02145323 02191004043

آشنایی با مراکز خرید مارماریس

تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
مجله گردشگری سپهران 11 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در دل جزیره تاریخی مارماریس کشور ترکیه، هر خریدی که انجام دهید، خودش تعریف دیگری از سفر برای شما خواهد بود؛ جایی که مراکز خرید به عنوان یکی از پرچمداران هیجان و لذت شناخته می‌شوند. شما می‌توانید با گشت و گذار در مراکز خرید مارماریس، هنرهای دستی و چشم‌اندازهای معماری این کشور را کشف کنید. این نوشته تلاش کرده است مهم‌ترین و بهترین این مناطق را به شما معرفی کند.

بازار بزرگ مارماریس، هزارتوی گنجینه‌های ترکیه

هیچ سفری به مارماریس بدون غوطه‌ور شدن در فضای پر جنب و جوش بازار بزرگ (Grand Baazar) که در نام محلی، (Büyük Paza) گفته می‌شود، کامل نمی‌شود. این بازار که یکی از جاهای دیدنی مارماریس به شما می‌رود، هزارتویی با کوچه‌های باریک و غرفه‌های رنگارنگ، گنجینه‌ای از خوراکی‌های ترکی، فرش‌های دست‌ساز و جواهرات پیچیده تا ادویه‌های معطر و سوغاتی‌های سنتی ترکیه است.
در این بازار، فروشندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما را به مغازه خود بکشانند و به شما قول می‌دهند که بزرگترین انتخاب، بهترین کیفیت و بهترین قیمت را دارند. پس خود را برای چانه‌زدن آماده کنید و هرگز قیمتی را که اولین بار می‌گویند، پرداخت نکنید!
این بازار بسیار بزرگ است و ارزش بازدید دارد. البته هروقت خسته شدید، می‌توانید چایخانه‌ای سنتی در آن گوشه و کنار پیدا کنید و با نوشیدن چای ترکیه‌ای، لحظاتی را در آرامش سپری کنید.
نکته مهم دیگر در خرید از مارمایس این است که مواظب جیب‌برها باشید و تا حد ممکن، پیگیر تهیه و خرید کالاهایی باشید که با گارانتی ارائه می‌شوند. اگر هنوز با مارماریس آشنای آشنا نیستید، می‌توانید مقاله آشنایی با شهر مارماریس کشور ترکیه را مطالعه کنید.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 8 صبح تا یک ساعت بعد از نیمه شب

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

تصویری از بازار بزرگ مارماریس

تصویری از بازار بزرگ مارماریس

مرکز خرید پوینت مارماریس

این مرکز خرید با نام کامل «Point Center Sanat Galerisi» هم شناخته می‌شود. در داخل این مکان، حدود 40 تا 50 برند فعال هستند. این مکان همچنین یک سوپرمارکت بزرگ، فروشگاه‌های لباس، فودکورت با کافه‌ها و رستوران‌ها، کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده وسایل مراقبت شخصی و کافه‌ای روی پشت‌بام دارد. یک زمین بازی برای کودکان هم در این مرکز هست که می‌توانید در آن اوقات خوبی را با کودکان خود سپری کنید.
این مرکز تنها 50 متر با ساحل فاصله دارد. اطراف آن با مکان‌های محبوبی مانند «رستوران هندی مارماریس تاج محل» احاطه شده است و رستوران پوکا در مارماریس درست در ساحل قرار گرفته. اجناس در اینجا کمی گرانتر است؛ اما می‌توانید مطمئن باشید که اصل هستند.

ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه (10 صبح تا 10 شب)، شنبه و یکشنبه (9 صبح تا 10 شب)

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

مرکز خرید پوینت مارماریس

تصویری از مرکز خرید پوینت مارماریس

مرکز خرید نتسل

از دیگر مراکز خرید و تفریحی مارماریس، مرکز خرید نتسل (Netsel Marina Shopping Centre) است. این مرکز در نزدیکی مرکز هنری مونا تیتی واقع شده و یکی از بزرگترین مراکز خرید ترکیه است که بیش از 40 برند را در خود جای داده. مرکز خرید نتسل مارینا دارای فروشگاه‌های مختلفی است که محصولات باکیفیت و اصل ارائه می‌دهند. مسافران خارجی و محلی از آن بازدید می‌کنند و به دنبال خرید لباس‌های لوکس و سوغاتی هستند. همچنین در این مرکز، کافه‌ها و رستوران‌هایی با مناظر جذاب وجود دارند. مقاله 12 تا از بهترین رستوران های مارماریس کمکتان می‌کند که گزینه‌های بیشتری برای غذا خوردن داشته باشید.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

مرکز خرید نتسل

تصویری از مرکز خرید نتسل

مرکز ایده‌آل خرید کیف و کفش مارماریس

از مراکز خرید جزیره مارماریس که برای انتخاب کیف و کفش باکیفیت، مناسب هستند، فروشگاه‌های چرم هستند. یکی از این فروشگاه‌ها از نظر استراتژیک در کنار رستوران محبوب تاج‌محل و روبروی مرکز خرید بلو پورت واقع شده است. این فروشگاه، مجموعه متنوعی از کیف‌های دستی دارد که کپی اصیل برندهای برجسته از جمله Louis Vuitton، Chanel، Hermes، Mulberry و غیره هستند. محصولات ارائه‌شده دقیقاً مشابه محصولات اصلی هستند؛ بنابراین می‌توانید با اطمینان از اینجا خرید کنید. همچنین این فروشگاه دارای یک سالن VIP است.

ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه: 9:30 صبح تا 1:30 بامداد

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

مرکز خرید جواهرات پاشا

مرکز جواهرات پاشا (Pasha Fine Jewelry) در سال 1992 تأسیس شده و امروز بزرگترین تولید‌کننده جواهرات در مارماریس است. وقتی به این فروشگاه قدم بگذارید، تجربه لذت‌بخشی از تماشای جواهرات و ساعت‌های لوکس خواهید داشت و البته می‌توانید بسته به بودجه خود، انواع جواهرات طلا و نقره را با قیمت کارخانه خریداری کنید. همچنین سنگ‌های قیمتی، الماس و ساعت‌های سوئیسی لوکس در این مغازه خودنمایی می‌کنند.
نکته مهم دیگر اینکه تمامی سفارش‌ها و تعمیرات شما در یک روز انجام می‌شود. اگر می‌خواهید جواهرات سفارشی برای عزیزانتان با قیمت‌های فوق‌العاده بخرید، باید از جواهرات زیبای پاشا دیدن کنید.

ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه: 9:00 صبح تا 11:30 شب

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

تصویری از مرکز خرید جواهر پاشا

تصویری از مرکز خرید جواهرات پاشا

بازارهای محلی و هفتگی مارماریس

وقتی صحبت از مراکز خرید جزیره مارماریس ترکیه می‌شود، نباید بازارهای محلی و هفتگی را از قلم بیندازیم. در ادامه برخی از آنها را معرفی کرده‌ایم:

خیابان اصلی مارماریس

خیابان اصلی مارماریس که از مرکز شهر تا منطقه گرند یازیچی (The Grand Yazici) را در بر‌می‌گیرد، با انواع مختلفی از مغازه‌ها احاطه شده که بسیار شبیه به مغازه‌های واقع در بازار بزرگ هستند. با این حال، یک واقعیت متمایز این است که مغازه‌ها در خیابان اصلی، به جای شیرینی‌ها و وسایل دکوری، بیشتر لباس‌های برندهای بین‌المللی را ارائه می‌دهند. این مغازه‌ها به دلیل موقعیت مناسبی که دارند، در تابستان بسیار شلوغ می‌شوند.
در مغازه‌های این خیابان، طرح‌های متنوعی از برندهای بزرگ پیدا خواهید کرد که البته چندان ارزان نیستند؛ اما اطمینان داشته باشید که قیمت کمتری نسبت به بازار بزرگ دارند. به وقت بازدید از ساحل یا حرکت به سمت مرکز شهر می‌توانید به این مغازه‌ها هم سرک بکشید.

آدرس: مرکز شهر مارماریس تا منطقه گرند یازیچی

بازار موگلا در مارماریس

بازار موگلا (Mugla) یک مقصد شگفت‌انگیز برای یک سفر یک روزه در نزدیکی مارماریس است. این بازار که به نام داتچا پازاری (datça pazarı) هم شناخته می‌شود، حدود 40 کیلومتر از مارماریس فاصله دارد و از بزرگ‌ترین بازارهای فضای باز محلی در اطراف مارماریس است. شما می‌توانید در عرض یک ساعت با اتوبوس‌های AC به‌راحتی به آنجا برسید.
در بازار موگلا، انواع مختلفی از محصولات ارگانیک، از جمله میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان باغی را مشاهده خواهید کرد که مستقیماً از مزارع آورده می‌شوند. همچنین از پوشاک گرفته تا لوازم جانبی، جواهرات، عطر و غیره، در این بازار وجود دارد.
گردشگران مارماریس برای خرید سوغاتی از این بازار محلی دیدن می‌کنند. اگر به صنایع دستی علاقه دارید شگفت زده خواهید شد؛ زیرا هیچ جایی مانند این بازار، صنایع دستی باکیفیت و عتیقه‌های نفیس را ارائه نمی‌دهد. علاوه‌بر این، بیشتر بازدیدکنندگان عاشق خرید مواد غذایی معروف ترکیه مانند نان دارچینی، گیاهان ترکی، بادام سفید و عسل کوهی هستند. بنابراین اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در مارماریس هستید، موگلا را از دست ندهید.

ساعات کاری: پنجشنبه: 8:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

یکشنبه بازار در بلدیبی

در بخشی از جزیره مارماریس، منطقه‌ای به نام بلدیبی (Beldibi) وجود دارد که یک روستای ساحلی است و زندگی مردم آن به کشاورزی و دامداری وابسته است. بازار بلدیبی به‌ دلیل محصولات متنوع و غنی‌ مانند گیاهان تازه، پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل سبز، دانه‌های گیاهی و غیره، معروف شده است.
این بازار، یکشنبه هر هفته باز است و یکی از شلوغ‌ترین بازارهای مارماریس به شمار می‌رود. به غیر از مواد فاسدشدنی، برخی از وسایل خانه نیز در اینجا موجود است. علاوه‌بر این، چند مغازه پوشاک آماده وجود دارد؛ اما گزینه‌ها و تنوع لباس‌ها کمتر از پنج شنبه بازار مارماریس است.

ساعت کار: یکشنبه: 8:00 صبح تا 9:00 شب

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

چهارشنبه بازار ایچملر

در حدود 8 کیلومتری مارماریس، چهارشنبه بازار ایچملر (Icmeler) در جاده تورونک (Turunc) واقع شده است. این بازار کوچک سنتی، یکی دیگر از مراکز خرید مارماریس در ترکیه است که میوه‌ها و سبزیجات محلی، عسل، نان تازه و ادویه‌جات می‌فروشد. همچنین، بسیاری از محصولات نساجی، پوشاک و کفش در این مکان ارائه می‌شود.
شما در این بازار می‌توانید پیشنهاداتی مشابه بازارهای پنجشنبه مارماریس پیدا کنید، البته این مکان برای خرید سوغاتی و اقلام دست‌ساز نیز عالی است. مغازه‌داران از مشتریان خود انتظار دارند که با آنها چانه بزنند؛ بنابراین شما می‌توانید انتظار داشته باشید که محصولات را با یک سوم قیمتی که مغازه‌داران در ابتدا به شما گفته‌اند، خریداری کنید.

ساعات کاری: چهارشنبه‌ها ساعت 8:00 صبح تا 8:00 شب

موقعیت مکانی روی نقشه گوگل

عکسی از بازارهای محلی مارماریس

تصویری از بازارهای محلی مارماریس

پایان خرید از مراکز خرید مارماریس در ترکیه

مراکز خرید مارماریس، جزئیات ماجراجویی شما را در تور ترکیه تکمیل می‌کنند. وقتی به اندازه کافی در کنار آب‌های آرام و آبی مدیترانه قدم زدید، از شنیدن صدای مواج دریا مدهوش شدید و آب‌تنی کردید، می‌توانید با گشت‌و‌گذار در بازارهای محلی مارماریس، سوغاتی‌های دوست‌داشتنی از این دیار تهیه کنید و با ذوق متفاوتی تور مارماریس را به پایان ببرید.

سؤالات متداول

۱- بهترین بازار خرید جواهر در مارماریس چیست؟

مرکز خرید جواهرات پاشا یکی از بهترین مراکز خرید زیورآلات است. از ویژگی‌های خوب این فروشگاه این است که سفارش‌ها و تعمیرات را در همان روز انجام می‌دهد.

۲- بازارهای محلی مارماریس چه هستند؟

یکشنبه بازار بلدیبی و چهارشنبه بازار ایچملر از بهترین بازارهای محلی مارماریس هستند.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC