02145323 02191004043

بهترین سواحل کوش آداسی را بشناسید

تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
تورهای ويژه سپهران سیر
مجله گردشگری سپهران 25 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

چند سالی است که مسافران ترکیه مقصد گردشگری جدیدی را در این کشور کشف کرده‌اند که اگر آن را بهشت گمشده ترکیه بنامیم، بیراه نگفته‌ایم. کوش آداسی یا قوش آداسی به معنای جزیره پرنده، یکی از بندرگاه‌های مهم و شهرهای ساحلی بسیار جذاب و دیدنی ترکیه به شمار می‌آید که در کرانه دریای اژه گسترش یافته است.

کوش آداسی شهری باستانی با قدمت ۳۰۰۰ ساله‌ است که به دلیل سواحل بسیار زیبایش شهرت دارد. این سواحل زیبا با هتل‌های لاکچری و شیکی که در خود جای داده‌اند مهم‌ترین جذابیت کوش آداسی به شمار می‌روند که سالانه بیش از نیم‌میلیون نفر را به این شهر می‌کشانند. بنابراین اگر می‌خواهید با بهترین سواحل کوش آداسی آشنا شوید با ما همراه باشید.

۱- ساحل عشق؛ از رؤیایی ترین سواحل کوش آداسی

ساحل عشق (Love Beach) را می‌توان یکی از مینیمال‌ترین و دنج‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی دانست. ساحل عشق یا به ترکی «سوگی»، در منطقه‌ای دور از مرکز شهر قرار دارد و تقریباً نیم ساعت طول می‌کشد تا به آنجا برسید.

اما قطعاً از به جان خریدن این فاصله پشیمان نخواهید شد؛ چراکه پس از طی این مسافت، به یک ساحل دنج، آرام و بدون شلوغی، هیاهو و موسیقی بلند می‌رسید که جان می‌دهد برای پیاده‌روی ساحلی یا زدن به دل آب در اوج آرامش.

ساحل عشق اگرچه ساحل بزرگی نیست؛ اما به دلیل آرامش و چشم‌اندازهای زیبایش قطعاً خاطرات به‌یادماندنی را برای شما به جا خواهد گذاشت. از این ساحل می‌توانید پارک ملی کوش آداسی و جزیره مشهور و باستانی ساموس در یونان را نیز ببیند.

از امکانات ساحل عشق کوش آداسی می‌توان به رستوران‌های عالی با منوهای متنوع و کباب‌های ترکی، کافه‌های زیبا و دنج ساحلی و قایق‌های تفریحی اشاره کرد.

تصویری از ساحل عشق

تصویری از ساحل عشق

۲- ساحل بهشت کوش آداسی؛ مناسب ماساژ

ساحل بهشت (Paradise Beach) یکی از ساحل‌های کوش آداسی است که کاملاً لیاقت نام خود را دارد و تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر دوست دارید رستوران‌گردی و کافه‌گردی را در ساحل تجربه کنید، پس ساحل بهشت یک انتخاب عالی برای شماست.

در خط ساحلی پارادایس، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در انتظار شما هستند. به‌علاوه اینکه چترهای ساحلی و تخت‌های آفتابگیر در طول این ساحل فراوان هستند و به راحتی می‌توانید در کنار ساحل استراحت کنید، آفتاب بگیرید و حتی از خدمات ماساژ بهره‌منده شوید. در تابستان‌ها در ساحل پارادایس، بازار ماهی‌فروشان برپا می‌شود و می‌توانید ماهی‌های لذیذ دریایی را از این بازار تهیه کنید.

تصویری از ساحل بهشت کوش آداسی

تصویری از ساحل بهشت کوش آداسی

۳- ساحل پارک ملی کوش آداسی ترکیه

در جنوب کوش آداسی، شبه‌جزیره‌ای به نام دیلک وجود دارد که پارک ملی دیلک را در خود جای داده است. این پارک بسیار وسیع با ۲۷ هزار هکتار مساحت، طبیعتی بی‌نظیر و رؤیایی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

بسیاری از گردشگران، ساحل پارک ملی (National Park Beach) را زیباترین ساحل کوش آداسی می‌دانند و یک تجربه بی‌نظیر از طبیعت‌گردی در جنگل‌های ساحلی و سواحل بکر طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تصویری از ساحل پارک ملی کوش آداسی

تصویری از ساحل پارک ملی کوش آداسی ترکیه

۴- ساحل بانوان؛ از معروفترین سواحل کوش آداسی

معروف‌ترین و محبوب‌ترین ساحل کوش آداسی، ساحل بانوان (Ladies Beach) است که البته در حال حاضر اختصاص به بانوان ندارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

این ساحل، یکی از تمیزترین سواحل کوش آداسی است و تقریباً یک ساحل خانوادگی به شمار می‌آید که در آن می‌توانید از شنا، غواصی، اسکی روی آب، قایق‌سواری، آفتاب‌ گرفتن کنار ساحل و… لذت ببرید. 

ساحل بانوان، شن‌های طلایی دیدنی، آب‌های کم عمق، تمیز و مواجی دارد که فرصت تفریحات آبی و آبتنی را در اختیار شما می‌گذارد. 

در ساحل بانوان، هتل‌ها، هاستل‌ها و اقامتگاه‌های تابستانی متعددی وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای اقامت گردشگران تور ترکیه باشند. البته این ساحل به دلیل شهرت و امکانات خوبش، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند که باعث ازدحام جمعیت در آن می‌شود و اگر دنبال یک ساحل دنج می‌گردید، باید در زمان‌ها و فصل‌های خلوت‌تر به این ساحل سر بزنید.

تصویری از ساحل بانوان

تصویری از ساحل Ladies Beach

۵- ساحل شهر؛ از سواحل مصنوعی کوش آداسی

ساحل شهر (Town Beach)، یک ساحل مصنوعی است که از مرکز شهر به سمت بندر، به‌صورت سدی در مقابل دریا واقع شده و از پیشروی آب جلوگیری می‌کند. این ساحل مصنوعی از مکان‌های پرطرفدار و گاهی شلوغ کوش آداسی به شمار می‌رود. قدم زدن در ساحل شهر را حتماً در برنامه سفر خود به کوش آداسی قرار بدهید.

۶- ساحل طولانی کوش آداسی ترکیه

ساحل طولانی (Long Beach) یا لانگ‌بیچ یکی از بهترین و طولانی‌ترین سواحل کوش آداسی است که در ۸ کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده و به پارک ملی دیلک منتهی می‌شود. این ساحل حدود ۱۸ کیلومتر طول دارد و به همین دلیل، به‌نام طولانی شناخته می‌شود.

در بلوار ساحل طولانی، هتل‌های زیادی با امکانات تفریحی- رفاهی متنوع وجود دارند که بسیاری از آن‌ها به شکل سنتی ترکی تزیین شده‌اند. رستوران‌های رو به دریا، کافه و کلاب‌های فراوانی در این مکان فعالیت می‌کنند. در این منطقه، تخت‌های آفتاب‌گیر فراوان و سایبان‌های متعددی قرار گرفته‌اند که با تکیه بر آن‌ها چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا، کوهستان‌های پارک ملی دیلک و جزیره ساموس یونان در برابر شما خواهد بود.

تصویری از ساحل طولانی کوش آداسی

تصویری از ساحل طولانی کوش آداسی

۷- ساحل کاراسو در کوش آداسی؛ مناسب کودکان

آب رودخانه کاراسو در این منطقه به دریا می‌ریزد و طبیعت سرسبز ساحل آن بسیار جذاب است و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در ساحل کاراسو (Karasu Beach) در کوش آداسی می‌توانید ساعت‌ها زیر نور آفتاب، روی تخت‌های آفتابگیر ساحلی دراز بکشید و از تعطیلات خود لذت ببرید.  آب این ساحل تا مسافتی طولانی، عمق کمی دارد و برای شنا (حتی شنای کودکان) کاملاً مناسب است. انواع تفریح‌های آبی و ساحلی و امکانات رفاهی همچون کافه و رستوران، در ساحل کاراسو موجود است.

تصویری از ساحل کاراسو

تصویری از ساحل کاراسو

۸- ساحل سبز کوش آداسی در ترکیه

ساحل سبز (Green Beach) یا گرین از آن دسته از سواحل کوش آداسی است که طول چندانی ندارد؛ اما طبیعت سرسبزی دارد و آرامش‌بخش است. این ساحل در دو کیلومتری ساحل بانوان واقع شده و درواقع بندر كوچكی است كه طول ساحل آن از 100 مترمربع تجاوز نمي‌كند.

در اطراف این بندر، علف‌زارهای بلند و درختان نخل وجود دارد که باعث شده این ساحل را ساحل سبز بنامند. ساحل گرین به دلیل خلیج‌مانند بودن، عمق و امواج زیادی ندارد و آب ساحل بعد از چند متر به تدریج عمیق می‌شود.

این ساحل در فصل‌های بهار و پاییز، ساحلی بسیار آرام و خلوت است و شما می‌توانید با خیال راحت از آرامش این ساحل برای استراحت، آفتاب گرفتن، شنا و دورهمی در کافه‌های ساحلی استفاده کنید.

تصویری از ساحل سبز کوش آداسی

تصویری از ساحل سبز شهر کوش آداسی

۹- ساحل الماس؛ درخشان‌ترین ساحل کوش آداسی

سـاحل الماس (Diamond Beach) که به ساحل طلایی هم معروف است، یکی از آرام‌ترین و بهترین سواحل کوش آداسی است که در بهار و تابستان به مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل می‌شود. در این منطقه می‌توانید تخت آفتاب‌گیری اجاره کنید و زیر نور زیبای خورشید، از طبیعتی بکر لذت ببرید.

ساحل المـاس، شن‌هایی روان و درخشان با آبی زلال و شفاف دارد. در نزدیکی این ساحل آرام، علاوه‌بر تفریحات آبی و امکانات رفاهی، بازار، رستوران‌های سنتی و کافی‌شاپ‌های متنوعی قرار دارند.

۱۰- ساحل حمام پاپاز ترکیه در کوش آداسی

ساحل زیبا و محبوب حمام پاپاز (Papaz Hamam Beach)، یکی از بهترین سواحل کوش آداسی ترکیه محسوب می‌شود که در نقطه مرکزی شهر، در نزدیکی اسکله جزیره پیگئون واقع شده است.

این ساحل، یک ساحل کوچک و صخره‌ای است که گردشگران از آن برای حمام آفتاب طولانی و شنا کردن استفاده می‌کنند. عمق دریا در چند متر ابتدایی این ساحل کم است؛ ولی اگر کمی پیش بروید، امکان شنا کردن برای شما فراهم خواهد شد.

زمانی که در این ساحل استراحت می‌کنید، چشم‌انداز زیبای جزیره پیگئون در برابر شما خواهد بود و می‌توانید از رستوران ساحلی و کلاب‌های این منطقه نیز بهره ببرید.

در سواحل کوش آداسی خودتان را به دست امواج بسپارید

ساحل‌های کوش آداسی به قدری زیبا و جذاب هستند که بازهم می‌شود درباره‌ آنها صحبت کرد و حتی این فهرست را ادامه داد. مطمئن باشید هریک از این سواحل را برای اقامت یا تفریح در تور کوش آداسی انتخاب کنید، تجربه‌ای خاطرانگیز و رؤیایی را برای خودتان رقم خواهد زد. از لانگ بیچ تا گرین بیچ، از ساحل بانوان تا ساحل الماس، هرکدام را تجربه کنید با جلوه‌‌های شگفت‌انگیز و بکر دریا روبرو خواهید شد. در سواحل کوش آداسی، با خیالی آسوده خود را در آغوش امواج دریا رها کنید.

 

سؤالات متداول

۱- کدام ساحل کوش آداسی برای کودکان مناسب است؟

دریای ساحل کاراسو از آنجایی که تا چندین کیلومتر عمق بسیار کمی دارد؛ برای کودکان مناسب‌تر است و نگرانی شما را کم خواهد کرد.

۲- آیا ساحل بانوان کوش آداسی مخصوص خانم‌ها است؟

خیر. این ساحل در گذشته مخصوص بانوان بوده و درحال‌حاضر همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC