02145323 02191004043

کی به سریلانکا سفر کنیم؟

تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
مجله گردشگری سپهران 13 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

«مروارید اقیانوس هند» نامی است که گردشگران برای سریلانکا انتخاب کرده‌اند. آب و هوای این کشور که بهترین زمان سفر به سریلانکا را مشخص می‌کند، سازه‌های باستانی، سواحل و جنگل‌های بکر آن، هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای به سمت خود جذب می‌کند.

کشور زیبای سریلانکا در واقع جزیره‌ای کوچک در قلب اقیانوس هند است که به دلیل طبیعت زیبا، سنت و فرهنگ مردم سریلانکا، آداب و رسوم مذهبی و غذاهای مهیج آن‌ها، حتما برای شما هم محبوبیت دارد؛ اما اگر می‌خواهید سفری بهتر و خاطره‌انگیزتر داشته باشید، بهتر است با آب و هوای سریلانکا نیز آشنا شوید.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

به‌طورکلی، بهترین فصل سفر به سریلانکا از لحاظ دمای هوا، نیمه دوم سال است. درست زمانی که در ایران و بسیاری از کشورها شاهد سرد شدن آب و هوا هستید، سریلانکا بهترین و مطبوع‌ترین دمای سال را دارد. سریلانکا در پاییز و زمستان، با ارائه تفریحات آبی مهیج، غواصی، موج‌سواری زیر تابش ملایم نور خورشید، استفاده از ساحل زیبای این جزیره و... پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. بهترین فصل مسافرت به سریلانکا از اواخر پاییز تا اواسط فروردین‌ماه خواهد بود. در این زمان می‌توانید به دور از رطوبت هوا و باران‌های موسمی با خیال راحت، هر زمان که بخواهید به بازدید از جاذبه‌های تاریخی و مناطق طبیعی این کشور جزیره‌ای بروید. زمستان فصل خشک سریلانکاست و بارش باران مشکلی در برنامه‌های سفر شما ایجاد نخواهد کرد.

یک ساحل در سریلانکا

تصویری از یک ساحل در سریلانکا

آب و هوای سریلانکا

کشور سریلانکا به دلیل قرارگرفتن در نزدیکی خط استوا، دارای دو فصل خشک و مرطوب است. آب و هوای سریلانکا در نواحی جنوب و جنوب غربی به طور کلی گرم بوده و رطوبت بالایی دارد. این جزیره گرمسیری به دلیل وزش بادهای اقیانوس هند، معتدل است و دمای آن بین 28 تا 32 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. دمای هوا در هر نقطه از این جزیره متفاوت بوده و به نوعی می‌توانیم بگوییم آب و هوایی چهارفصل را تجربه می‌کند. در ارتفاعات این کشور دمای هوا تا 16 درجه کاهش می‌یابد؛ به‌گونه‌ای که ممکن است در فصل مرطوب نتوانید از کوهستان‌های سریلانکا بازدید کنید. گرم‌ترین ماه‌های سال در سریلانکا، آوریل و آگوست هستند. عنوان سردترین ماه سال نیز به دسامبر و ژانویه تعلق دارد. بنابراین اگر در این زمان قصد سفر به سریلانکا را دارید، بارانی و لباس گرم به همراه داشته باشید.

آب و هوای سریلانکا در نوروز

در بخش‌های شمالی سریلانکا جاذبه‌های گردشگری بیشتری قرار دارد و این منطقه برای توریست‌ها جذاب‌تر است. در فصل مرطوب و بارانی سریلانکا که از نیمه‌های آذرماه شروع و تا اواسط فروردین ادامه دارد، بخش شمالی جزیره معمولا شاهد آب و هوای بارانی است. پس اگر عاشق لمس قطره‌های باران استوایی در سواحل سریلانکا هستید، بهترین زمان برای سفر به سریلانکا، همین فصل است. هوا در این موقع از سال عمدتا ابری و بارانی است. 

شدت بارش باران از اواسط آذرماه تا دی بسیار زیاد است و پیشنهاد می‌کنیم در این زمان، از رفتن به بخش‌های شمالی و شرقی جزیره اجتناب کنید. در فصل خشک سریلانکا، شاهد تابش بی‌دریغ خورشید بر سرزمین‌های شمالی و شرقی، هستید. این فصل میان گردشگران بسیار محبوب است و سالانه توریست‌های زیادی از اواسط فروردین تا نیمه مهرماه برای اقامت، تفریح و... به این کشور زیبا قدم می‌گذارند.

یک کوه زیبا در میان جنگل

تصویری از زیبایی‌های سریلانکا

زمان برگزاری فستیوال های سریلانکا

جشنواره‌های زیادی در ماه فروردین در سریلانکا برگزار می‌شود. جشن پایان برداشت برنج در سینهالی، جشنواره سال نو و جشن تامیل نادو، حدود یک هفته سراسر سریلانکا را غرق در شادی می‌کند. اگر اهل جشن و فستیوال هستید، زمان مناسب سفر به سریلانکا برای شما، بدون شک فروردین است. در این فستیوال‌ها، مردم با انواع غذاهای خیابانی، انواع جشن‌های مذهبی و... میزبان یکی از مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی سریلانکا هستند.

جشنواره‌های سنتی اسالا، در تیرماه برگزار می‌شود. این جشن‌ها برای یاداوری اولین آموزه‌های بودا است. اولین منطقه‌ای که این جشن را انجام می‌دهد، کاتاراگما است. در این فستیوال می‌توانید شاهد حضور فیل‌ها، آتش‌بازی، ترقه‌ها، طبل‌نوازان سنتی و رکاب‌زنان بوروکاکول کارایو هستید.

منطقه کندی دومین جشنواره اسالا را در مرداد برگزار می‌کند. در این جشن 10روزه، مانند کاتاراگما، شاهد حضور شعبده‌بازان، آتش‌بازی، رقصندگان سنتی، فیل‌های آراسته با لباس‌های مجلل و... هستید. اگر به این جشن رفتید، پیشنهاد می‌کنیم از غذاهای محلی کندی، مانند بامیه و گل‌موز امتحان کنید.

جشن چراغ‌ها که در گویش محلی به آن دیپاوالی (دیوالی) می‌گویند، متناسب با تقویم هندوها در مهر یا آبان برگزار می‌شود. در این فستیوال زیبا، شما شاهد خانه‌های درخشانی هستید که توسط اهالی ساخته شده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین معابد هندوها در سریلانکا، یعنی کانداسوامی کویل در این زمان، برنامه ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان از معبد در نظر گرفته است. اگر می‌خواهید بدانید سریلانکا کجاست و همه چیز را درباره این کشور دیدنی و زیبا بدانید، ما در مقاله‌ای به طور کامل این موضوع را شرح داده‌ایم.

ارزانترین زمان سفر به سریلانکا

در فصل مرطوب سریلانکا یعنی از اواسط بهار تا ابتدای پاییز، هزینه‌های سفر به این کشور به دلیل عدم استقبال توسط گردشگران، بسیار کاهش می‌یابد. اگر با باران‌های موسمی و رطوبت هوا مشکلی ندارید، بهترین زمان برای سفر اقتصادی به جزیره سریلانکا، درنیمه اول سال است. در هر سال 24 و 25 فروردین مصادف با 13 یا 14 ماه آوریل در سریلانکا فستیوال‌ها شروع می‌شوند. در این دو روز، هزینه‌ها در این کشور بسیار زیاد است، گردشگران بیشتری به بازدید از جزیره می‌روند و قیمت‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را به بعد از برگزاری مراسم منتقل کنید. در این تاریخ گردشگران کمتری در جزیره هستند، قیمت‌ها ارزان‎‌تر بوده و جزیره شلوغ نیست. می‌توانید بازدید از مکان‌های جذاب تاریخی، مذهبی و تمام تفریحات جزیره، را بدون معطلی انجام دهید. آب و هوا در این روزها در شهرهای محبوب سریلانکا مانند کامبو، بنتوتا و گاله بسیار مطبوع و عالی است.

تصویری از یک قطار در سریلانکا

تصویری از یک قطار در سریلانکا

سفر در بهترین زمان به سریلانکا

با مطالعۀ این مطلب متوجه شدیم که بهترین زمان سفر به سریلانکا در فصل خشک این کشور است. در این زمان میزان بارندگی کاهش می‌یابد و شرایط برای بازدید از معابد، سافاری در جنگل‌های استوایی، بازدید از حیات وحش، تفریحات و کلوب‌های شبانه، تفریحات ساحلی، آبی و... فراهم می‌شود.

شما می‌توانید با خرید تور سریلانکا در بهترین زمان، خود را به تماشای تاریخ و طبیعت در این کشور جزیره‌ای مهمان کنید. اما اگر تجربه سفر به سریلانکا را دارید، ما را از نظریات ارزشمند خود بهره‌مند سازید و برایمان بنویسید به نظر شما بهترین زمان سفر به سریلانکا چه موقع از سال است؟

سوالات متداول

۱- بهترین فصل مسافرت به سریلانکا چه زمانی است؟

پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به سریلانکا فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید که میزان بارندگی کمتر است.

۲- برای سفری ارزان، زمان مناسب سفر به سریلانکا چه موقعی از سال است؟

طبیعتا فصول غیرگردشگری، فصل ارزان سفر به سریلانکا محسوب می‌شود. بنابراین برای سفری اقتصادی به این کشور، فصل پاییز یا زمستان را انتخاب کنید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC