02145323 02191004043

جاهای دیدنی کوش آداسی

مجله گردشگری سپهران 10 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که با سواحل سفید و پر از هیجان در کنار دریای فیروزه ای شهرت بالایی را بدست آورده است. به طوریکه در بهار و تابستان گردشگران علاقه مند به تاریخ و تفریحات مهیج و طبیعت را به سمت خود نموده و گوشه ای از زیبایی های دریای مدیترانه را به نمایش می گذارد. برای آشنایی با بخشی از مکان های دیدنی کوش آداسی در ادامه با ما همراه باشید.

جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره کبوتر کوش آداسی

جاهای دیدنی تاریخی کوش آداسی

کوش آداسی به دلیل موقعیت استراتژیک و بندری بودن در طول تاریخ مورد توجه بسیاری از حاکمان و امپراتوری ها واقع شده است. گوشه ای از تاریخ پر از فراز و نشیب این شهر را می توان در بناهای باستانی به جای مانده از آن دوران مشاهده کرد. با توجه به اینکه قیمت تور کوش آداسی نسبت به تور استانبول و آنتالیا ارزان تر است و مکان های دیدنی آن متنوع هستند، این شهر با استقبال زیادی مواجه شده است. از مهم ترین مکان های دیدنی و تاریخی کوش آداسی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

شهر باستانی اِفسوس

شهر باستانی اِفسوس یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی در کوش آداسی می باشد که متعلق به قرن دهم قبل میلاد است. این شهر تاریخی با عمارت های قد برافراشته و جاده های مرمر در کنار دریای مدیترانه شکوه و عظمت معماری امپراتوری روم را به رخ میکشد. برای بازدید از این مجموعه تاریخی حدود 15 دقیقه باید از مرکز شهر فاصله بگیرید و تور کوش آداسی نوروز 1402 شرایط آب و هوایی ایده آلی را برای بازدید از این بنای باشکوه فراهم می کند.

شهر باستانی پرین

یکی دیگر از یادگارهای به جای مانده از تاریخ کوش آداسی، شهر باستانی پرین می باشد که کنار کوه و درختان سرسبز جلوه گری می کند. این شهر باستانی متعلق به 300 سال قبل از میلاد بوده و در گذشته به عنوان یکی از مهم ترین بندرگاه ها شناخته میشده است. در حال حاضر تنها ویرانه هایی از معماری باشکوه یونان را می توان در آن مشاهده کرد. یکی از زیباترین بخش ها در شهر پرین کوش آداسی، آمفی تئاتر هنرمندانه آن است که نسبت به سایر بخش های شهر سالم تر است.

شهر باستانی پرین

شهر باستانی پرین

شهر تاریخی میلتوس

برخلاف شهر پرینه، میلتوس به گذشت زمان توانست بندرگاه خود را حفظ کند و تا قرن 14 میلادی از رونق ز یادی بر خوردار بوده است. البته در حال حاضر تنها ویرانه هایی از شهر به جای مانده و در کنار آب های روان ستون های استوار آن چشم نوازی می کنند. از مهم ترین بخش های این شهر آمفی تئاتر 15000 نفری آن است. علاوه براین، معبد آپولو نیز در شرق میلتوس قرار گرفته و پیشنهاد می کنیم دقایقی را به بازدید از آن اختصاص دهید. در تورهای آژانس هواپیمایی سپهران بازدید از میلتوس به عنوان برنامه گشت شهری قرار دارد.

خانه حضرت مریم

یکی دیگر از مکان های دیدنی کوش آداسی که شهرت زیادی ندارد، خانه حضرت مریم است. این خانه نسبت به سایر بناهای تاریخی شهر به شهرت نرسیده اما بازدید از آن خالی از لطف نیست. این خانه کوچک و تاریخی محل عبادت کاتولیک بوده و گفته میشود که محل زندگی حضرت مریم در سالهای آخر عمرشان بوده است.

مسجد عیسی بیگ

مسجد عیسی بیگ را شاید بتوان در لیست معدود مساجد با معماری نامتقارن قرار داد. در این مسجد از ستونهای شهر تاریخی افسوس استفاده شده و هیچ تقارنی در محل قرارگیری درب و پنجره ها به چشم نمیخورد. این مسجد تاریخی در قرن 14 ساخته شده و سبک آناتولی برای معماری آن انتخاب شده است.

معبد دیدما

دیدما معبدی بسیار زیبا و بدون سقف است که ستون های سنگی قد برافراشته آن پس از گذشته پر از فراز و نشیب و زلزله باقی مانده است. این معبد که 300 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است، به عنوا معبد آپولا کاربرد داشته اما متاسفانه ساخت آن هیچ وقت به اتمام نرسید. دیدما در اثر  زلزله زیبایی بی نظیر خود را از دست  داد و به خرابه ای تبدیل شد و در حال حاضر یکی از مکان های تاریخی کوش آداسی می باشد.

جاذبه های تفریحی و طبیعی کوش آداسی

در کوش آداسی می توان تلفیق تاریخ و طبیعت را مشاهده کرد و به همین دلیل تمام گروه های سنی با سلایق مختلف می توانند سفر خوبی را در آن تجربه کنند. به عنوان مثال، برخی از مکان های دیدنی و طبیعی این شهر عبارتند از:

ساحل های کوش آداسی

یکی از اصلی ترین دلایل شهرت کوش آداسی در میان شهرهای توریستی ترکیه، سواحل فوق العاده جذاب و متنوع آن می باشد. در سواحل کوش آداسی می توانید آفتاب بگیرید و از تفریحات مهیج آن استفاده کنید. از بهترین سواحل دیدنی کوش آداسی می توان به ساحل بانوان اشاره کرد.

ساحل بانوان یکی از معروف ترین مکان های دیدنی کوش آداسی می باشد که از مرکز شهر تنها 15 کیلومتر فاصله دارد. برخلاف نام این ساحل، آقایان نیز می توانند در این منطقه حضور داشته باشند و از تفریحات مهیج و آبی آن استفاده کنند. علاوه بر کافه های فوق العاده جذاب با چشم انداز دریا، در این ساحل امکان شنا، غواصی، اسکی و قایق سواری نیز وجود دارد.

علاوه بر ساحل بانوان، در این شهر سواحل دیگری همچون ساحل شهر، ساحل حمام پاپاز، ساحل گرین، ساحل جزیره مار، ساحل غروب، ساحل لانگ، کاراسو، پارادایس، الماس، ایپملر، پیگا کوشتور و ساحل عشق وجود دارند.

ساحل بانوان کوش آداسی

ساحل بانوان کوش آداسی

پارک های آبی کوش آداسی

با توجه به رشد بسیار زیاد گردشگری، در کوش آداسی پارکهای آبی بسیار مهیج با امکانات عالی راه اندازی شده اند. این پارک ها انتخاب مناسبی برای تمام افراد خانواده بوده و خاطره ای به یادماندنی برای کودکان خواهند بود.

پارک آبی آدالاند یکی از معروف ترین پارک های آبی کوش آداسی می باشد که با سرسره های آبشاری و استخر و بازی های متنوع گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. علاوه براین، در هتل فانتاسی نیز پارک آبی بسیار پیشرفته و مهیج ارائه شده است. پارک آبی تورتوگا، سی ال سی گلف اند اسپا، آتلانتیس آکوا و رامادا ریزورت از دیگر پارک های آبی کوش آداسی محسوب میشوند که هر یک مزایای خاص خود شان را دارند.

جزیره کبوتر

نمیشود به کوش آداسی سفر کرد و از جزیره کبوتر بازدید نکرد! این جزیره بسیار زیبا محل امنی برای پرندگان مهاجر می باشد و بسیار مورد توجه گرشگران قرار گرفته است. کافه های جذاب همراه با صدای پرندگان و موسیقی زنده چیزی نیست که براحتی بتوان از آن چشم پوشی کرد.

پاموک کاله، شبه جزیره دیلک، غار زئوس، روستای کیرازلی از دیگر مکان های دیدنی کوش آداسی می باشند که دیدنشان دنیایی از تجربه را برایتان به همراه دارد.

بازدید از مکان های دیدنی کوش آداسی با تورهای سپهران سیر

برای بازید از دیدنی های کوش آداسی و اقامت در هتل های لوکس این شهر، آژانس هواپیمایی سپهران تور های متنوعی را ارائه داده است. تورهای تفریحی این مجموعه دارای تنوع بالایی از نظر تعداد روزها و نوع هتل و پرواز بوده و بر همین اساس قیمت های متنوعی دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت سپهران سیر مراجعه کنید.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC