانو» الهه دریا و دریاچه‌ها تقدیم شده است.

ناگفته نماند که دریاچه براتان یکی از منابع اصلی آب آشامیدنی در بالی محسوب می‌شود و اهمیت زیادی برای این جزیره دارد. تماشای این معبد در صبح زود و قبل از رسیدن اتوبوس‌های گردشگری، زمانی که مه سراسر آن را فرا گرفته، بسیار لذت بخش است. باغ گیاه‌شناسی بالی در نزدیکی این معبد قرار دارد که در آن گونه‌های متنوعی از ارکیده، جنگل‌های بامبو، بگونیا و گیاهان دارویی وجود دارد.

از تفریحات این بازدید، می‌توانیم به کرایه قایق و گشت‌وگذار بر دریاچه و تماشای معبد از نمای درون آب اشاره کنیم. پارک تریتاپ ادونچر نیز در نزدیکی دریاچه قرار دارد و مکانی عالی برای بازی بچه‌هاست. این پارک دارای پل‌های معلق، زیپ لاین و تفریحات فراوانی است که به زیبایی این مجموعه اضافه می‌کند.

مراکز خرید بالی؛ خرید در کنار گشت و گذار

نمی‌توان از جاهای دیدنی بالی حرف زد و به بازارهای آن اشاره‌ای نکرد. بازار تپنده بالی در خیابان‌های شلوغ منطقه سیمیناک قرار دارد. فروشگاه‌های لوکس در کنار بازارچه‌ها، به ارائه محصولاتی مانند زیورآلات، لوازم منزل، وسایل دکوری (مانند منبت‌کاری و صنایع دستی)، لباس شنا، تجهیزات موج‌سواری و... می‌پردازند. البته نباید از طراحان حرفه‌ای اندونزی در صنعت مد غافل شوید؛ چراکه لباس‌های بسیار زیبا و خاصی را طراحی می‌کنند و در بازارهای این قسمت به فروش می‌گذارند. به طور کلی باید بدانید که بهترین گالری‌ها و رستوران‌های بالی در منطقه سیمیناک واقع شده‌اند.

سمینیاک اسکوئر (Seminyak Square) و سمینیام ویلیج (Seminyak Village) از مراکز خرید معروف بالی در این منطقه هستند که انواع کالاها با برندهای معتبر داخلی را به گردشگران عرضه می‌کنند. اگر اهل چانه‌زدن هستید، بازدید از بازارهای کوچک درون کوچه‌های باریک را فراموش نکنید. ممکن است بتوانید همان محصولی را که به‌دنبال آن هستید، با قیمتی مناسب‌تر خریداری کنید.

سواحل دیدنی بالی

سواحل سمینیاک و لژیان، از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل بالی هستند. این ساحل‌ها برای موج‌سواران مبتدی فرصتی عالی است تا در کلاس‌های موج‌سواری شرکت کنند و با خیالی راحت، دل به دریای امواج بزنند. فروشنده‌های ساحلی، تخته و سایر لوازم مورد نیاز برای موج‌سواری را در اختیار شما قرار می‌دهند. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در این ساحل زیبا وجود دارند و بهترین نوشیدنی‌های بالی را می‌توانید در کنار ساحل میل کنید.

سایر جاذبه های تفریحی بالی

بالی جزیره‌ای لذت‌بخش است که وصف آن را در داستان‌های قدیمی شنیده‌ایم. اگر با تور بالی به این جزیره استوایی سفر کردید، حتما دوچرخه کرایه کنید، از مسیر سرسبز جاده به سمت مناظر طبیعی و دهکده‌های زیبا بروید و از مهمان‌نوازی مردم بالی برخوردار شوید.

وجود معابد پررنگ‌ولعاب مانند معبد بساکی و آرامگاه‌های باستانی و باشکوه نیز شما را با مذاهب رایج در اندونزی آشنا خواهد کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم، از خدمات ماساژ و مراکز اسپای متعدد این شهر نهایت استفاده را ببرید. ماساژ در اندونزی در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد و بسیار ارزان است. در ادامه به معرفی معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های بالی می‌پردازیم.

سفر به جزیره خدایان و تماشای جاهای دیدنی بالی

سپاس‌گزاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید و با جاهای دیدنی و تماشایی بالی آشنا شدید. شما می‌توانید در سفر به بالی، لیستی از این مکان های دیدنی تهیه کرده و برنامه سفر خود را بر اساس آن تنظیم کنید. اما اگر قبلا به این جزیره آسیایی سفر کرده و در جاذبه های گردشگری آن حضور داشته‌اید، لطفا از دیده‌ها و شنیده‌هایتان برایمان بنویسید. خواندن تجربیات شما می‌تواند دریچه تازه‌ای به روی گردشگران جدید اندونزی بگشاید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC