02145323 02191004043

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا را بشناسید

مجله گردشگری سپهران 20 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

سریلانکا، یک جزیره دوست‌داشتنی در قلب اقیانوس هند است که سالانه میزبانی گردشگران زیادی را از سراسر دنیا بر عهده دارد. گردشگرانی که به ‌دور از دغدغه‌های روزانه، تنها به فکر تفریح و گذراندن اوقاتی خوش هستند. هر کدام از این گردشگرها برای اهداف گوناگون راهی این جزیره می‌شوند؛ برخی از آن‌ها دوستداران طبیعت و حیات‌وحش هستند، برخی دیگر مجذوب معابد و ساختمان‌های تاریخی سریلانکا می‌شوند. بازدید از جاهای دیدنی سریلانکا برای این افراد، اهمیت و جذابیت ویژه‌ای دارد. اگر دوست دارید سفری متفاوت به این جزیره داشته باشید و با  نقاط دیدنی سریلانکا آشنا شوید، با ما همراه باشید که در این نوشته، قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی سریلانکا بپردازیم.

جاهای دیدنی کندی سریلانکا  

شهر کندی در قرن 15 میلادی تاسیس شده و آخرین پایتخت پادشاهان تاریخ در سریلانکا است. این شهر در فاصله 115 کیلومتری کلمبو قرار دارد و دومین شهر بزرگ کشور سریلانکا محسوب می‌شود. انقلاب صنعت گردشگری در سال‌های اخیر، کندی را به یک شهر پرجنب‌ و جوش برای گردشگران کشورهای دیگر تبدیل کرده است. شهر زیبای کندی را می‌توانیم به عنوان قطب گردشگری سریلانکا معرفی کنیم.

آب و هوای خنک کوهستانی در این جزیره گرمسیری نزدیک استوا، قرارگرفتن این شهر در دره‌ای کنار رودخانه ماهاولی، تپه‌های پوشیده از درختان استوایی، تنوع فرهنگی، غذاهای متنوع، تفریحات گوناگون، صنایع دستی، موسیقی‌های شاد و... باعث شده‌اند تا این شهر به یکی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا تبدیل شود. در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری در کندی سریلانکا می‌پردازیم.

معبد دندان مقدس

‏‏این معبد در سال 1593 میلادی، توسط یکی از پادشاهان سریلانکا در شهر کندی ساخته شده است. به مرور زمان، چندین بنا به معبد اضافه شد و اکنون، تعداد زیادی زیارتگاه و موزه را شامل می‌شود. علت نام‌گذاری این بنا به «دندان مقدس» یا Temple of the Sacred Tooth Relic نگهداری دندان مقدس بودا در سقف طلایی معبد است. این دندان در داخل محفظه‌ای به شکل استوپا قرار دارد و برای بوداییان از اهمیت زیادی برخوردار است.

معماری چشم‌نواز این معبد که در مجموعه قصر سلطنتی واقع شده است، به عنوان یک اثر تاریخی و فرهنگی برای بازدیدکنندگان بسیار اهمیت دارد. در این معبد باشکوه یک برج 8 ضلعی دیده می‌شود که محل نگهداری مقدسات آیین بودایی است. برای بازدید از این معبد زیبا، می‌توانید از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر در این مکان حاضر شوید.

نمایی از معبد دندان مقدس

تصویر معبد دندان مقدس

گورستان سربازان کشور

یکی از اصلی‌ترین مقاصد توریستی شهر کندی، قبرستان سربازان کشور Kandy War Cemetery سریلانکاست که در جنگ جهانی دوم از این کشور محافظت کردند. در این گورستان 203 نفر به خاک سپرده شده‌اند. این مرکز از سال 2016 بیشتر به یک مکان تفریحی و توریستی تبدیل شده است. شما تمام روز مجاز هستید که به این مقبره‌ها سر بزنید و از تاریخ سریلانکا بیشتر بدانید.

تصویری از یک گورستان

تصویری از گورستان سربازان کشور

دریاچه کندی

آخرین پادشاه سریلانکا (ویکراما راجاسین) در سال 1807 در کنار معبد دندان مقدس، اقدام به ساخت یک دریاچه مصنوعی کرد. این دریاچه اکنون یکی از جاذبه‌های شهر کندی است و توریست‌های زیادی به این نقطه سفر می‌کنند. دریاچه کندی به‌ دور از شلوغی‌های شهر، مکانی فوق‌العاده دنج برای قدم‌ زدن و لذت‌ بردن از طبیعت زیبای سریلانکاست. تماشای برخورد قطرات باران بر سطح دریاچه، یکی از مناظر بسیار زیبایی است که می‌توانید ببینید. این دریاچه سال‌ها است که محافظت می‌شود و ماهیگیری و صید هرگونه شیلات در آن ممنوع است. شما در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید از Kandy Lake و محیط زیبای اطراف آن بازدید کنید.

تصویری از یک دریاچه

تصویری از دریاچه کندی

مزرعه چای گیراگاما کندی

بزرگ‌ترین محصول کشاورزی کشور سریلانکا، چای است. انواع چای سیاه، سبز و... از محصولاتی است که کشاورزان با میل و رغبت اقدام به تولید آن می‌کنند. سریلانکا را قبل از مکان‌های دیدنی‌اش، به مزارع چای آن می‌شناسند.

بازدید از مزارع رنگارنگ، در کنار کارخانه فرآوری چای و آشنایی با مراحل تولید و خشک‌ کردن آن، سفر شما به کندی را لذت‌بخش و به‌یادماندنی می‌سازد. یکی از معرو‌ف‌ترین مزارع چای سریلانکا، مزرعه گیراگاما یا Giragama Tea Plantation Kandy در شهر کندی است. این مزرعه در ارتفاع 613متری از سطح دریا قرار دارد و امکان بازدید از آن در طی روز برای گردشگران فراهم است.

تصویری از یک مزرعه چای

تصویر مزرعه چای گیراگاما

باغ گیاه شناسی پرادنیا رویال کندی

یکی از اماکن دیدنی سریلانکا باغ گیاه‌شناسی کندی است که در فاصله 5.5کیلومتری از شهر قرار دارد. سالانه حدود 2 میلیون گردشگر برای بازدید از این باغ، به کندی سفر می‌کنند. طبیعت و آب و هوای سریلانکا باعث شده است بیش از 4 هزار گونه گیاهی از جمله انواع ارکیده، گیاهان دارویی، درختان متنوع و ادویه‌جاتی مانند فلفل، جوز هندی، دارچین، فلفل، میخک، دارچین، هل و... در این باغ رشد کنند.

این باغ به نوعی یک مرکز تجارت ادویه در سریلانکا محسوب می‌شود. بنابراین گزینه‌ای مناسب برای خرید سوغات با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی به شمار می‌رود. ساعت بازدید از Peradeniya Royal Garden Kandy یا باغ گیاه شناسی پرادنیا، 8 صبح تا 17:30 عصر است.

یک باغ پر از گل و درخت

تصویری از باغ پرادنیا

مرکز نگهداری از فیل های پیناوالا

بزرگ‌ترین مرکز نگهداری از فیل‌های آسیا در روستای پیناوالا، در 13 کیلومتری شهرستان کاگل قرار دارد. این مرکز از سال 1975 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون 88 فیل را درون خود جای داده است. بچه فیل‌های آسیب‌دیده و یتیم از سراسر سریلانکا به این مرکز منتقل می‌شوند.

در طول روز، بچه فیل‌ها همراه فیل‌های ماده آزادانه به گشت‌وگذار، آب‌تنی و گل‌بازی می‌پردازند و فیل‌های نر، وظیفه حمل غذا را بر عهده دارند. بازدید از این مرکز برای گردشگران بسیار جذاب است. ساعت بازدید از مرکز نگهداری فیل‌های پیناوالا یا همان Pinnawala Elephant Orphanage از ۸:۳۰ صبح تا 17:۳۰ عصر است.

تصویری از چند فیل در آب

تصویری از فیل‌های پیناوالا

مجسمه بودا باهیراووکاندا ویهارا

مجسمه بودا یکی از جاذبه‌های دیدنی سریلانکا به شمار می‌رود که از بیشتر نقاط شهر قابل مشاهده است. این مجسمه بزرگ 27متری در نزدیکی دریاچه کندی قرار دارد و از این نقطه، کارخانه چای و استادیوم فوتبال کندی هم دیده می‌شوند. بازدید از مجسمه Bahiravokanda Vihara که جزو آثار فرهنگی و مذهبی جزیره به حساب می‌آید، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 بازدید از این مکان به صورت شبانه‌روزی است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، شب را برای بازدید از این مجسمه در نظر بگیرید؛ چرا که در شب با توجه نورپردازی‌های زیبایی که دارد، سوژه جذاب‌تری برای عکاسی و فیلم‌برداری خواهید داشت.

مجسمه بزرگ بودا

تصویر مجسمه بزرگ بودا

موزه ملی کندی

یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور سریلانکا، National Museum of Kandy یا موزه ملی آن است که در شهر کندی قرار دارد. این موزه تاریخی بیش از 5 هزار شیء تاریخی و کهن را درون خود جای داده است. معماری خاص و دیدنی این موزه که در کنار معبد زیبای دندان مقدس ساخته شده، بسیار دیدنی است.

اگر اهل تاریخ و فرهنگ باشید، نباید بازدید از موزه ملی کندی را از قلم بیندازید. بازدید از این موزه جذاب در روزهای یکشنبه و دوشنبه مجاز نیست؛ اما در دیگر روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 17 عصر می‌توانید از این مکان زیبا دیدن کنید.

موزه ملی کندی

تصویری از موزه ملی کندی

قلعه سیگیریا

این قلعه تاریخی حدود 1600 سال قبل، در دل جنگل‌های استوایی سریلانکا از سنگ ساخته شده است. ارتفاع این قلعه 200 متر است و پیمودن مسیر قلعه تا رسیدن به بالای آن کار دشواری محسوب می‌شود. در این مسیر باید حدود 1200 پله را طی کنید. اگر قصد بازدید از این قلعه زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کفش مناسب کوهنوردی یا پیاده‌روی همراه داشته باشید تا بتوانید از تمام مسیر لذت ببرید. دروازه ورودی قلعه به شکل شیر است.

این قلعه در ابتدا یک دژ نظامی بوده و بعدها برای مدتی به عنوان صومعه مورد استفاده قرار گرفته است. در زمان پادشاهی کاسیاپا، از این مکان به عنوان محل سکونت پادشاه و مقر سازماندهی نظامی استفاده می‌شد. قلعه تاریخی سیگیریا یا Sigiriya Temple در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از لحاظ معماری، این قلعه تلفیقی از هنر و معماری سنتی است که به زیبایی درهم آمیخته شده است. برای بازدید از این قلعه زیبا می‌توانید از 7 صبح تا 16 عصر اقدام کنید.

تصویر هوایی از یک قلعه

تصویری از قلعه سیگیریا

جاهای دیدنی کلمبو سریلانکا

بخشی از جاهای دیدنی سریلانکا در شهر کلمبو قرار دارند. این شهر زیبا و پرجنب ‌و جوش، به سرزمین چای و فیل معروف است. در این شهر، عمارت‌هایی به‌جامانده از زمان استعمار فرانسه و بریتانیا به ‌چشم می‌خورد. بازار‌های محلی در اطراف این ویرانه‌ها رنگ و لعابی به تاریخ و فرهنگ این شهر داده‌اند. مراکز دیدنی زیادی در کلمبو وجود دارد که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

موزه ملی کلمبو

یکی از اصلی‌ترین مراکز دیدنی سریلانکا و در واقع بزرگ‌ترین موزه این کشور، موزه ملی کلمبو یا National Museum of Colombo است. این موزه در سال 1877 توسط ویلیام هنری گریگوری ساخته شده است. بیش از 100هزار شی تاریخی و قدیمی در این موزه وجود دارد که در معرض دید گردشگران قرار گرفته‌اند. معماری این مکان تاریخی از سبک معماری ایتالیایی الهام گرفته است.

همچنین کتابخانه بزرگی از مجموعه کتاب‌های تاریخی و فرهنگی در این موزه گردآوری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است تا با مطالعه آن، بیشتر با فرهنگ و تمدن خود آشنا شوند. موزه ملی کلمبو یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای گردشگران اهل تاریخ و فرهنگ است. برای بازدید از این مجموعه زیبای تاریخی می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 17 عصر به آن سر بزنید.

ساختمان موزه ملی کلمبو

تصویری از نمای موزه ملی کلمبو

مسجد سرخ

مسجد سرخ کلمبو از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا به ‌شمار می‌رود که سالانه پذیرای گردشگران زیادی است. این مسجد تاریخی در سال 1908 توسط مسلمانان هندی ساخته شد و مورد توجه دریانوردان مسلمانی که به قصد تجارت به این شهر می‌رفتند، قرار گرفت. معماری این مسجد مانند مسجد جامع کوالالامپور مالزی، از سبک معماری هندو-اسلامی بهره گرفته است.

دیوار‌های ساختمان مسجد از بیرون رنگارنگ و جذاب است و می‌توانیم بگوییم به گونه‌ای، تلفیقی از معماری هندو اسلامی و نئوکلاسیک است که به شکل زیبا و منحصربه‌فردی درهم آمیخته‌اند. برای بازدید از این مکان مذهبی یعنی Red Masjid، می‌توانید از 9 صبح تا 17 عصر به مسجد سرخ بروید و از زیبایی آن لذت ببرید.

تصویری از مسجد سرخ

تصویری از مسجد سرخ

معبد بودایی گانگارامایا

یکی دیگر از جاهای دیدنی سریلانکا در شهر کلمبو، معبد بودایی گانگارامایا یا Gangaramaya Temple است. این معبد دارای یک سالن گردهمایی برای راهب‌ها، کتابخانه، موزه، محل اقامت راهب‌ها، سالن‌های آموزشی، چندین مجسمه زیبا، مجسمه‌های سنتی بودایی، عتیقه‌جات و اشیای گران‌قیمت و باستانی سریلانکاست. معماری این بنا ترکیی از معماری مدرن و کلاسیک بوده و بسیار زیبا و چشم‌نواز است. این معبد بودایی در نزدیکی دریاچه بیره قرار دارد و برای بازدید از آن می‌توانید از 6 صبح تا 10 شب اقدام کنید.

تصویری از چند مجسمه

تصویری از معبد گانگارامایا

پارک ویرا مهداوی

پارک ویرا مهداوی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی و تفریحی سریلانکا است که در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانید از آن بازدید کنید. این پارک زیبا دارای درختان زیادی است که در ماه‌های فروردین تا خرداد، سرشار از شکوفه‌های زیبا و خوش‌بو می‌شوند. در زمان استعمار سریلانکا توسط انگلستان، این باغ به افتخار ملکه، پارک ویکتوریا نام‌گذاری شد. این پارک کنار موزه ملی کلمبو قرار دارد و مملو از درختان زیبا و منحصربه‌فردی است که رایحه‌های جذابی تولید می‌کنند و در جای دیگری از جهان وجود ندارند. باغ‌ وحش و مجسمه بزرگ بودا، از طریق پارک Viharamahadevi Park قابل دسترسی هستند.

تصویری از یک مجسمه

تصویری از پارک ویرا مهداوی

معبد سری کایلا واساناتان

این معبد زیبا و قدیمی یعنی Temple of Sri Kailawasanathan، در زمان پرتقالی‌ها ساخته شده و هر سال، شروع جشنواره سالانه هندوها از این نقطه است. این مکان به خدای جنگ اسکندا هدیه شده و سالانه به عنوان نمادی برای خدایان تزئین می‌شود. داخل این معبد، زیارتگاه‌های شیوا و گانشا وجود دارد و همین موضوع این معبد را به یکی از جاهای دیدنی سریلانکا تبدیل کرده است. نمای زیبای این معبد در کنار طبیعت چشم‌نواز اطراف آن، باعث محبوبیت معبد سری کایلا واساناتان در بین گردشگران شده است. از ساعت ۹ صبح تا 16 عصر می‌توانید برای بازدید از این معبد باشکوه اقدام کنید.

تصویری از تعداد زیادی مجسمه روی دیوار

تصویر معبد سری کایلا واساناتان

پارک گاله فیس گرین

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا که در شهر کلمبو قرار دارد، پارک زیبای گاله فیس گرین است. این پارک بی‌نظیر در راستای خط ساحلی اقیانوس هند قرار گرفته و در هنگام طلوع یا غروب خورشید پر از گردشگر و عکاس است. این پارک در سال‌های دور مکانی برای مسابقات اسب‌سواری، فوتبال، راگبی، تنیس و به نوعی مسابقات ورزشی بوده؛ اما بعدها تغییر کاربری داده و به یک پارک بسیار زیبا تبدیل شده است. بازدید از پارک Galle Face Green در تمام شبانه‌روز امکان‌پذیر است.

تصویری از یک ساحل زیبا

تصویری از پارک گاله فیس گرین

معبد کلانیا راجا ماها ویهارایا

معبد بودایی کلانیا راجا ماها ویهارا در 7 کیلومتری شهر کلمبو و روی تپه‌ای در آب‌های رودخانه کلانی قرار گرفته است. این معبد تاریخی که از معابد برجسته بودایی‌هاست، حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده و برای پیروان بودا، مکان مقدس و مورد احترامی است. در این معبد مجسمه‌های بودایی و نقاشی‌های مخصوص سریلانکا توجه بیشتر گردشگران را به خود جلب کرده است. اگر برای تهیه سوغات و یادگاری از سفر، به فکر تهیه مجسمه و نقاشی هستید، بازدید از این مکان زیبا را از دست ندهید. زمان بازدید از این معبد باشکوه تاریخی یا Kelaniya Raja Maha Viharaya، از ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر است.

تصویری از یک معبد

تصویری از معبد کلانیا راجا ماها ویهارایا

میدان استقلال

میدان استقلال به عنوان نماد قدرت و رهایی سریلانکا از استعمار در سال 1948 و پس از مستقل‌شدن این کشور ساخته شده است. این مکان شامل محوطه‌ای برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، استراحت، آشنایی با زمان استعمار و امکانات دیگری است که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. برای بازدید از میدان استقلال می‌توانید در هر زمان اقدام کنید و محدودیتی از این بابت وجود ندارد. این میدان در شب جذابیت‌های خاصی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر زمان دارید، هنگام شب برای بازدید یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا، یعنی میدان استقلال یا Independence Square اقدام کنید.

تصویری از یک میدان

تصویری از میدان استقلال

جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

بنتوتا یکی دیگر از شهرهای توریستی سریلانکا است. این شهر کوچک و کم‌جمعیت در جنوب سریلانکا و در نزدیکی شهر کلمبو و گاله قرار دارد. امروزه بنتوتا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در جهان شناخته شده است و سالانه پذیرای توریست‌های زیادی است که به‌ قصد تفریح راهی این شهر می‌شوند. جاهای دیدنی بنتوتا برای گردشگران زیادی جذاب است و می‌خواهیم در ادامه به معرفی برخی از این مکان‌های گردشگری بپردازیم.

ساحل بنتوتا

ساحل بنتوتا توسط ماسه‌های طلایی‌رنگ و درختان سربه‌فلک‌کشیده نخل، احاطه شده و در امتداد اقیانوس هند قرار گرفته است و یکی از زیباترین سواحل سریلانکا به شمار می‌رود. این تصویر زیبا و کارت‌پستالی، در کنار تفریحات فراوان، تجهیزات زیاد، رستوران و کافه‌های زیبا، ورزش‌های آبی و... بنتوتا را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. «پایتخت ورزش‌های آبی جهان» عنوانی است که توریست‌ها برای بنتوتا در نظر گرفته‌اند. اسکی روی آب، غواصی، قایق‌سواری، موج‌سواری، ماهیگیری در آب‌های عمیق و... در این شهر زیبا منتظر شما هستند تا اوج لذت و هیجان را برایتان به ارمغان بیاورند. شما می‌توانید از آب و هوای بسیار خوب Bentota Beach برای دوچرخه‌سواری و آفتاب‌گرفتن استفاده کنید. همچنین می‌توانید هلیکوپتر کرایه کنید و در فراز آسمان از زیبایی‌های ساحل لذت ببرید.

تصویری از ساحل بنتوتا

تصویری از ساحل ینتوتا

باغ بریف بنتوتا

باغ بریف بنتوتا در 8 کیلومتری این شهر قرار دارد. این باغ زیبا دارای گونه‌های متنوعی از پوشش‌های گیاهی است که چشم‌اندازی فوق‌العاده را به چشمان شما هدیه می‌دهند. باغ بریف توسط یکی از هنرمندان صاحب‌نام سریلانکا به نام بویس باوا توسعه یافت و توسط ایشان نگهداری شد. در این باغ بزرگ گونه‌های زیادی از درختان استوایی، مجسمه‌ها، گیاهان و آثار بویس باوا و دیگر اهالی هنر سریلانکا (که عمدتا مربوط به هنر مجسمه‌سازی و نقاشی است) نگهداری می‌شود. بازدید از این مکان چشم‌نواز یا Brief Garden Bentota از ساعت ۸ صبح تا 17 عصر برای علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت امکان‌پذیر است.

تصویری از یک باغ

تصویر باغ بریف بنتوتا

معبد گاله پاتا ویهارا

معبد تاریخی گاله پاتا ویهارا یا Gaalipata Vihare Temple در قرن 12 میلادی و توسط پاراکراماباهو ساخته شده است. تونل‌های پر پیچ وخم، معماری ارزشمندی برای این معبد به ارمغان آورده است. مراسم مذهبی بودایی در سریلانکا هر سال در ماه ژانویه در این مکان باشکوه برگزار می‌شود. برپایی این مراسم همیشه با حضور گردشگران و علاقه‌مندان زیادی همراه است و جزو جدایی‌ناپذیر این جشنواره سنتی، حضور پرتعداد مهمانان خارجی است. از بناهای تاریخی و دیدنی معبد گاله پاتا، می‌توانید از 6 صبح تا ساعت 20 بازدید کنید.

تصویری از یک معبد زیبا

تصویری از معبد گاله پاتا ویهارا

پرورشگاه لاک‌پشت کوسگودا

پرورشگاه لاک‌پشت کوسگودا تنها مکانی است که لاک‌پشت‌ها در اسارت نیستند و پس از به دنیا آمدن، به روند طبیعی زندگی خود در اقیانوس ادمه می‌دهند. این مکان ارزشمند برای حفظ چند گونه در حال انقراض لاک‌پشت‌ها ساخته شده است؛ بنابراین می‌توانید در این پرورشگاه شاهد سه مرحله لانه‌سازی، تخم‌گذاری و بیرون آمدن بچه‌لاک‌پشت‌ها و رفتن آن‌ها به سوی آب باشید. مشاهده تولد این جانوران کمیاب و اقدامات لازم برای حفظ گونه آن‌ها، برای بسیاری از گردشگران جذاب است. جای تفکر و تامل دارد که این امکانات برای حیوانات دیگر در حال انقراض در مکان‌های دیگر جهان، قابل اجرا است یا خیر؟ بازدید از این مکان دوست داشتنی یا Kosgoda Turtle Hatchery برای علاقه‌مندان به حیوانات از ساعت ۸:۳۰ صبح تا 18:۳۰ عصر امکان‌پذیر است.

چند لاک پشت روی آب

تصویری از چند لاک پشت

رودخانه بنتوتا

بازدید از رودخانه بنتوتا یا Madu River در سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. تورهای مختلفی در ماه دسامبر در قایق‌های زیبا و روی رودخانه برپا می‌شود که شامل فستیوال آتش‌بازی، فیل‌های شیک‌پوش، نواختن موسیقی‌های مختلف به همراه پذیرایی غذا و نوشیدنی‌های متنوع سریلانکا است. «بهشت پرندگان» نامی است که حضور بیش از 100 گونه پرنده، به این رودخانه زیبا داده است.

تصویری از یک رودخانه

تصویری از رودخانه بنتوتا

معبد کاند ویهاری

معبد کاند وینهاری یکی از محبوب‌ترین معابد سریلانکا است که در سال 1700 میلادی ساخته شده و محل نگهداری مجسمه گوتوما بودا با ارتفاع 48 متر است. علاوه بر این مجسمه ارزشمند مذهبی و تاریخی، مجسمه‌های باستانی زیادی در این معبد وجود دارند. برای بازدید از مجموعه زیبا‌ی Kande Vihare Temple و همچنین دسترسی به درخت انجیر مشهور معابد، می‌توانید از ساعت 8 صبح تا 17 عصر اقدام کنید.

تصویری از یک مجسمه

تصویر معبد کاند ویهاری

جزیره سینامون

جزیره سینامون یا جزیره دارچین همان‌طور که از نامش مشخص می‌شود، محل کشت دارچین است و این کشاورزی نسل‌هاست در نزدیکی شهر بنتوتا ادامه دارد. دارچین یکی از ادویه‌های محبوب در سریلانکا به حساب می‌آید. بنابراین اگر دوست دارید طعم واقعی و اصیل دارچین را بچشید و از نزدیک با مراحل کشت دارچین آشنا شوید، بازدید از جزیره خوش‌بو‌ی Cinnamon Island را از دست ندهید.

تصویری از یک جزیره

تصویری از جزیره‌ی سینامون

قلعه هلندی گال

قلعه هلندی گال یا قلعه گاله در قرون وسطی و توسط پرتقالی‌ها ساخته شده است. این قلعه جزو تاریخی‌ترین آثار شهر است که در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. قلعه هلندی گال در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شهر بنتوتا قرار دارد و شامل چندین موزه، کلیسا و برج ساعت است. قدم ‌زدن در کوچه‌های این قلعه هلندی، گویی شما را به بازدید از یک کشور اروپایی می‌برد. اگر اقدام به بازدید از قلعه تاریخی Galle Dutch Fort کرده‌اید، بیمارستان تاریخی هلندی، موزه باستان‌شناسی و کلیسای آل سینتس در نزدیکی شما قرار دارد. در سال‌های اخیر این قلعه پذیرای جشنواره‌های ادبی و هنری مشهوری است که به صورت سالانه برگزار می‌شوند.

تصویر هوایی از یک جزیره

تصویری از قلعه هلندی گال

باغ لونوگانگا

باغ لونوگانگا درواقع خانه یکی از معماران برجسته و مشهور سریلانکا است. این خانه ییلاقی دارای مسیرهای پیاده‌روی، سالن‌های عاشقانه و محل تماشای نمایش‌های عاشقانه محسوب می‌شود. باوا یکی از پیشگامان معماری مدرن در منطقه گرمسیری بوده و زیبایی این باغ مربوط به گیاهان کمیابی است که در این مجموعه به ‌چشم می‌خورد. جای‌جای این باغ برای عکاسی و تصویربرداری مناسب است و در ساخت آن نهایت دقت و ظرافت به کار رفته است. برای بازدید از باغ منحصربه‌فرد Lunuganga می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 17 عصر اقدام کنید.

اگر این مکان‌های دیدنی سریلانکا برای شما جذاب بودند، بهتر است مقاله سریلانکا کجاست را نیز بخوانید.

باغ لونوگانگا

تصویری از باغ لونوگانگا

کدام‌یک از جاهای دیدنی سریلانکا برای شما جذاب‌تر است؟

قاره آسیا قدیمی‌ترین سرزمین کشف شده توسط انسان‌ها است. یکی از قدیمی‌ترین نقاط این قاره کهن، شرق آسیا و کشور زیبای هند است. همان‌طور که اشاره کردیم، بناهایی در این کشور وجود دارند که مربوط به سال‌ها قبل از تولد مسیح هستند. در سال‌های اخیر گردشگران زیادی به این کشور سفر کرده‌ و درصد رضایت از سفر خود را بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند. در این نوشته تلاش کردیم برای آشنایی بیشتر شما با این سرزمین باستانی، اماکن دیدنی سریلانکا را معرفی کنیم. شما می‌توانید با خرید تور سریلانکا از سپهران، با بهترین قیمت و کیفیت، از این کشور جذاب بازدید کنید. اگر تجربه سفر به این بهشت کشف‌نشده را دارید، به ما بگویید کدام‌یک از جاهای دیدنی سریلانکا را ترجیح می‌دهید؟ بهترین زمان برای بازدید از نقاط دیدنی سریلانکا چه‌ ماهی است؟ ما را از تجربیات ارزشمند خود بهره‌مند سازید و با دیگران به اشتراک بگذارید. 

سوالات متدوال

۱- جاهای دیدنی معروف در سریلانکا چه هستند؟

سریلانکا کشوری با تاریخ غنی و فرهنگ چندلایه است و جاهای دیدنی فراوانی دارد. یکی از جاهای مهم و معروف، الهارا کنده است که یک معبد بسیار باشکوه در کنده الهارا است و به تاریخچه عظیمی از هنر، معماری و مذهب برخوردار است. همچنین معبد دنیاگالا با ساختارهای سنگی تاریخی، و سواحل زیبای گال با قلعه‌های تاریخی و ساختمان‌های هلندی نیز از دیگر جاهای دیدنی سریلانکا هستند.

۲- چه فعالیت‌های تفریحی و ماجراجویانه‌ای در سریلانکا ممکن است برای گردشگران جذاب باشد؟

سریلانکا به عنوان یک مقصد توریستی، انواع فعالیت‌های تفریحی و ماجراجویانه را ارائه می‌دهد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به کوهنوردی، قدم زدن در جنگل و لذت بردن از طبیعت در سواحل بنتوتا اشاره کرد. همچنین، تجربه فیل‌سواری نیز یک فرصت منحصر به فرد برای ارتباط با حیات وحش منطقه و تجربه طبیعت بکر سریلانکا است.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC