02145323 02191004043

دالیان مارماریس در ترکیه را بشناسید

مجله گردشگری سپهران 18 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

دالیان مارماریس یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که فاصله کمی با مارماریس داشته و بیشترین شهرتش را به دلیل سواحل حیرت انگیز و لاک پشت های کمیابش دارد. این شهر زیبا دارای طبیعت بکر و شهر باستانی بسیار ارزشمندی بوده و بازدید از آن می تواند بخشی از سفر به تورهای نوروزی ترکیه به شمار رود. برای آشنایی با منطقه دالیان مارماریس، جاذبه های طبیعی و تاریخی، غذاها و رستوران ها، هتل ها و نحوه سفر به این منطقه سرسبز و خاطره انگیز در ادامه با سپهران سیر همراه باشید.

دالیان مارماریس

رودخانه دالیان مارماریس

دالیان ترکیه در مارماریس کجاست؟

دالیان یکی از زیباترین شهرهای ساحلی استان موغله  Muğla Province می باشد که زیبایی های دو دریای مدیترانه و اژه را در کنار هم به نمایش قرار می دهد. این شهر زیبا و کوچک که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است، فاصله بسیار کمی با مارماریس داشته و در 80 کیلومتری آن واقع شده است. موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان این شهر به مارماریس و فتحیه یکی از مزایای آن به شمار رفته و می توان با خرید تور مارماریس بخشی از سفر را به بازدید از سواحل و طبیعت سرسبز و رودخانه زیبای دالیان اختصاص داد.

معرفی دالیان مارماریس

اغلب شهرهای گردشگری ترکیه به دلیل داشتن سواحل زیبا شهرت بالایی پیدا کرده اند که دالیان یکی از نمونه های بارز آن است. این شهر علاوه بر لذت آفتاب گرفتن در ساحل، فرصت استفاده حمام های گلی، قایق سواری و همچنین تماشای لاک پشت های نایاب را فراهم می کند. در کنار سواحل چشم نواز این شهر، شهر باستانی نهفته در دل صخره ها با چشم انداز دریا نیز دلیل دیگری برای انتخاب دالیان در سفرهای نوروزی محسوب میشود.

دالیان مارماریس یکی از شهرهای بسیار مهم در ترکیه می باشد که در گذشته نقش کلیدی در صید ماهی و آبزیان داشته است. به دلیل صید بی رویه به مرور برخی از گونه های آبزیان و همچنین لاک پشت ها درخطر انقراض قرار گرفته اند. به طوریکه در سال 1988 هرگونه صید در این شهر بدون مجوز غیرقانونی بوده و آسیب رساندن به لاک پشت ها نیز جرم بزرگی تلقی میشود. Caretta-Caretta از معروف ترین لاک پشت های دالیان می باشند که در سواحل شنی آن تخم گذاری نموده و تکثیر میشوند.

نمایی از دالیان ترکیه

نمایی از دالیان ترکیه

جاهای دیدنی دالیان مارماریس

دالیان از جمله شهرهایی می باشد که طبیعت و تاریخ و تفریحات هیجان انگیز را در کنار هم قرار داده است. به همین دلیل در این شهر تمام گروه های سنی با سلایق مختلف می توانند گزینه های متعددی را برای بازدید و لذت بردن انتخاب کنند. از بهترین دیدنی های دالیان می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

حمام های گلی دالیان

یکی از اصلی ترین دلایلی که بسیاری از گردشگران وارد شهر دالیان میشوند، حمام های گلی و خواص درمانی شگفت انگیز آن است. در سواحل این شهر علاوه بر تماشای دریای زیبا و طبیعت منحص به فرد این فرصت در اختیارتان قرار میگیرد تا بتوانید گل بازی و حمام گل را تجربه کنید! گل و لای این حمام ها برای درمان بیماری های مختلف از جمله رماتیسم موثر بوده و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل شده اند. بعد از گل بازی به همراه دوستان و کودکانتان می توانید در استخر و حمام های اطراف آن دوش بگیرید و گل و لای را از بدنتان تمیز کنید.

ساحل ایزتوزو دالیان

به جرات می توان گفت، یکی از بهترین انتخاب ها در سفر به دالیان مارماریس، سواحل زیبای آن مخصوصا ساحل ایزتوزو İztuzu Plajı است. این ساحل زیبا حدود 4.5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشته و لاک پشت های آن گردشگران را به سمت خود جذب می کند. علاوه براین، در این ساحل می توانید نقطه اتصال رود دالیان و دریای مدیترانه را مشاهده کنید که صحنه ای بی نظیر است. ساحل ایزتوزو با نام ساحل لاک پشت نیز شهرت دارد.

بعد از لذت بردن از ساحل و آفتاب گرفتن، پیشنهاد می کنیم دقایقی را در کافه و رستوران های اطراف آن سپری کنید. خوردن یک فنجان قهوه ترک در کافه های رو به دریا چیزی نیست که بتوان براحتی از آن دل کند.

شهرباستانی کاونوس دالیان

انتخاب بعدی در سفر نوروزی به دالیان برای علاقه مندان به تاریخ، بازدید از شهر باستانی کاونوس است. این شهر قدمت بسیار بالایی داشته و ساخت آن مربوط به سده دهم قبل از میلاد است. علاوه بر قدمت بسیار بالا، ساخت شهر در صخره های سنگی با چشم انداز دریا نیز بخش دیگری از جاذبه های آن به شمار می رود. لازم به ذکر است که در این شهر کسی زندگی نمی کند و معابد تاریخی آن از نظر گردشگری و باستان شناسی اهمیت دارند.

علاوه بر معابد، گورستان این شهر نیز بخش دیگری از زیبایی های آن محسوب میشود و مورد علاقه تاریخ دوستان است. لازم به ذکر است، کاونوس در 8 کیلومتری غرب شهر دالیان واقع شده است.

رودخانه یا نهر دالیان مارماریس

اگر علاقه مند به قایق سواری و تماشای مرغان دریایی و جنگل های سرسبز اطراف هستید، نهر یا رودخانه دالیان را از دست ندهید. این قایق ها تفریحی بوده و برنامه های هیجان انگیز و نوشیدنی و غذاهای متنوع را ارائه می دهند. دقت داشته باشید که لذت قایق سوای در نهر دالیان را در بهار تا اواخر تابستان می توانید تجربه کنید.  شما می توانید از طریق تور مارماریس نوروز 1403 و تورهای سایر ایام به این شهر زیبا سفر کنید.

قایق سواری در رودخانه دالیان در کنار جاذبه تاریخی آن

قایق سواری در رودخانه دالیان در کنار جاذبه تاریخی آن

در دالیان مارماریس چی بخوریم؟

یکی از بهترین بخش های سفر خوردن غذا و نوشیدنی های متنوع می باشد. غذاهای ترکیه تنوع بالایی داشته و از اصلی ترین جاذبه های آن محسوب میشود. در سفر به دالیان نیز می توانید انواع غذاهای ترکیه ای مانند کباب های خوشمزه را نوش جان کنید. اما فراموش نکنید که دالیان مارماریس با ماهی ها و خرچنگ های خوشمزه اش معروف است. پس حتما در یکی از رستوران های آن غذاهای دریایی و خرچنگ را امتحان کنید. رستوران لی لی، Twinbros و Yakamoz از جمله انتخاب های پرطرفداری هستند که غذاهای باکیفیتی را ارائه می دهند.

بهترین زمان سفر به دالیان مارماریس

اگر در انتخاب زمان مناسب برای سفر به این شهر مردد هستید، بهتر است بدانید که دالیان شهری با آب و هوای معتدل است. به طوریکه بهار بسیار خوش آب و هوا و تابستان کمی گرم را در آن تجربه می کنید. زمستان های این شهر کمی خنک بوده و بارندگی زیادی را در آن شاهد هستید. در نتیجه می توان گفت، بهترین زمان سفر به دالیان مارماریس نوروز تا مرداد ماه است.

در کدام هتل های دالیان اقامت کنیم؟

با توجه به وسعت دالیان و تعداد جاذبه های طبیعی و تاریخی آن، با یک شب اقامت و دو روز تفریح می توان از تمام بخش های آن بازدید کرد. برای اقامت در این شهر گزینه های متعددی از قبیل هتل هالیدی، هتل خورشید، هتل مونتانا، هتل بسر، هتل آی ار پی را پیش رو خواهید داشت. هتل های این شهر دارای چشم انداز زیبایی بوده و برخی از آنها قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارند.

چطور به دالیان مارماریس برویم؟

برای سفر به دالیان روش های مختلفی وجود  دارد که بهترین آنها، خرید تور مارماریس است. چون این دو شهر فاصله بسیار کمی از هم داشته و یک روز از سفرتان را می توانید به بازدید از آن اختصاص دهید. علاوه براین، اگر تور ترکیه و استانبول از آژانس هواپیمایی سپهران سیر را خریداری کرده اید، با 8 ساعت رانندگی می توانید به دالیان بروید. دقت داشته باشید که این شهر بسیار کوچک است و به همین دلیل فرودگاه ندارد. فاصله مارماریس تا  دالیان را می توانید با قایق طی کنید که بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC