02145323 02191004043

آشنایی با شهر مارماریس کشور ترکیه

مجله گردشگری سپهران 08 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

مارماریس یکی از زیباترین شهرهای بندری ترکیه می باشد که لقب بهشت گمشده را به خود اختصاص داده است. چون این شهر فوق العاده جذاب، علیرغم جاذبه های تاریخی و طبیعی بکر بی نظیر مانند استانبول و ازمیر و آنتالیا و سایر شهرهای توریستی به شهرت دست پیدا نکرده است. این در حالیست که با انتخاب آن برای سفر می توان در سواحل آرام و طبیعت بکر آن تفریحات هیجان انگیز را تجربه کرد و لحظاتی به یادماندنی را در آن سپری نمود. برای اشنایی با مارماریس کشور ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

شهر مارماریس ترکیه

شهر مارماریس ترکیه

معرفی مارماریس ترکیه

مارماریس شهر بندری بسیار زیبا در میان دو دریای اژه و مدیترانه می باشد که با وسعت 878 کیلومتر مربع در جنوب غربی ترکیه مانند نگینی سرسبز می درخشد. از مهم ترین ویژگی های این شهر، آرامش بی نظیر و سواحل فوق العاده جذاب با چشم انداز دریایی آرام و تمیز و درخشان می باشد و به همین دلیل علاقه مندان به طبیعت بکر را به سمت خود جذب می کند. نسبت به سایر شهرهای ترکیه، مارماریس خلوت تر بوده و بیشتر مورد توجه گردشگران اروپایی قرار میگیرد و بسیار ارزان است. به طوریکه با خرید تور لحظه آخری مارماریس می توان ارزان ترین سفر به ترکیه را با کیفیت عالی در هتل های لوکس تجربه کرد.

آب و هوای مارماریس

با توجه به موقعی جغرافیایی مارماریس و قرار گرفتن بین کوه و دو دریای اژه و مدیترانه، آب و هوای مدیترانه ای را در آن شاهد خواهید بود. به طوریکه بهار معتدل و تابستان کمی گرم و پاییز و زمستان همراه با بارش باران دارد. لازم به ذکر است که در این شهر خبری از بارش برف های سنگین و یخ زدگی نیست و در سردترین روزهای سال دمای آن +10 درجه سانتی گراد خواهد بود. بر همین اساس اگر به دنبال این هستید که بهترین زمان برای سفر به مارماریس ترکیه چه فصلی است، بهار و تابستان را پیشنهاد می دهیم. با خرید تور مارماریس نوروز می توانید از آب و هوای معتدل آن در اوایل بهار بهره مند شوید و سال جدید را در گوشه ای از بهشت سپری کنید.

امکانات ساحلی مارماریس

امکانات ساحلی مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس

با توجه به اهمیت بسیار زیاد مارماریس در گذشته، بناهای تاریخی ارزشمندی را در آن مشاهده خواهید کرد. در مقابل، بندری بودن این شهر و وجود دریای بی کران و خط ساحلی آرام آن در کنار کوه و جنگل چیزی نیست که بتوان براحتی از آن چشم پوشی کرد. به طوریکه از اصلی ترین دلایل برای انتخاب مارماریس برای تور مارماریس نوروز 1403 در سفرهای نوروزی، بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن است که برخی از آنها عبارتند از:

شهر باستانی کائونوس

یکی از زیباترین دیدنی های مارماریس، شهر باستانی کائونوس می باشد که در منطقه دالیان واقع شده است. این منطقه از مرکز شهر مارماریس فاصله دارد و در کوه های اطراف رودخانه ای آبی و آرام چشم نوازی می کند. شهر باستانی کائونوس بقایای قصرهای کنده کاری شده در دل صخره های سنگی می باشد که چشم انداز بسیار زیبای دریا و جنگل های سرسبز دارد.

بعد از بازدید از شهر باستانی کائونوس می توانید در رودخانه بسیار آرام روبروی آن قایق سواری کنید و سپس در حمام گِل لحظاتی را سپری کنید. گِل های این حمام خاصیت درمانی داشته و بسیاری از گردشگران برای درمان بیماری های پوستی و رماتیسم و موارد مشابه از آن استفاده می کنند.

قلعه تاریخی مارماریس

یکی دیگر از بناهای تاریخی بسیار ارزشمند در مارماریس ترکیه، قلعه ای بزرگ می باشد که در حال حاضر به عنوان موزه باستان شناسی مورد استفاده قرار میگیرد. قلعه مارماریس بر اساس اسناد بدست آمده متعلق به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح بوده و بیشتر برای محافظت از شهر در زمان حمله دشمنان مورد استفاده قرار می گرفته است.

در حال حاضر قلعه مارماریس ترکیه از 7 بخش تشکیل شده است که دو بخش آن به عنوان موزه باستان شناسی کاربرد دارد. سایر سالن های آن برای قوم نگاری و نمایش آثار هنری و گنجینه های ارزشمند استفاده میشوند.

کوه های مارماریس

همان طور که اشاره شد، مارماریس بیشتر به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و بکر شهرت دارد. به عنوان مثال، یکی از جاذبه های فوق العاده جذاب آن کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده هستند که چشم انداز دریا دارند. برای بازدید از این کوه ها می توانید از تورهای تفریحی ارائه شده در این شهر استفاده کنید و لحظاتی به یادماندنی را با تماشای منظره پانوراما از دریا و کوه و طبیعت و سواحل مارماریس تجربه خواهید کرد.

سواحل مارماریس

ساحل گردی و آفتاب گرفتن در سواحلی بسیار آرام و تمیز و زیبا یکی از بهترین تفریحات در مارماریس می باشد که نباید از دست داد. تنوع در سواحل این شهر بسیار زیاد است و از بهترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • ساحل مارماریس که ساحل اصلی شهر محسوب میشود.
  • ساحل ایچملر در هشت کیلومتری مرکز شهر مارماریس
  • ساحل ترنج در 21 کیلومتری شهر
  • ساحل کلئوپاترا یا سدیر در 16 کیلومتری شمال ماماریس
  • ساحل خلیج کوملوبوک در 25 کیلومتری جنوب غرب مارماریس

مارماریس ترکیه

سواحل مارماریس

هیجان انگیزترین تفریحات در مارماریس ترکیه

مانند سایر شهرهای ساحلی ترکیه، در مارماریس نیز فرصت استفاده از تفریحات بسیار هیجان انگیز برایتان فراهم میشود. این بخش از سفر گزینه ای بسیار عالی برای جوانان و افراد علاقه مند به هیجان است که آدرنالین خون را به شدت بالا میبرد. از بهترین تفریحات هیجان انگیز مارماریس می توان به غواصی، جت اسکی، قایق سواری و پاراسیلینگ اشاره کرد. علاوه براین، تفریحات شبانه این شهر در ساحل و کافه های داخل شهر و جشن های پر از شور و نشاط نیز جوانان را به خوبی به سمت خود جذب می کنند.

مراکز خرید مارماریس

مارماریس در حالت کلی از شهرهای ارزان در ترکیه می باشد و در مراکز خرید و بازارهای آن می توانید خریدی ارزان را تجربه کنید. با توجه به اینکه به دنبال خرید ارزان هستید یا مراکز خرید لوکس و فروشگاه های برندهای معروف را مد نظر دارید، می توانید گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • بازار کارسی یا بازار بزرگ مارماریس
  • مرکز خرید نتسل مارینا
  • فروشگاه های خیابان آیکملر
  • مرکز خرید تانساش
  • مرکز خرید پوینت
  • پنج شنبه بازار مارماریس برای خرید صنایع دستی و لوازم سنتی

هتل های مارماریس

با توجه به تعداد جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر، در اغلب مواقع می توانید در سفر یک روزه تمام دیدنی های آن را ببینید. برای سفرهای طولانی مدت اگر به دنبال مکانی مناسب و لوکس و امن برای اقامت هستید، هتل های این شهر بهترین انتخاب هستند. در تورهای ارائه شده توسط آژانس هواپیمایی سپهران تنوع بالایی در هتل ها وجود دارد و بر اساس میزان بودجه مسافر محل اقامت تعیین می گردد. از بهترین هتل های مارماریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل بلو بی پلاتینیوم (Blue Bay Platinum)
  • هتل ۵ ستاره دی ریزورت گرند آزور مارماریس (D-Resort Grand Azur Marmaris)
  • هتل هیلتون دالامون مارماریس (Hilton Dalaman Sarigerme Resort & Spa)
  • هتل لابراندا مارس مارماریس (Labranda Mares)
  • هتل ۵ ستاره گرین نیچر دیاموند (Green Nature Diamond)
  • هتل ۵ ستاره سنتیدو اورکا لوتوس (Sentido Orka Lotus Beach)
  • هتل گرین نیچر ریزورت اند اسپا (Green Nature Resort & Spa)
  • هتل گرند یازیچی کلاب توربان (Grand Yazıcı Club Turban)

چطور به مارماریس ترکیه سفر کنیم؟

برای سفر نوروزی به مارماریس یکی از بهترین انتخاب ها، خرید تور می باشد. چون با خرید تور تمام برنامه ریزی های لازم برای تنظیم زمان پرواز با تحویل هتل انجام شده و بدون دغدغه می توانید سفری خاطره انگیز را تجربه کنید. آژانس هواپیمایی سپهران از جمله مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه ارائه خدمات آنلاین سفر می باشد که انواع تورهای ارزان و لوکس را متناسب با خواسته مشتری تنظیم می کند. کارشناسان فروش آژانس هواپیمایی سپهران سیر در زمان خرید تور اطلاعات مورد نیاز را برای انتخاب بهترین گزینه ها متناسب با شرایط شما پیشنهاد می دهند.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC