02145323 02191004043

3 پارک آبی تفلیس در سفر به گرجستان

مجله گردشگری سپهران 23 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

وقتی صحبت از جاهای دیدنی تفلیس می‌شود، نباید پارک‌های آبی این شهر را فراموش کنیم. پارک آبی تفلیس مکانی با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع است که هیجان و شادی را به روح گردشگری تزریق می‌کند. اگر از هیاهوی شهر خسته شده‌اید و به دنبال تفریحی تازه هستید، در سفر به تفلیس گرجستان حتما از پارک‌های آبی آن بازدید کنید. برای آشنایی بیشتر شما، 3 تا از بهترین پارک های آبی تفلیس را معرفی خواهیم کرد و با امکانات آن‌ها آشنا خواهیم شد. پس تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

پارک آبی آکوا تفلیس؛ بهترین پارک آبی تفلیس گرجستان

پارک آبی آکوا تفلیس (Aqua Park Tbilisi) که با نام یوروپارک (Europark) نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین پارک های آبی گرجستان است. این پارک در فاصله 3 کیلومتری از مرکز شهر و در نزدیکی دریاچه تفلیس قرار دارد. بسیاری از گردشگران و افراد محلی برای گریز از گرمای تابستان به این پارک مراجعه می‌کنند. اگر در فصل تابستان به این پارک سر بزنید، با حجم قابل‌توجهی از جمعیت مواجه خواهید شد.

از جمله امکانات پارک آبی آکوا تفلیس می‌توان به سرسره‌های متنوع، استخرهای بزرگ و کوچک، رودخانه مصنوعی، اسپا، باشگاه ورزشی، خدمات ماساژ، کافه و رستوران اشاره کرد. این پارک همه روزه از ساعت 09:00 تا 20:00 باز است. در حال حاضر، قیمت پارک آبی تفلیس آکوا برای روزهای هفته، 30 لاری و برای آخر هفته‌ها، 40 لاری در نظر گرفته شده است. کودکان کمتر از هفت سال نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارند و به صورت رایگان وارد پارک می‌شوند.

پارک آبی آکوا تفلیس

تصویری از پارک آبی آکوا تفلیس 

پارک آبی جینو؛ بزرگترین پارک آبی تفلیس

اگر می‌خواهید تجربه‌ای تازه و پر از هیجان به دست آورید، در سفر به تفلیس حتما از این پارک بازدید کنید. البته بین تفلیس یا باتومی پارک‌های آبی باتومی جذابیت ویژه‌ای دارند؛ چراکه این شهر ساحلی است و به آب‌های آزاد دسترسی دارد. اما در صورت سفر به تفلیس هم می‌توانید این تفریحات مهیج را در برنامه سفر خود بگنجانید.

بزرگترین پارک آبی تفلیس، جینو پارادایس (Gino Paradise) با مساحت 20 هکتار است. این پارک در سال 2014 در منطقه‌ای مسکونی به نام گلدانی (Gldani District) افتتاح شد و اکنون یکی از جذاب‌ترین و مفرح‌ترین مکان های دیدنی تفلیس به شمار می‌رود.

امکاناتی از جمله سرسره‌های سرپوشیده و روباز، هفت استخر با کاربری‌های متفاوت، سونا، جکوزی، مرکز اسپا، ماساژ، باشگاه‌های بدن‌سازی، پارک دایناسورها، محوطه ساحلی و کابین سرما در پارک آبی جینو پارادایس تفلیس وجود دارند. حتی اگر به دنبال هیجان نیستید نیز می‌توانید از امکانات این پارک استفاده کنید. در این صورت، استخر ریلکسیشن و تمدد اعصاب و مراکز اسپا را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

همه روزه از ساعت 12:00 تا 22:00 می‌توانید به پارک آبی جینو تفلیس مراجعه کنید که در غرب این شهر و نزدیک به آب‌انبار تفلیس قرار دارد. قیمت پارک آبی تفلیس جینو در روزهای هفته، 39 لاری و آخر هفته‌ها، 47 لاری خواهد بود.

پارک آبی جینو تفلیس

عکسی از پارک آبی جینو 

پارک آبی متاتسمیندا؛ مجموعه ای در ارتفاعات شهر متاتسمیندا

پارک متاسمیندا (Mtatsminda Park) در شهری قدیمی به همین نام و در ارتفاع 430 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر از جاذبه‌های توریستی تفلیس و گرجستان است که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشانند. متاتسمیندا درواقع پارک آبی نیست و یکی از شهربازی‌های معروف گرجستان به شمار می‌رود؛ اما به دلیل وجود سرسره‌های آبی درون آن، به عنوان پارک آبی تفلیس نیز شناخته می‌شود.

از جمله امکانات پارک متاتسمیندا می‌توان به سرسره‌های آبی، استخرهای سرپوشیده و روباز، قایق‌سواری، موتورسواری، ترن هوایی، کارتینگ، قلعه ارواح، پارک ژوراسیک، ماشین کوبنده و وسایل بازی متنوع اشاره کرد. تعدادی از بهترین رستوران‌های تفلیس و کافه‌های مدرن و سنتی نیز در محوطه این پارک واقع شده‌اند.

پارک متاتسمیندا همه روزه از ساعت 12:00 تا 23:00 باز و ورود به آن برای همه افراد «رایگان» است؛ اما برای استفاده از وسایل بازی، استخرها و سرسره‌ها باید هزینه پرداخت کنید. این هزینه‌ها از GEL کارت شما کسر خواهند شد. این کارت را باید هنگام ورود به پارک، از باجه بلیط‌فروشی تهیه کرده و آن را شارژ کنید. پس از استفاده از هر بازی، مبلغ موردنظر از حسابتان کسر می‌شود. آدرس پارک متاتسمیندا در غرب شهر تفلیس، پشت رودخانه کوراست که از ایستگاه مترو روستاولی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

پارک آبی متاتسمیندا تفلیس

تصویری از پارک آبی متاتسمیندا 

قوانین پوشش در پارک آبی تفلیس

اغلب پارک‌های آبی قوانین و مقررات خاص خود را دارند که باید توسط بازدیدکنندگان رعایت شود. قوانین مربوط به نحوۀ پوشش از مهم‌ترین مقررات این مجموعه‌ها هستند. البته چندین پارک آبی تفلیس که در این مقاله معرفی کردیم، در این مورد سخت‌گیری خاص ندارند؛ فقط کافی است هنگام ورود به محوطه استخرها و سرسره‌ها، مایوی مناسب و دمپایی پوشیده باشید.

دمپایی و حوله را می‌توانید از فروشگاه‌های موجود در داخل پارک‌های آبی خریداری کنید؛ اما پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، این اقلام را از قبل به همراه خود ببرید.

پارک آبی تفلیس در زمستان

آب و هوای تفلیس در بهار و اوایل پاییز بسیار مطبوع است؛ اما در زمستان بسیار سرد می‌شود و گرمای تابستان‌های این شهر نیز طاقت‌فرسا است؛ به همین دلیل، هر سه پارک آبی تفلیس در زمستان تعطیل هستند. شما عزیزان می‌توانید از اوایل خرداد تا اواسط مهر به این پارک‌ها مراجعه کنید و با آب‌بازی در سرسره‌ها و استخرهای متنوع آن‌ها، خاطراتی فراموش‌نشدنی بسازید.

لذت و تفریح در پارک آبی تفلیس با تور تفلیس

گرجستان و شهرهای توریستی آن یعنی تفلیس و باتومی، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه تبدیل شده‌اند. به همین دلیل پارک آبی این کشور شامل پارک آبی باتومی و پارک های آبی تفلیس نیز از جذابیت بالایی برخوردارند و ایرانیان زیادی هرساله به قصد تفریح در این پارک‌ها با تور گرجستان همراه می‌شوند.

شما نیز می‌توانید چنین سفر لذتبخشی را در برنامۀ سالانه خود قرار دهید و با خرید تور تفلیس هیجانی متفاوت را تجربه کنید. اما اگر قبلا به این شهر سفر کرده‌اید و جاذبه های گردشگری آن را می‌شناسید، لطفا برایمان از تجربیات خود بنویسید. خواندن دیده‌ها و شنیده‌های شما بهترین راهنمای سفری است که می‌تواند در اختیار سایر گردشگران قرار بگیرد. پس ما را از نظرات خود بهره‌مند کنید.

سوالات متداول:

1. بهترین پارک آبی تفلیس کدام است؟

پارک آبی آکوا معروفترین و بهترین پارک آبی تفلیس است که در شمال این شهر و نزدیک به رودخانۀ کورا قرار دارد.

2. بهترین پارک آبی باتومی کدام است؟

پارک آبی ساحلی، آکواپارک باتومی و آکواریوم باتومی از معروفترین پارک های آبی در این شهر ساحلی هستند.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC