02145323 02191004043

معرفی 13 جزیره در بالی و اطراف آن

مجله گردشگری سپهران 07 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مقصدهای گردشگران در جنوب شرق آسیا جزایر بالی است. این جزایر که در واقع به‌عنوان بخشی از سلسله جزایر کشور اندونزی شناخته می‌شود، از جاذبه‌های اسرارآمیز این کشور به شمار می‌رود. طبیعت سرسبز و زیبای شرق و جنوب شرق آسیا همه‌ساله توجه گردشگران زیادی را به خود برای ماجراجویی در میان جاذبه‌های طبیعی و تفریحی این منطقه جلب می‌کند. جزایر بالی در این ناحیه به آب‌وهوای معتدل و سواحل شنی سفیدشان معروف‌اند و معمولا گردشگران آنها را برای سکوت و آرامش بی‌نظیرشان انتخاب می‌کنند. پاسخ پرسش‌هایی را مثل «جزایر بالی کجاست؟» و «جزایر اطراف بالی چه آب‌وهوایی دارند؟» را می‌توانید با شناخت جاذبه‌های گردشگری جزایر بالی اندونزی در این مقاله پیدا کنید.

جزیره بالی کجاست؟

بالی در مرز اقیانوس هند و آرام قرار دارد و بخش بزرگی از سلسله جزایر کشور اندونزی را به خود اختصاص داده است. مردمانی که علاقه زیادی به سفر و شناخت کشورهای جهان دارند، بالی را در اندونزی به آب‌وهوای معتدل، مذاهب متنوع، معابد هندوها و از همه مهم‌تر سواحل شنی زیبایش می‌شناسند. فرهنگ و عادات مردم بالی آمیخته با سنت و آداب قدیمی و اجدادی آنان است و به‌قدری نسبت به آیین گذشتگان خود پایبند هستند که به زبانشان نیز راه پیدا کرده است. 

از جذابیت‌های شگفت‌انگیز جزیره بالی فرهنگ غنی و باستانی این منطقه در کنار طبیعت بکر و زیبای آن است که باعث می‌شود هر سال گردشگران زیادی به جزیره بالی سفر کنند. طبقاتی بودن زبان مردمان بالی، تنوع مذاهب و معابد هندو از جذابیت‌های فرهنگی آن است که هر گردشگری علاقه دارد از نزدیک با آن آشنا شود.

از طرف دیگر طبیعتی سرسبز و جنگل‌هایی انبوه دارد و همچنین سواحل شنی سفید، شنا در دریا، حمام آفتاب و گردش در شالیزارهای پلکانی به جذابیت‌های گردشگری آن اضافه می‌کند. بالی همچنین از تنوع آب‌وهوایی برخوردار است؛ شمال آن آب‌وهوای سرد و کوهستانی و نواحی جنوبی آن در اغلب روزهای سال از آب‌وهوایی گرم و مرطوب برخوردار است.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جزیره بالی در اندونزی جزایر اطراف آن است. اگر برای سفر به بالی برنامه‌ریزی 15روزه یا یکماهه دارید، فرصت تماشا و گشت‌وگذار در این جزایر را از دست ندهید. در ادامه برای اینکه بهتر بدانید بالی کجاست اطلاعات مفیدی را درباره 13 جزیره اطراف بالی را آوردیم تا با شناخت بیشتری برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

تصویر یکی از جزیره های بالی

تصویر یکی از جزیره‌های بالی

جزیره مویو؛ از زیباترین جزایر بالی

اگر می‌خواهید استراحت کنید و با تماشای طبیعتی بکر و کمترین تغییرات انسانی روح خود را جلا بدهید، به 280 کیلومتری بالی، حوالی شمال جزیره سامباوا سفر کنید تا به جزیره مویو برسید. مویو از جمله جزایر بالی است که تقریبا در دورترین فاصله از این جزیره قرار دارد و از آب‌وهوای معتدل و طبیعت سرسبزی بهره‌مند است. در جزیره مویو اقامتگاه‌های مجلل و زیبایی وجود دارد که از گردشگران استقبال می‌کنند.

نمایی از جزیره مویو

نمایی از جزیره مویو

جزیره گیلی ایر

اگر بتوان جزایر اطراف را بخشی از جاهای دیدنی بالی به حساب آورد، گیلی ایر را باید یکی از بهترین جاذبه‌ها معرفی کرد. جزیره گیلی ایر (GILI AIR) از جزایر کوچک و محلی بالی و یکی از سه‌گانه گیلی محسوب می‌شود. این جزیره باوجود مساحت کم همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و نسبتاً شلوغ است. شما می‌توانید در هاستل‌ها اقامت کنید و تعطیلات خود را در هتل‌های ساحلی بگذرانید. نکته جالب این جزیره ممنوعیت رفت‌وآمد با موتور است. بنابراین می‌توانید برای گردش از کالسکه و دوچرخه استفاده کنید.

عکس جزیره گیلی ایر

عکس جزیره گیلی ایر

جزیره گیلی تراوانگان؛ گیلی دوم از سه گانه جزایر بالی

جزیره گیلی تراوانگان (GILI TRAWANGAN) از دیگر جزایر سه‌گانه گیلی در بالی است. محیط این جزیره آرام و به‌دور از شلوغی‌های دنیای مدرن و سبک زندگی محلی در آن جریان دارد؛ برای همین اگر می‌خواهید طبیعت بکری را کنار سبک زندگی محلی تماشا کنید، به این جزیره سفر کنید. می‌توانید در آب‌های شفاف دریای بالی غواصی کنید و ازآنجاکه استفاده از وسایل نقلیه نیز ممنوع است، از تماشای آسمان شب در ساحل لذت ببرید.

تصویری از جزیره گیلی تراوانگان

تصویری از جزیره گیلی تراوانگان

جزیره گیلی منو

جزیره گیلی منو (GILI MENO) سومین جزایر سه‌گانه گیلی به‌عنوان جزایر اطراف بالی است و محل زندگی لاک‌پشت‌های کهن‌سال محسوب می‌شود. در آنجا می‌توانید انواع تفریحات دریایی را انجام دهید؛ در کنار آن نیز محیط جزیره بسیار آرام است و می‌توانید ورزش‌هایی مثل یوگا و مدیتیشن را نیز تجربه کنید.

نمایی از جزیره گیلی منو

نمایی از جزیره گیلی منو

جزیره گیلی گده؛ غواصی در جزایر بالی

جزیره گیلی گده (GILI GEDE) یکی دیگر از آن جزایر محبوب بالی برای غواصی است. در این جزیره تفریحات جذابی مثل غواصی، رقص و زندگی شبانه در ساحل، یوگا و کشف جاذبه‌های طبیعی را می‌توانید تجربه کنید که تعطیلات به‌یادماندنی و رویایی را برای شما رقم می‌زند. شما می‌توانید تا عمق 25 کیلومتری دریا شنا کنید و زندگی ماهی‌های رنگارنگ، اختاپوس‌ها و عروس‌های دریایی را ببینید. این جزیره بخشی از جزیره لومبوک است و در سواحل جنوبی آن قرار دارد. از طریق جزیره منجانگان می‌توانید به آنجا برسید و 103 کیلومتر تا مرکز بالی فاصله دارد.

تصویر جزیره گیلی گده

تصویر جزیره گیلی گده

جزیره نوسا لمبونگان

جزیره نوسا لمبونگان تنها 55 کیلومتر تا جزیره بالی فاصله دارد و با استفاده از قایق‌های محلی می‌توانید به آنجا برسید. می‌توانید اولین سفر عاشقانه و البته لاکچری خود را با تفریحات هیجان‌انگیزی مثل قایق‌سواری، موج‌سواری و غواصی در آنجا سپری کنید؛ زیرا علاوه بر آب‌وهوای معتدل و ملایم، به‌ویژه در ماه‌های می تا سپتامبر، از آرامش دلچسبی بهره‌مند است. می‌توان گفت بهترین زمان سفر به بالی تقریبا بهترین زمان بازدید از این جزیره هم هست.

به دلیل مساحت کم آنجا با پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری می‌توانید دورتادور جزیره را بگردید و خانه‌های روستایی محلی‌ها را تماشا کنید. ممنوعیت رفت‌وآمد وسایل نقلیه نیز به آرامش بیشتر جزیره کمک می‌کند و فضایی مناسب برای ورزش‌هایی مثل یوگا دارد.

عکسی از جزیره نوسا لمبونگان

عکسی از جزیره نوسا لمبونگان

جزیره نوسا سنینگان؛ ماجراجویی بی انتها در جزایر بالی

اگر همیشه پای ثابت هیجان و آدرنالین هستید و ماجراجویی عضوی همیشگی در زندگی شما است، پرش از صخره‌های 12متری جزیره نوسا سنینگان را از دست ندهید و حتما به این جزیره بکر سفر کنید. این جزیره 57 کیلومتر از جزایر بالی در اندونزوی فاصله دارد و فضای آرام و خلوتش مناسب قرارهای رمانتیک است.

دسترسی به این جزیره از طریق پل نارنجی امکان‌پذیر است و بومیان نیز به پرورش جلبک مشغول هستند. درنتیجه، کنار تفریحات دریایی مثل غواصی، پرش از صخره و موج‌سواری، امکان بازدید از سایت‌های پرورش جلبک نیز فراهم است.

تصویری از جزیره نوسا سنینگان

تصویری از جزیره نوسا سنینگان

جزیره نوسا پنیدا

جزیره نوسا پنیدا در 66 کیلومتری بالی قرار دارد. محبوبیت این جزیره میان گردشگران به این علت است که علاوه بر فضای آرامش‌بخش و خلوت، غارهای تودرتویی دارد که فرصت کشف و تماشای داخل کوه‌ها را به آنان می‌دهد. آنها حتی می‌توانند پرواز پرندگان دریایی را بر فراز ساحل جزیره نوسا پنیدا تماشا کنند. ساحل جزیره نوسا پنیدا ماسه‌ای و سفید است و با آب شفاف دریا منظره محشری ایجاد می‌کند.

در آنجا می‌توانید با تفریحات دریایی مثل قایق‌سواری، موج‌سواری و غواصی و همچنین با حمام آفتاب در ساحل و کنسرت زنده شبانه در کافه‌های ساحلی تعطیلات لذت‌بخشی داشته باشید. راه دسترسی به این جزیره نیز مانند بسیاری از جزایر اطراف بالی از طریق قایق‌های محلی یا استفاده از خدمات کشتیرانی خواهد بود.

عکس جزیره نوسا پنیدا

عکس جزیره نوسا پنیدا

جزیره جاوا؛ از جزایر پرطرفدار بالی

جزیره جاوا یکی از محبوب‌ترین جزایر اطراف بالی است؛ به این معنا که اگر گردشگران به هیچ‌کدام از جزایر بالی سفر نکنند، جزیره جاوا را از دست نمی‌دهند. در آنجا می‌توانید سبک زندگی مردم اندونزی و فرهنگ خاص آنان را بشناسید، از معابد کهن هندویی بازدید کنید و با تماشای طبیعت بکر و کوه‌های آتشفشانی خاطرات متفاوتی را برای خود بسازید. همچنین در جاوا فرصت تفریحات دریایی مثل غواصی فراهم است و لذت سفر رمانتیک شما را دوچندان می‌کند. ازآنجایی‌که جاوا از جزیره بالی فاصله زیادی دارد، تنها راه دسترسی به آن استفاده از قایق و کشتی است.

تصویری از جزیره جاوا

تصویری از جزیره جاوا؛ از پرطرفدارترین جزایر بالی

جزیره لومبوک

جزیره لومبوک در سواحل شرقی بالی قرار دارد و ازآنجایی‌که یکی از جزایر آتشفشانی اندونزی محسوب می‌شود، مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌هاست. آب‌وهوای جزیره لومبوک معتدل و مرطوب است و در آنجا می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی مثل کوه رینجانی بازدید کنید. این کوه دارای آتشفشان فعال است و منظره خارق‌العاده‌ای را به ارمغان آورده است. یکی دیگر از جذابیت‌های جزیره لومبوک شباهتش با جزیره بالی است. منطقه کوتا نیز در آنجا قرار دارد و شباهت آن به جزیره بالی از امتیازاتش محسوب می‌شود. هرچند، یک تفاوت بارز وجود دارد؛ کوتا در جزیره لومبوک خلوت‌تر است و آرامش بیشتری دارد.

نمایی از جزیره لومبوک

نمایی از جزیره لومبوک

جزیره منجانگان؛ زندگی دریایی بی نظیر در جزایر بالی

با هر هدف و انگیزه‌ای به جزایر بالی سفر می‌کنید، غواصی را در میان تفریحات دریایی جزیره منجانگان فراموش نکنید. این جزیره طبیعت دریایی منحصربه‌فردی دارد و زیستگاه جانوری بسیاری از ماهی‌های رنگارنگ شناخته می‌شود.

در اعماق دریا می‌توانید کشتی‌ مدفون‌شده چندین‌ساله را تماشا کنید و بیش از 200 گونه ماهی را ببینید. راه دسترسی به این جزیره نیز از طریق بندر لابوهان یا بندر تریمابی فراهم است و تنها 8 کیلومتر تا بالی فاصله دارد. این جزیره از جزیره‌های بکر اندونزی است و شگفتی‌های چشمگیری دارد. تماشای صخره‌های مرجانی، حمام آفتاب، گشت‌وگذار و پیاده‌روی در طبیعت جزیره نیز از دیگر تفریحات موجود هستند.

عکسی از جزیره منجانگان

عکسی از جزیره منجانگان

جزیره کومودو

جزیره کومودو فاصله زیادی از جزیره بالی دارد و راه دسترسی به آن، جزیره لومبوک و کشتی‌سواری است. بااین‌حال به دلیل وجود پارک ملی کومودو همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این پارک ملی زیست‌بوم جانوران بسیار و مارمولک‌های بزرگی است که به این جزیره عنوان سرزمین اژدها داده‌اند.

در کنار پارک ملی، غواصی در اعماق دریا از تفریحات دریایی پر طرفدار جزیره کومودو است. در اعماق دریا می‌توانید کوسه‌ها، پرتوهای مانتا و صخره‌های مرجانی را تماشا کنید. بهترین زمان سفر به این جزیره فصل بهار و تابستان به دلیل آب‌وهوای معتدل آن خواهد بود.

تصویری از جزیره کومودو

تصویری از جزیره کومودو

جزیره فلورس؛ حیات وحش بی نظیر جزایر بالی

جزیره فلورس (Flores Island) یکی دیگر از جزایر شرق اندونزی است. این جزیره نیز مانند جزیره کومودو حیات‌وحش منحصربه‌فردی دارد و بخشی از پارک ملی کومودو محسوب می‌شود. علاوه‌برآن پارک ملی دیگری نیز در این جزیره قرار دارد که نگهداری از گونه‌های در معرض خطر از امتیازات آن به شمار می‌آید. در کنار این جاذبه‌های طبیعی می‌توانید گشت‌وگذاری در روستاهای فلورس داشته باشید و سبک زندگی مردم بومی را تماشا کنید. راه دسترسی به این جزیره از کشتی و قایق است و می‌توانید پس از رسیدن به این جزیره از دریاچه آتشفشانی نیز دیدن کنید.

عکس جزیره فلورس

عکس جزیره فلورس

برنامه ریزی زمانی برای بازدید از جاذبه های گردشگری جزایر بالی

سفر به جزیره بالی در اندونزی جذابیت‌ها و ماجراهای زیادی را برای شما رقم خواهد زد. برای اینکه بتوانید تمام جاذبه‌های گردشگری بالی را تماشا کنید و جزایر اطراف آن را ببینید، به بیش از 2 هفته زمان نیاز دارید و لازم است این نکته را در برنامه‌ریزی خود مدنظر قرار دهید. جزیره بالی آمیخته‌ای از تفریحات طبیعی، دریایی و باستانی است؛ هم‌زمان که می‌توانید از طبیعت بکر و کوه‌های آتشفشانی لذت ببرید، شالیزارهای پلکانی و معابد باستانی را می‌بینید که حاکی از قدمت این جزیره است. از طرفی در جزایر بالی می‌توانید با غواصی، زندگی جاری در زیر آب را ببینید و از طرف دیگر با تماشای زیست متفاوت حیات‌وحش در پارک ملی کومودو و جنگل میمون‌ها اکوسیستم جانوری آنجا را به‌خوبی بشناسید. در نهایت نیز با برنامه‌ریزی دقیق برای سفر، تور بالی را خریداری کنید تا بتوانید بیشتر جاذبه‌های گردشگری را به طور کامل ببینید.

سوالات متداول:

۱- کدام جزایر اطراف بالی برای غواصی و اسنورکلینگ مناسب هستند؟

جزایر نوسا پنیدا، نوسا لمبونگان و نوسا چنینگان از بهترین جزایر اطراف بالی برای غواصی و اسنورکلینگ هستند. این جزایر به خاطر آب‌های زلال و حیات دریایی غنی‌شان مشهورند. می‌توانید در این مناطق از دیدن مرجان‌های رنگارنگ و لاک‌پشت‌ها لذت ببرید. جزیره گیلی تراوانگان نیز مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به غواصی است.

۲- چگونه می‌توان از بالی به جزایر نوسا پنیدا و نوسا لمبونگان دسترسی پیدا کرد؟

برای رسیدن به جزایر نوسا پنیدا و نوسا لمبونگان از بالی، می‌توانید از قایق‌های سریع یا آزاد استفاده کنید. این قایق‌ها به طور منظم از بندرهای سانور و پادانگ بای در بالی حرکت می‌کنند. سفر با قایق سریع حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و بلیط‌ها را می‌توان به صورت آنلاین یا در محل خریداری کرد. توصیه می‌شود بلیط‌های خود را از قبل رزرو کنید تا از ظرفیت کامل جلوگیری شود.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC