02145323 02191004043

زیباترین و معروف ترین سواحل بالی کدام اند؟

مجله گردشگری سپهران 24 مهر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آیا می‌دانستید اغلب گردشگران، بالی را با نام جزیره خدایان می‌شناسند؟ این جزیره، طبیعت شگفت‌انگیزی دارد و سواحل آن در دنیا مشهور است. سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از بالی به کشور اندونزی سفر می‌کنند. در واقع می‌توان ادعا کرد که بالی قطعه‌ای از بهشت روی زمین است. در این مقاله قصد داریم شما را با سواحل بالی بیشتر آشنا کنیم تا هنگام سفر به این جزیره سردرگم نشوید. پیش از خرید تور اندونزی، حتماً تا انتهای مطلب پیش‌رو همراه ما باشید.

1. ساحل کوتا؛ ساحلی با شن های سفید و محیطی صمیمی

اگر تور بالی خریده‌اید و به دنبال سواحل رؤیایی آن هستید، اولین ساحل در فهرست زیباتر ین سواحل بالی، کوتا (Kuta Beach) است. این ساحل به دلیل شن‌های سفید، محیط گرم و صمیمی و امکانات مناسبی که دارد، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده است. اغلب گردشگران و افراد محلی برای پیاده‌روی، شنا، تماشای غروب آفتاب و موج‌سواری به ساحل کوتا مراجعه می‌کنند. چندین کلاب و بار نیز در این ساحل دایر هستند که هر شب شلوغ می‌شوند. برای ورود به ساحل کوتا در بالی نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید.

ساحل کوتا بالی

عکسی از ساحل کوتا بالی 

2. ساحل آمد؛ ساحلی آتشفشانی در شمال شرقی جزیره

ساحل آمد (Amed Beach)،‌ از شگفت‌انگیزترین سواحل بالی به شمار می‌رود. این ساحل آتش‌فشانی که در شمال شرقی جزیره قرار گرفته با شن‌های سیاه پوشیده شده است، بین غواصان محبوبیت فراوانی دارد. غواصان مختلف در طول سال برای مشاهدۀ مرجان‌های رنگارنگ و کشتی غرق‌شده به این ساحل مراجعه می‌کنند.

گردشگران برای اقامت در نزدیکی آمد، به سراغ روستاهای ساحلی می‌روند. با مراجعه به این روستاها می‌توانید خانه‌های سنتی و ویلاهای لوکس را برای اقامت انتخاب کنید. با خرید تور اندونزی، حتماً بازدید از ساحل آمد را در برنامه‌های خود قرار دهید.

3. ساحل نوسا دوآ؛ یکی از مشهورترین سواحل بالی

نوسا دوآ (Nusa Dua Beach) از مشهورترین سواحل بالی است. این ساحل سفید و رؤیایی، اقامتگاه‌های لوکس و مجهزی دارد و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. صخره‌های مرجانی، درختان نخل سربه‌فلک‌کشیده، گل‌های ارکیده و گیاهان وحشی، از جاذبه‌های نوسا دوآ به شمار می‌روند.

در این ساحل می‌توانید به قایق‌سواری، جت‌اسکی، شنا، حمام آفتاب و پیاده‌روی بپردازید؛ همچنین پیشنهاد ما این است که روی شن‌های سفید لم دهید و غروب آفتاب را تماشا کنید. فاصله نوسا دوآ تا فرودگاه بالی، فقط 30 دقیقه است و برای رسیدن به این ساحل زیبا باید از یک بزرگراه شناور، که از جاذبه‌های بالی محسوب می شود، عبور کنید.

4. ساحل بالیان با غروب های شگفت انگیز

بالیان (Balian) در زبان محلی به معنای «مقدس» است. این ساحل زیبا، با غروب‌های شگفت‌انگیزش باعث ایجاد حال‌وهوایی روحانی و مقدس می‌شود. اغلب گردشگران برای تماشای غروب آفتاب و نشستن در کافه‌های شیک و دنج با خرید تور به ساحل بالیان سفر می‌کنند. این ساحل واقع در سلمادگ،‌ خانه‌های ییلاقی مشهوری به نام سوکا ایندا دارد که اقامت گردشگران در ساحل را چندین برابر لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ساحل بالیان

تصویری از ساحل بالیان 

5. ساحل سانور؛ ساحلی خانوادگی با طبیعت خیره کننده

مواج‌ترین ساحل بالی، سانور (Sanur Beach) است. این ساحل طولانی، بهترین مکان برای گردش و تفریح خانواده‌ها است و فقط 30 دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد. جذاب‌ترین بخش ساحل، قسمت طلایی آن است که محیطی بسیار آرامش‌بخش و منظره‌ای خیره‌کننده دارد. برای شنا، حمام آفتاب، تماشای غروب، پیاده‌روی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و خرید می‌توانید به سانور مراجعه کنید.

بازارهای روزانه و شبانه‌ای که در محوطه ساحل سانور برگزار می‌شوند، مکانی مناسب برای خرید صنایع دستی و سوغاتی ارزان‌قیمت هستند و رستوران‌ها، کافه‌ها و گالری‌های هنری این ساحل، بهترین پاتوق برای هنرمندان به شمار می‌روند. اگر به دنبال یک ساحل همه‌چیزتمام هستید، سانور انتخاب مناسبی است.

6. ساحل بیاس توگل؛ بهترین مکان برای رسیدن به آرامش

پس از عبور از تپه‌های ماسه‌ای، درختان نارگیل و آب‌های نیلگون به ساحل بیاس توگل (Bias Tugel) می‌رسید. شاید مسیر رسیدن به این ساحل کمی سخت و دشوار باشد؛ اما ارزشش را دارد. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این مناظر زیبا و شنا و غواصی در آب‌های شفاف ساحل بیاس توگل، به بازدید از این ساحل می‌آیند.

7. منطقه توریستی جیانیار بالی

منطقه توریستی جانیار (Gianyar) در مرکز بالی قرار گرفته است و تاریخچه‌ای غنی دارد. این منطقه مهم‌ترین سایت باستان‌شناسی بالی محسوب می‌شود و کاخ‌های فراوانی دارد، اما گردشگران اجازۀ بازدید از کاخ‌ها را ندارند. در بازارهای محلی این منطقه می‌توانید انواع ظروف سفالی و ایکات را، که از هنرهای سنتی مردم بالی هستند، به عنوان سوغاتی و یادگاری خریداری کنید. موج‌سواری، شنا و حمام آفتاب، از فعالیت‌های محبوب در سواحل زیبای جیانیار هستند.

منطقه توریستی جیانیار بالی

عکسی از منطقه توریستی جیانیار بالی 

8. گرین بول؛ ساحلی صعب العبور اما تماشایی

مسیر رسیدن به ساحل گرین بول (Green Bowl) کمی دشوار است، زیرا باید بیش از 300 پله را طی کنید تا به انتهای صخره‌ای 75متری برسید. غارهای آهکی اطراف گرین بول بازدیدکنندگان را از آفتاب داغ تابستان در امان نگه می‌دارند. به اعتقاد افراد محلی، این ساحل بهترین مکان برای موج‌سواری در بالی است. اگر به دنبال ساحلی زیبا، خلوت و تمیز هستید، گرین بول را فراموش نکنید.

9. ساحل سمینیاک؛ پایتخت مهمانی

منطقه کوتا سواحل متعددی دارد که یکی زیباترین و توریستی‌ترین آن‌ها، ساحل سمینیاک (Seminyak Beach) است. بهترین کلوب‌های ساحلی، رستوران‌ها و کافه‌ها در این ساحل واقع شده‌اند؛ به همین دلیل افراد محلی ساحل سمینیاک را با نام «پایتخت مهمانی» می‌شناسند. در اطراف این ساحل طولانی چندین مورد از بهترین هتل های بالی و اقامتگاه‌ها را در خود جای داده است که مکان مناسبی برای استراحت هستند. برای ورود به ساحل سمینیاک نیاز به پرداخت هزینه نیست؛ اما امکانات موجود در آن،‌ پولی است.

10. ساحل جیمباران؛ یکی از زیباترین سواحل بالی

وقتی صحبت از زیباترین ساحل‌های بالی می‌شود، نباید ساحل جیمباران (Jimbaran Beach) را فراموش کنیم. این ساحل در جنوب کوتا قرار گرفته و گردشگران را شیفتۀ خود کرده است. از محبوب‌ترین تفریح‌ها در جیمباران می‌توان به تماشای ماهی‌گیران، پیاده‌روی، خرید کردن از فروشگاه‌های اطراف و غذا خوردن در رستوران‌های دریایی این ساحل اشاره کرد. برای ورود به جیمباران نیازی به پرداخت هزینه نیست.

ساحل جیمباران از سواحل بالی

عکسی از ساحل جیمباران بالی

11. ساحل دریم لند؛ خط ساحلی ناهموار و صخره های آهکی

دریم لند (Dreamland) یکی از سواحل پنهانی بالی است که خط ساحلی ناهموار و صخره‌های آهکی بلندی دارد. برای رسیدن به این ساحل تماشایی باید حدود 30دقیقه از جنوب کوتا فاصله بگیرید. شنا، موج‌سواری، قدم زدن روی شن‌های سفید، حمام آفتاب و ماساژ از فعالیت‌های محبوب در ساحل دریم لند هستند. هنگام استراحت می‌توانید از دست‌فروش‌های حاضر در این ساحل، نوشیدنی‌های خنک و گوارا خریداری کنید. اگر قصد اقامت در محدوده ساحل دریم لند را دارید، باید به اطلاعتان برسانیم که بزرگ‌ترین و بهترین ویلاهای ساحلی در این منطقه قرار گرفته‌اند.

12. ساحل نیانگ نیانگ؛ سرسبز، خلوت، آرامش بخش

پس از طی مسافتی نسبتاً طولانی و پایین آمدن از چندین پله، به ساحل خلوت و آرامش‌بخش نیانگ نیانگ (Nyang Nyang) می‌رسید. صخره‌های آهکی و مناظر سرسبز نیانگ نیانگ بسیار بکر و زیبا هستند و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. هیچ حمام، دستشویی یا دست‌فروشی در این ساحل وجود ندارد؛ ازاین‌رو با جمعیتی اندک مواجه خواهید شد. در حقیقت می‌توان گفت که نیانگ نیانگ محلی برای کسب آرامش و لذت بردن از طبیعت است.

13. ساحل گگر؛ از پرطرفدارترین سواحل در جنوب نوسا دوآ

 یکی از پرطرفدارترین سواحل بالی، ساحل گگر (Geger) در جنوب نوسا دوآ است. این ساحل دسترسی بسیار خوبی دارد و امکانات بی‌نظیری همچون باشگاه گلف ملی بالی، استراحتگاه مولیا و سنت رجیس بالی در آن قرار گرفته‌اند. با مراجعه به گگر می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون مزرعۀ جلبک دریایی و معبد صخره‌ای نیز بازدید کنید. شنا، موج‌سواری، پیاده‌روی و حمام آفتاب از فعالیت‌های محبوب در این ساحل زیبا و دوست‌داشتنی هستند.

14. ساحل پادانگ پادانگ؛ ساحلی مستور در میان صخره‌ها

در بالی اندونزی، ساحلی مستور در صخره‌ها با ماسه‌های سفید وجود دارد که افراد محلی آن را با نام پادانگ پادانگ (Padang Padang) می‌شناسند. برای رسیدن به این ساحل زیبا باید از مسیری شبیه غار عبور کنید. اگر فکر می‌کنید تصاویر پادانگ پادانگ برایتان آشنا هستند و این ساحل را قبلاً دیده‌اید، حق با شما است. بخشی از فیلم  Eat Pray Loveبا بازی جولیا رابرتز، در ساحل پادانگ پادانگ فیلم‌برداری شده بود. شما می‌توانید در این ساحل به شنا، دوچرخه‌سواری و استراحت بپردازید، در رستوران‌های اطراف آن غذاهای خوشمزه نوش جان کنید و در ویلاهای ساحلی ساکن شوید.

15. ساحل پسیر بوتی؛ از بکرترین سواحل اندونزی

ساحل پسیر پوتی (Pasir Putih Beach) در 9کیلومتری شمال شرق شهر کاندیداسا قرار دارد، از زیباترین و بکرترین سواحل اندونزی است و با نام ساحل ماسه‌های سفید نیز از آن یاد می‌شود. برای ورود به این ساحل باید حدود یک دلار پرداخت کنید تا از آب نیلگون، صخره‌های رنگی و امکانات ساحل بهره‌مند شوید. در نزدیکی پسیر پوتی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی نیز وجود دارند.

ساحل پسیر بوتی از سواحل بالی

تصویری از ساحل پسیر بوتی بالی

16. ساحل بالانگان؛ مکانی مناسب برای استراحت

ساحل بالانگان (Balangan Beach) در جنوب بالی و در شبه جزیره بوکیت قرار گرفته است. موج‌سواری، شنا، حمام آفتاب و پیاده‌روی از فعالیت‌های محبوب گردشگران در بازدید از بالانگان است. این نوار ساحلی، کلوب‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های کمی دارد؛ ازاین‌رو بسیار آرام و ساکت است و مکان مناسبی برای استراحت محسوب می‌شود.

17. ساحل سولوبان؛ متفاوت‌ترین ساحل بالی

اگر به دنبال ساحلی متفاوت هستید، سولوبان (Suluban Beach) را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کافه صخره‌ای سینگل فین بالی و غاز مخفی در پایین نوار ساحلی از جاذبه‌های سولوبان هستند. اگر جذرومد آرام باشد، می‌توانید برای شنا وارد غار شوید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز کسب کنید. ورود به ساحل سولوبان نیاز به پرداخت هزینه دارد.

شما کدام ساحل بالی را انتخاب می کنید؟

در این مقاله به معرفی تعدادی از مشهورترین و بهترین سواحل جزیره بالی پرداختیم. سواحل مالی در کشور اندونزی شهرت جهانی دارند و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند. شما می‌توانید درباره بالی در مقاله بالی کجاست بیشتر بخوانید. اگر می‌خواهید برای چندین روز از هیاهوی شهر دور باشید و خود را به دست طبیعت بسپارید، سفر به بالی و بازدید از سواحل آن را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. با خرید تور بالی از آژانس سپهران، یکی از بهترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد.

سؤالات متداول:

1. بهترین سواحل جزیره بالی چه ساحل هایی هستند؟

ساحل سولوبان، ساحل بالانگان، ساحل پادانگ پادانگ، ساحل پسیر بوتی، ساحل آمد، ساحل نوسا دوآ و ساحل بالیان از جمله بهترین سواحل جزیره بالی هستند.

2. کدام سواحل جزیره بالی رایگان هستند؟

ساحل نیانگ نیانگ، ساحل جیمباران، ساحل سمینیاک و ساحل کوتا از جمله سواحلی در بالی هستند که برای ورود به آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC