02145323 02191004043

بهترین مراکز خرید تفلیس را بشناسید

مجله گردشگری سپهران 03 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

از آنجا که اجناس اورجینال به سختی در ایران پیدا می‌شوند و قیمت بسیار بالایی دارند، اغلب ایرانیان برای خرید به کشورهای همسایه همچون ترکیه و گرجستان سفر می‌کنند. تفلیس، پایتخت و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای گرجستان است که مراکز خرید لوکس زیادی را در بر می‌گیرد. اکثر برندهای جهانی در این مراکز، شعبه دارند؛ از این نظر به‌عنوان بهترین مراکز خرید تفلیس شناخته می‌شوند. اگر شما هم عازم تفلیس هستید یا به دنبال بازارهای برای خرید کردن در این شهر می‌گردید، این مطلب برای شما نوشته شده است. پس تا انتهای آن همراهمان باشید.

خرید سوغات از مراکز خرید تفلیس

خرید سوغات از مراکز خرید تفلیس

درای بریج مارکت؛ بزرگ ترین مرکز خرید روباز تفلیس

بازار درای بریج (Dry Bridge Market) در مرکز شهر، بزرگ ترین بازار روباز تفلیس است. این بازار در ابتدا به چند مغازه کوچک ختم می‌شد؛ اما حالا وسعت آن به صدها مغازه می‌رسد. در بازار درای بریج انواع لوازم تزئینی، تابلوهای نقاشی، پوشاک، صنایع دستی، زیورآلات و لوازم خانگی وجود دارند. اجناس این بازار اغلب قیمت مناسبی دارند؛ اما می‌توانید برای پایین‌تر آوردن قیمت، تا دلتان می‌خواهد، چانه بزنید. اگر شرایط آب‌وهوایی مساعد باشد، این بازار همه روزه از ساعت 10:00 تا 17:00 برقرار است.

مرکز خرید گالریا؛ یکی از جدیدترین مراکز خرید تفلیس

مرکز خرید گالریا (Galleria Tbilisi) در خیابان مشهور روستاولی واقع شده است. اگر چند قدم از میدان آزادی فاصله بگیرید، سازه شیشه‌ای و سفیدرنگ این مرکز خرید را مشاهده خواهید کرد. گالریا یکی از جدیدترین مراکز خرید تفلیس گرجستان به شمار می‌رود؛ اما در همین مدت کوتاه، توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است.

بهترین برندهای بین‌المللی در گالریا شعبه دارند و شما می‌توانید انواع پوشاک، لوازم ورزشی، زیورآلات، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی را در این مجتمع تجاری خریداری کنید. وجود شهربازی، رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت و سالن بولینگ، از نقاط قوت مرکز خرید گالریا محسوب می‌شود.

مرکز خرید گالریا تفلیس

مرکز خرید گالریا تفلیس

مرکز خرید مگالین؛ بهترین مکان برای خرید لوازم خانگی

شاید مگالین (Megaline) بهترین مرکز خرید تفلیس نباشد؛ اما مناسب‌ترین مکان برای خرید لوازم خانگی است. از ست قابلمه تا گاز و یخچال را می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید. برندهای جهانی همچون ال جی و سامسونگ نیز در این مرکز خرید شعبه دارند.

البته اگر قصد خرید لوازم خانگی ندارید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا کالاهای دیگری همچون پوشاک، زیورآلات، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، نوشت‌افزار و کتاب نیز در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. مگالین از مراکز خرید مهم تفلیس است و بازدید از آن خالی از لطف نیست. همه روزه از ساعت 10:00 تا 20:00 می‌توانید به این مجتمع تجاری سر بزنید.

لیلو مال؛‌ یکی از مراکز خرید ارزان تفلیس

لیلو مال (Lilo Mall) در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر تفلیس و نزدیک به فرودگاه این شهر قرار دارد که اجناس برند در آن فروخته نمی‌شود؛ از این رو جزء مراکز خرید ارزان تفلیس به شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران، هنگام ورود یا خروج از شهر، به سراغ بازار لیلو مال می‌روند. شما هم می‌توانید در این مرکز خرید انواع کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه، پوشاک، دکوراسیون منزل و قالیچه را با قیمتی مناسب پیدا کنید. لیلو مال همچنین مکانی مناسب برای خریدن سوغات گرجستان است.

لیلو مال، یک مرکز خرید ارزان در تفلیس

لیلو مال، یک مرکز خرید ارزان در تفلیس

مرکز خرید تفلیس سنترال؛ مکانی در قلب راه آهن

اگر با قطار به گرجستان سفر کنید، در ایستگاه مرکزی راه‌آهن با یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید تفلیس مواجه خواهید شد. تفلیس سنترال (Tbilisi Central) بیشتر اجناس خود را با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌کند؛ ازاین‌رو اغلب گردشگران برای خرید پوشاک، کیف، کفش، لوازم دیجیتال و لوازم آرایشی به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند. اگر مایل به بازدید از تفلیس سنترال هستید، این مجموعه همه‌روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 فعال است.

مرکز خرید تفلیس سنترال در ایستگاه راه آهن

مرکز خرید تفلیس سنترال در ایستگاه راه آهن

مرکز خرید اوراسیا تفلیس؛ از پرطرفدارترین پاساژهای شهر

مرکز خرید اوراسیا (Eurasia Shopping Mall) در خیابان عمر خیزانیشویلی و در نزدیکی ایستگاه مترو واقع شده است. این مجموعه پنج طبقه با مساحت بیش از 7 هزار مترمربع در سال 2010 افتتاح شد و حالا یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید تفلیس محسوب می‌شود. اغلب گردشگران و ساکنان تفلیس برای خرید پوشاک از برندهای مطرح جهانی، به اوراسیا مراجعه می‌کنند.

اگر از خرید کردن خسته شدید، می‌توانید در رستوران، کافی‌شاپ یا فودکورت مجموعه استراحت کنید و غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه بخورید. شهربازی کودکان و فضای سبزی که در محوطه طراحی شده نیز محل مناسبی برای سرگرمی بچه‌ها هستند تا شما با خیال آسوده به خرید بپردازید. اوراسیا همه روزه از ساعت 10:00 تا 20:00 به روی بازدیدکنندگان باز است.

مرکز خرید تفلیس مال؛ از بهترین مراکز خرید تفلیس گرجستان

وقتی صحبت از بهترین مراکز خرید تفلیس می‌شود، نباید تفلیس مال (Tbilisi mall) را فراموش کرد! این مرکز خرید چهار طبقه در زمینی به مساحت 74 هزار مترمربع افتتاح شده و بیش از 100 مغازه را در خود جای داده است. برندهای معتبر پوشاک، لوازم خانگی، زیورآلات، کیف، کفش و خوراکی در این بازار شعبه دارند. علاوه بر خرید می‌توانید در رستوران‌ها، سالن‌های سینما و سالن‌های بازی تفلیس مال به تفریح و خوش‌گذرانی مشغول شوید.

از همه این‌ها که بگذریم، معماری مرکز خرید تفلیس مال ترکیبی از هنر و تکنولوژی است. طراحی داخلی و نمای خارجی این مجموعه به زیباترین و در عین حال اصولی‌ترین شکل ممکن انجام شده است. همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 می‌توانید با مراجعه به 16 کیلومتری داویت آقماشانبلی، از تفلیس مال بازدید و مایحتاج خود را خریداری کنید.

مرکز خرید تفلیس مال از بهترین مراکز خرید این شهر

مرکز خرید تفلیس مال از بهترین مراکز خرید این شهر

ساموسلی پیرولی؛ مرکز فروش لباس های سنتی گرجستان

ساموسلی پیرولی (Samoseli Pirveli) در واقع یک بوتیک بزرگ در خیابان ایراکلی آباشیدزه است که انواع لباس‌های سنتی گرجستان را در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف عرضه می‌کند. در کنار این لباس‌های زیبا، تعدادی تیشرت و اکسسوری نیز به چشم می‌خورند. البته خرید کردن در این مجموعه به بودجۀ قابل توجهی نیاز دارد؛ به‌طوری‌که برای خرید یک پیراهن سنتی گرجی، باید هزینۀ زیادی بپردازید. ساعت کاری مرکز خرید ساموسلی پیرولی همه روزه از 11:00 تا 20:00 است.

ایست پوینت؛ بزرگ ترین و بهترین مرکز خرید تفلیس

در فهرست بهترین مراکز خرید تفلیس نوبت به معرفی بزرگ‌ترین مجتمع تجاری این شهر رسیده است. ایست پوینت (East Point) با مساحت 24 هکتار و بیش از 150 فروشگاه، در سال 2015 در نزدیکی شهرک وارکتیلی افتتاح شد. این مرکز خرید کمتر از 15 دقیقه با مرکز شهر تفلیس فاصله دارد و از وسیع‌ترین و پرطرفدارترین مراکز تجاری شهر به شمار می‌رود. به همین دلیل اغلب مسافران تور تفلیس از این پاساژ دیدن می‌کنند.

علاوه بر خرید انواع پوشاک، لوازم آرایشی، کیف، کفش، زیورآلات و لوازم منزل از بهترین برندهای جهانی، می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه میل کنید و در شهربازی، استخر و باشگاه بولینگ آن به تفریح بپردازید. ایست پوینت تفلیس همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 به روی علاقه‌مندان باز است.

پاساژ ایست پوینت، بهترین و بزرگترین مرکز خرید تفلیس

پاساژ ایست پوینت، بهترین و بزرگترین مرکز خرید تفلیس

مرکز خرید جی تی سی؛ از مجهزترین مراکز خرید تفلیس گرجستان

مرکز خرید جی تی سی (GTC) را اغلب گردشگران و اهالی تفلیس به‌خوبی می‌شناسند. شما می‌توانید انواع پوشاک، کیف، کفش، لوازم منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، جواهرات، زیورآلات و همچنین لوازم الکترونیکی و دیجیتالی را از فروشگاه‌های این مرکز تجاری خریداری کنید. امکانات رفاهی و تفریحی مانند رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت، زمین بازی کودکان، سالن سینما و باغ وحش نیز در مرکز خرید جی تی سی وجود دارند. برای خرید، گشت‌وگذار و تفریح در این پاساژ، همه روزه به غیر از یکشنبه‌ها، از ساعت 09:30 تا 18:00 به خیابان Ekvtime kheladze در تفلیس مراجعه کنید.

مرانی مال؛ مرکز خریدی با معماری درخشان و اجناس متنوع

مرانی مال (Merani Mall) یکی از زیباترین مراکز خرید تفلیس محسوب می‌شود که در نمای آن از عناصر معماری قدیمی تفلیس استفاده شده است. این ساختمان چهار طبقه، در مقایسه با سایر مراکز خرید تفلیس، وسعت کمتری دارد و معمولا خلوت است. تولیدات اغلب برندهای معتبر جهانی همچون زارا، جین وست و ماسیمو دوتی در فروشگاه‌های مرانی مال موجود هستند. این مجموعه، علاوه بر معماری جذاب و اجناس متنوع، کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیتی نیز دارد.

برای خرید از مرانی مال، همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 به خیابان مشهور روستاولی مراجعه کنید. بهترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید، استفاده از مترو است.

مرکز خرید مرانی مال در تفلیس گرجستان

مرکز خرید مرانی مال در تفلیس گرجستان

اوت لت پارک؛ از مراکز خرید ارزان تفلیس

بسیاری از گردشگران برای کاهش هزینه‌های سفر، از اوت لت‌ها خرید می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین اوت لت‌های تفلیس، Outlet Village یا اوت لت پارک است. در این فروشگاه‌ها می‌توانید تولیدات برندهای معتبر که برای فصل‌های گذشته هستند را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. اوت لت پارک همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 پذیرای مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

پاساژ کارواسلا؛ مشهورترین مرکز خرید تفلیس

یکی دیگر از مراکز خرید تفلیس گرجستان که طرفداران بسیاری دارد، کارواسلا (Karvasla) است. این مرکز خرید هشت طبقه، حدود 700 فروشگاه دارد که با اجناس متنوعی از قبیل پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و هر آنچه فکرش را کنید، پر شده‌اند. رستوران‌ها، کافه‌ها و زمین بازی کودکان این پاساژ نیز در بین مردم تفلیس و گردشگران به شهرت خوبی دست پیدا کرده است. شما عزیزان می‌توانید در سفر به تفلیس، همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 به این مرکز خرید در خیابان تیستون دادیانی مراجعه کنید.

پاساژ کارواسلا، معروف ترین مرکز خرید تفلیس

پاساژ کارواسلا، معروف ترین مرکز خرید تفلیس

خرید و تفریح در بهترین مراکز خرید تفلیس و باتومی

در این مطلب شما را با معروفترین مراکز خرید تفلیس گرجستان آشنا کردیم؛ اما از آنجایی که در تور گرجستان اغلب از دو شهر باتومی و تفلیس بازدید می‌شود، شما می‌توانید بخش پایانی سفر خود یعنی خرید کردن را در شهر باتومی نیز انجام دهید. البته این در شرایطی امکان‌پذیر است که قصد سفر با تور ترکیبی گرجستان را داشته باشید.

آیا شما قبلا تجربۀ سفر به این کشور حاشیۀ دریای سیاه را داشته‌اید؟ از کدام مراکز خرید و بازارهای آن بازدید کرده‌اید؟ لطفا از دیده‌ها و شنیده‌های خود برایمان بنویسید تا سفر به گرجستان برای گردشگران جدید به تجربۀ بهتر و آسان‌تری تبدیل شود.

سوالات متداول:

1. بزرگترین مرکز خرید تفلیس کدام است؟

تفلیس مال، کارواسلا، ایست پوینت و درای بریج از بزرگترین مراکز خرید تفلیس به شمار می‌روند.

2. برای خرید سوغات سنتی گرجی به کدام مرکز خرید گرجستان برویم؟

اگر قصد خرید لباس های سنتی گرجستان را دارید، مرکز خرید ساموسلی پیرولی بهترین مرکز خرید تفلیس برای این کار است.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC