02145323 02191004043

14 راه برای سفر رایگان (یا حتی پرداخت شدن هزینه سفر) در دنیا

مجله گردشگری سپهران 23 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
  
توصیه های سفر برای دیدن جهان به صورت رایگان

برخی از این گزینه ها اقامتگاه رایگان، برخی دیگر حمل و نقل رایگان و برخی دیگر هر دو را ارائه می دهند. همه آن ها با محدودیت و همسان سازی همراه هستند، اما برای هر کسی که به دنبال سفر با بودجه کم است، این توصیه های مربوط به سفر بهترین پیشنهاد هستند.

1. در خارج از کشور در صنایع سازگار با مهاجران کار کنید

در خارج از کشور گزینه های شغلی سازگار با مهاجران زیادی وجود دارد و از پرستاران و پزشکان بین المللی گرفته تا او پر (au pairs) و مربیان و مهندسان را در بر می گیرد.

2. به دنبال مبادلات کاری باشید
تعداد زیادی از کارفرمایان هستند که برای اقامت کوتاه مدت یا حتی طولانی مدت در ازای کار، مسکن رایگان تهیه می کنند. به این فرایند مبادله کار گفته می شود. 
به عنوان مثال، اگر ایده زندگی و کار در مزرعه شما را شیفته خود کرده است، WWOOF فرصتی برای دیدن جهان در حین انجام این کار است. WWOOF مخفف عبارت "فرصت های جهانی در مزارع ارگانیک" است. 
کشاورزی در درجه اول یک کار فصلی است و کشاورزان نیاز به کمک فصلی دارند. اگرچه آن ها اغلب فضا، مسکن و غذا زیادی دارند، اما بسیاری از کشاورزان ارگانیک پول زیادی ندارند. بنابراین در ازای کمک چهار تا شش ساعته در روز، آن ها اتاق و تخت را برای شما فراهم می کنند. با این حال، هزینه حمل و نقل برای رسیدن به آنجا را باید خودتان پرداخت کنید.
شما می توانید طرح "WWOOF" را به عنوان یک زن و شوهر، با دوستان، یا حتی به عنوان یک خانواده با بچه های خود انتخاب کنید. کشور مورد علاقه خود را انتخاب کنید و WWOOF لیستی از مزارع میزبان را به شما نشان می دهد و شما را با کشاورزان مرتبط می کند. 

بسیاری از میهمانخانه ها نیز در وضعیتی مشابه مزارع ارگانیک قرار دارند و تعداد زیادی تخت و اتاق و اما کمبود نیروی کار دارند. بنابراین آن ها در ازای کار یک اتاق رایگان (و گاهی اوقات وعده های غذایی رایگان) ارائه می دهند. حتی برخی از آن ها اندکی از هزینه های شما را پرداخت می کنند.

3. داوطلب کار دراز مدت در سپاه صلح
سپاه صلح فرصت های فوق العاده سودمندی را برای زندگی چندین ساله در جامعه ای که به داوطلبان متعهد نیاز دارد، ارائه می دهد. در حالی که سپاه صلح یک سازمان بزرگ بین المللی است، آن ها در حفظ تمرکز خود بر روی کارکنان پایه بسیار عالی عمل می کنند. داوطلبان به نقاط دورافتاده زمین می روند و در فقیرترین جوامع کره زمین زندگی و کار می کنند.
سپاه صلح برای همه مناسب نیست. این کار به 27 ماه تعهد نیاز دارد که شامل سه ماه آموزش و دو سال کار است. با این کار باید زندگی راحتی را پشت سر بگذارید. شما ممکن است سرویس تلفن همراه داشته یا نداشته باشید و در مناطق گرم نیز ممکن است تهویه مطبوع نداشته باشید. 
شما هزینه زندگی خود را دریافت می کنید که برای تأمین مسکن (اگر مکان رایگان برای اقامت در اختیار شما قرار ندهند)، غذا و هزینه های اولیه در جامعه محل استقرار شما کافی است. با این اوصاف، این فرصت را خواهید داشت که شخصا جوامع فقیر را به شهرها و روستاهای قابل زندگی و پایدار تبدیل کنید. در بسیاری از موارد، به معنای واقعی کلمه جان انسان ها را نجات خواهید داد. اگر واقعا به دنبال تغییر جهان هستید، سپاه صلح می تواند مناسب شما باشد.
4. انجام کار داوطلبانه با سازمان های داوطلب کوتاه مدت
اگر جدول زمانی شما برای سفر داوطلبانه در حد چند هفته یا چند ماه است، خدمات کوتاه مدت داوطلبانه مانند Go Overseas یا Idealist را امتحان کنید. آن ها فرصت های جهانی کار را برای شما فراهم می کنند که از آموزش زبان انگلیسی تا ایجاد زیرساخت ها را در بر می گیرد. 
برای تجربه یک روش راحت و سهولت در داوطلبی بین المللی، Diverbo را امتحان کنید. این سازمان میزبان یک هفته ای اقامتگاه انگلیسی در اسپانیا و آلمان است تا انگلیسی زبانان غیر بومی را در فعالیت های مبتنی بر انگلیسی درگیر کار کند. به عنوان یک فرد انگلیسی زبان، شما در آنجا هستید تا با آن ها تمرین کنید. این سازمان هزینه اقامت در هتل و وعده های غذایی را پرداخت می کند. تنها کاری که باید انجام دهید رسیدن به آنجا است. 
روش های بی شماری برای داوطلب شدن در خارج از کشور برای سفر رایگان و کسب تجارب ارزشمند در یک فرهنگ جدید وجود دارد. یک ساعت را به تحقیق آنلاین در مورد گزینه های موجود اختصاص دهید و از دیدن دنیا الهام بگیرید. 
5. سفر داوطلبانه خود را سازماندهی کنید
شما همچنین می توانید سفر داوطلبانه خود را ترتیب دهید. با استفاده از وب سایت های تأمین مالی جمعی مانند GoFundMe، می توانید از دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود (و حتی گاهی حتی غریبه ها) برای تأمین هزینه های سفر داوطلبانه خود پول جمع کنید. آن ها شاید حتی در این سفر به شما بپیوندند.

اما اطمینان حاصل کنید که سفر شما زندگی افراد بی بضاعت را به طور واقعی تغییر خواهد داد و نه اینکه یک داستان ساختگی برای شما باشد تا دوستان خود را ترغیب کنید که هزینه تعطیلات شما را پرداخت کنند.

6. واگذاری موقت خانه یا حیوان خانگی
آیا می دانید وب سایت های کاملی برای ارتباط خانه نشینان موقت با صاحبان حیوانات خانگی وجود دارد؟ صاحبان حیوانات خانگی نمی خواهند حیوانات خانگی خود را هنگام مسافرت در خانه های احاطه شده توسط سگ ها و گربه های ناشناس رها کنند. آن ها ترجیح می دهند اجازه دهند حیوانات خانگیشان در خانه بمانند، خانه ای که فقط خالی و بدون استفاده مانده است.
خانه نشینان می توانند به قیمت مراقبت از حیوانات خانگی صاحبانشان در این خانه ها به صورت رایگان اقامت کنند. گرچه کار نسبتا آسانی است، اما به این معنی است که باید روز خود را براساس نیازهای حیوانات خانگی برنامه ریزی کنید. نمی توانید برای یک سفر آخر هفته، یا یک سفر 14 ساعته بیرون بروید. اما برای دوستداران حیوانات، این می تواند راهی آسان برای پس انداز با اقامتگاه های رایگان در هر نقطه از جهان، اغلب در خانه های سطح بالا باشد. 
و نشستن در خانه فقط به صاحبان حیوانات خانگی محدود نمی شود. برخی از صاحبان خانه می خواهند زمانی که دور از خانه هستند راحت بخوابند و بدانند که کسی در خانه آن ها است که از آن مراقبت می کند، خواه این بدان معنا باشد که شما از گیاهان آن ها مراقبت می کنید یا اینکه فقط برای جلوگیری از دزدی در آنجا هستید. 
اما این فرصت ها استثنایی هستند و اکثر خانه نشینان معمولا برای مراقبت از حیوانات خانگی این کار را انجام می دهند. از TrustedHouseitters و MindMyHouse به عنوان نقطه شروع برای خانه نشینی رایگان و حضور در بسیاری از کشورها استفاده کنید. 
7. خانه ها را معاوضه کنید
شما در سیاتل زندگی می کنید و می خواهید از برلین دیدن کنید. شخصی هم در برلین می خواهد از سیاتل دیدن کند. چرا برای سفر خانه خود را با آن ها معاوضه نمی کنید؟ این یک انتخاب برد برد است. با این کار به طور رایگان در یک خانه محلی معتبر و نه در هتل اقامت خواهید داشت و خانه شما هم خالی نمی ماند و در برابر فاجعه هایی مانند دزدی یا جاری شدن سیل آسیب پذیر نیست. 
مسلم است که همیشه هم اینقدر ساده نیست. شاید شما بخواهید در ماه جولای به برلین سفر کنید و برلینی ها نیز در ماه اکتبر به سیاتل سفر کند. شاید شما نگران خطر اقامت یک غریبه در خانه خود باشید. 
خبر خوب این است که وب سایت های معتبر معاوضه خانه با امکان دیدن افراد و تأیید هویت، امکان شفافیت بیشتر را برای اعضا فراهم می کنند. برخی از وب سایت های معاوضه خانه همچنین سیستم های اعتباری معاوضه غیر مستقیم خانه را ارائه می دهند. با ارائه خانه خود به دیگران، امتیاز یا اعتبار جمع می کنید که می توانید در اوقات فراغت خود در خانه های سراسر جهان از آن ها استفاده کنید. 
چند وب سایت معتبر معاوضه خانه HomeExchange،  Love Home Swapو HomeLink هستند. ولی حتی اگر از یکی از این خدمات استفاده می کنید، همیشه قبل از موافقت با اولین معاوضه وظایف خود را انجام دهید.


مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC