02145323 02191004043

مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

مجله گردشگری سپهران 28 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

آنتالیا و مارماریس از بهترین شهرهای ترکیه می باشند که با سواحل فوق العاده جذاب با استقبال بالایی در تورهای نوروزی مواجه میشوند. هر یک از این دو شهر ویژگی های مثبت و گاها منفی دارند و به همین دلیل قبل از سفر باید بتوانید شناخت خوبی نسبت به آنها داشته باشید. یکی از سوالات همیشگی مسافران نوروزی ترکیه این است که آنتالیا بهتره یا مارماریس؟ برای سفر بهتر و خاطره انگیزتر در نوروز تور آنتالیا بخریم یا تور مارماریس؟ چرا؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ مناسب برای این سوالات هستید، در ادامه با ما در سپهران همراه باشید.

تفریحات آنتالیا

تفریحات آنتالیا

مقایسه آنتالیا و مارماریس از نظر طبیعت

آنتالیا یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای ترکیه می باشد که در غرب آن واقع شده و دارای سواحل بسیار جذاب در منطقه مدیترانه ای است. این شهر زیبا علاوه بر سواحل چشم نواز و پر از شور و هیجان، جاذبه های دیدنی طبیعی دیگی همچون چشمه کارست، دره پلدار، غار کارائین، آبشارهای دودن، رودخانه و آبشار ماناوگات، غار کوکاین می باشد. با توجه به تعداد بسیار زیاد گردشگران نوروزی در آنتالیا، اغلب این جاذبه های طبیعی زیبا شلوغ می باشد. 
مارماریس از زیباترین شهرهای بندری ترکیه می باشد که در جنوب غربی آن قرار گرفته و دارای سواحل متعدد و آرام و طبیعی بکر است. در این شهر زیبا و آرام، امکان ساحل گردی و آفتاب گرفتن در محیطی بسیار آرام و امن برایتان فراهم می شود که یک مزیت بزرگ است. تفرجگاه ایچملر، تفرجگاه تورونج، ساحل کیزکومو، گونسک، روستای بییر، دهکده تورگوت از جمله مکان های دیدنی و طبیعی در این شهر هستند.
در حالت کلی اگر علاقه مند به مکان های طبیعی، دیدنی های بکر در فضایی بسیار آرام و آب و هوایی پاک هستید، مارماریس گزینه مناسبی خواهد بود. آنتالیا نیز از نظر مناظر طبیعی و سواحل دارای تنوع بالایی است، اما این شهر کمی شلوغ بوده و در لیست شهرهای مدرن قرار گرفته است.

مقایسه آنتالیا و مارماریس از نظر جاذبه های تاریخی

ترکیه از جمله کشورهای مهم دنیا می باشد که به دلیل گذشته پر از فراز و نشیب دارای جاذبه های تاریخی متعدد و قلعه های به جای مانده از یونان باستان است. به همین دلیل یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به شهرهای مختلف آن سفر می کنند، بازدید از جاذبه های تاریخی است. اگر علاقه مند به تاریخ هستید و قصد سفر به ترکیه را دارید، لازم است بدانید که آنتالیا برایتان بهتر از مارماریس خواهد بود. چون در آنتالیا تعداد زیادی از بناهای ارزشمند تاریخی وجود دارد. البته در مارماریس نیز جاذبه های تاریخی وجود دارند اما تعداد آنها کم است. قلعه مارماریس، شهر تاریخی دالیان از جمله مکان های تاریخی در مارماریس به شمار می روند. البته جزیره کلئوپاترا نیز حدود یک ساعت تا این شهر فاصله داشته و دیدنش خالی از لطف نیست. این در حالیست که در آنتالیا جاذبه های تاریخی متعددی همچون کالیچی، موزه آنتالیا، مسجد یولی مناره، دروازه هادریان، قلعه رومیان، آسپندوس، ترمسوس، پرگه، برج ساعت، فاسلیز وجود دارند.

بناهای تاریخی آنتالیا

بناهای تاریخی آنتالیا

برای خرید آنتالیا بهتر است یا مارماریس؟

سفر بدون خرید همیشه چیزی کم دارد؛ مخصوصا اگر مقصد ترکیه باشد. اغلب شهرهای ترکیه به دلیل وجود فروشگاه های برندهای معتبر دنیا در آنها به یکی از بهترین مقاصد سفر برای خرید ایرانیان تبدیل شده اند. برای مقایسه آنتالیا و مارماریس از نظر خرید در همین ابتدا باید بگوییم که تنوع در مراکز خرید آنتالیا بسیار زیاد است. در آنتالیا بسیاری از برندهای پوشاک و کیف و کفش و سایر لوازم مورد نیاز زندگی دارای شعبه های متعدد هستند و می توانید خریدی بی نظیر را تجربه کنید. اما مارماریس تعداد کمتری مرکز خرید داشته و اغلب افراد برای رسیدن به آرامش این شهر را انتخاب می کنند. در بازار بزرگ مارماریس این فرصت برایتان فراهم میشود تا خرید ارزانی داشته باشید. اما افرادی که به دنبال مراکز خرید لوکس هستند، در سفر به مارماریس به هدفشان دست پیدا نمی کنند. اگر در گروه دوم قرار گرفته اید، شک نکنید که آنتالیا برایتان انتخاب بهتری خواهد بود.

امکانات تفریحی آنتالیا و مارماریس

تفریح و هیجان یکی از بهترین لذت هایی می باشد که در سفر به بسیاری از شهرهای ترکیه به آنها می رسید. علاوه بر سواحل بسیار زیاد و متنوع و دریایی با آب های تمیز، در شهرهای مختلف آن پارک های آبی و کلاب های متعددی وجود دارند که گردشگران را به سمت خود جذب می کنند. برای آن دسته از افرادی که به دنبال شور و هیجان بسیار زیادی هستند، در مقایسه آنتالیا و مارماریس بدون شک آنتالیا برای آنها بهتر است. آنتالیا دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی همچون آکواریوم تونلی، تونک تپه، پارک دلفین، پارک آبی آکوا، پاک آبی لند آف لجندز، پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی و پارک آبی ددمان، زمین های گلف، رفتینگ، غواصی، سافاری، اسب سواری و کلاب های متعدد و تفریحات شبانه وجود دارند. 
در مارماریس نیز پارک آبی آتالانتیس، غواصی، کلاب های شبانه، جت اسکی، قایق سواری، کایت سواری و پرواز روی آب را می توانید انتخاب کنید که همگی هیجان بالایی  دارند. اما د یک مقایسه کلی، آنتالیا از نظر تفریحات هیجان انگیز گزینه مناسب تری نسبت به مارماریس است.

مقایسه هتل های آنتالیا و مارماریس

یکی از مهم ترین مقدماتی که قبل از سفر باید فراهم کنید، هتل و محل اقامت است. سلیقه گردشگران در انتخاب هتل بسیار متفاوت است. به طوریکه برخی به لوکس بودن هتل ها اهمیت زیادی داده و در مقابل برخی دیگر بیشتر دیدنی های شهر و آرامش آن برایشان مهم بوده و زیاد به امکانات هتل توجه ندارند. به همین دلیل در مقایسه آنتالیا و مارماریس از نظر هتل به هر دو نوع سلیقه توجه خواهیم داشت. 
اگر در سفرهای نوروزی و غیره به ترکیه لوکس و مجهز بودن هتل ها اهمیت زیادی دارد، آنتالیا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. چون هتل های لوکس در آنتالیا تنوع بیشتری دارند. این در حالیست که تعداد هتل های لوکس مارماریس کمتر می باشند.

مقایسه آنتالیا و مارماریس از نظر آب و هوا

آنتالیا و مارماریس از نظر آب و هوایی شباهت زیادی به هم دارند و هر دو در بهار و تابستان شرایط ایده آلی برای جذب گردشگر خواهند داشت. در مقابل پاییز و زمستان این دو شهر سرد بوده و بارش باران و برف شرایط سفر را کمی برایتان سخت خواهند کرد.

تفریحات مارماریس

تفریحات نوروزی مارماریس

تتور آنتالیا بهتره یا مارماریس؟

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، حال می توان به این سوال پاسخ داد که آنتالیا بهتره یا مارماریس؟

اگر طبیعت بکر برایتان اهمیت دارد، مارماریس را انتخاب کنید و اگر تاریخ و طبیعت در کنار هم برایتان ارزشمند است، آنتالیا گزینه ایده آلی خواهد بود. 
برای تجربه سفری بسیار آرام و بدور از شلوغی و ساحل گردی و آفتاب گرفتن در سواحل تمیز، مارماریس بهتر از آنتالیاست. چون آنتالیا به شدت مورد توجه ایرانیان و سایر گردشگران قرار گرفته و سواحل شلوغ و پر از هیجانی دارد.
برای اقامت در هتل های لوکس آنتالیا بهتر از مارماریس است.
برای تجربه تفریحات هیجان انگیز در پارک های آبی آنتالیا شرایط بهتری نسبت به مارماریس دارد. 
با توجه به اینکه بازدید از جاذبه های دیدنی و سواحل مارماریس به یک روز زمان نیاز دارد و تجربه آرامش و زیبایی های آن ارزشمند است، تور ترکیبی آنتالیا مارماریس انتخاب بهتری خواهد بود. با این انتخاب می توانید زندگی لوکس و مدرن و تفریحات هیجان انگیز آنتالیا را در کنار سواحل آرام و بدور از شلوغی مارماریس را با هم تجربه کنید. برای اطلاع از قیمت و شرایط تور نوروزی مارماریس و آنتالیا می توانید با کارشناسان ما در سپهران تماس بگیرید. 

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC