02145323 02191004043

سفر به کوش آداسی یا آلانیا؟ کدام برای نوروز بهتر است؟

مجله گردشگری سپهران 28 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

کوش آداسی یا آلانیا؟ آیا تابحال برایتان سوال بوجود آمده است که در تعطیلات نوروز سفر به کوش آداسی بهتر است یا آلانیا؟ چرا برخی از افراد کوش آداسی را به آلانیا ترجیح میدهند و بالعکس؟ آیا این دو شهر جذاب و دوست داشتنی ترکیه نسبت به هم برتری دارند؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به طور جامع کوش آداسی و آلانیا را با هم مقایسه کنیم و در نهایت براحتی می توانید تصمیم بگیرید که تور کوش آداسی بخرید یا تور آلانیا؟

طبیعت آلانیا ترکیه

طبیعت آلانیا ترکیه

چرا کوش آداسی را انتخاب کنیم؟

یکی از بهترین انتخاب ها برای سفرهای نوروزی بدن شک کوش آداسی خواهد بود، چون این شهر با سواحل بسیار عالی در کنار دریای اژه و بناهای تاریخی معنای سفر را برایتان تکمیل می کند. کوش آداسی در غرب ترکیه قرار گرفته و از نظر گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در چند سال اخیر با رشد چشمگیری در خدمات دهی مواجه شده و پارک های آبی و هتل ها و رستوران های لوکس و پیشرفته در آن راه اندازی شده اند. این شهر از نظر تاریخی نیز اهمیت بالایی داشته و بخش مهم از جاذبه های آن به این بناها اختصاص داده شده است.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

از بهترین جاهای دیدنی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جزیره کبوتر با پرنده های مهاجر بسیار زیاد و چشم اندازی فوق العاده در شهر کوش آداسی واقع شده و در این سفر نباید از دست داد. در این شبه جزیره کوچک علاوه بر مناظر عالی می توانید غذاهای خوشمزه را در رستوران های آن امتحان کنید.
شبه جزیره دلیک نوعی پارک ملی می باشد که در جنوب کوش آداسی واقع شده و کاروانسرا و چادرهای آن برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. علاوه براین، در این جزیره می توانید لذا ماهیگیری و دوچرخه سواری در ساحل را تجربه کنید.
پارک آبی آدالند دنیای شگفت انگیز و بی نظیری از سرگرمی ها را برای کودکان و افراد بزرگسال فراهم کرده است. در این پارک سرسره های آبشاری و سایر تفریحات آبی ارائه شده و بسیار هیجان انگیز هستند. 
افسوس یکی از یادگارهای به جای مانده از یونان باستان است که در دوران امپراطوری روم ساخته شده است. جذابیت و صلابت این بنا به گونه ایست که اگر به کوش آداسی سفر کنید و از افسوس بازدید نکنید، بدون شک سفرتان کامل نخواهد بود!
شهر تاریخی پرینه بنایی فوق العاده ارزشمند می باشد که 400 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. این بنا گزینه ای عالی برای علاقه مندان به تاریخ و بناهایی با معماری های ارزشمند است.
میلتوس، دیدما، مسجد عیسی بیگ، غار کاراجا، رستوران کیرازلی از دیگر دیدنی های سفر به کوش آداسی هستن که هر یک دنایی از زیبایی را در دل خود جای  داده اند.

جاهای دیدنی کوش آداسی

جاهای دیدنی کوش آداسی

مراکز خرید کوش آداسی

کوش آداسی به بازار و مراکز خرید لوکس و متنوع شهرت دارد و اغلب اجناس ارائه شده در آنها ارزان هستند. مرکز خرید اسکالا نوا، بازار بزرگ و تاریخی کوش آداسی، آکدوگان، سوکه، هاجیوات، مرکز چرم و مرکز خرید AVM از انتخاب های مناسب در این سفر هستند.

چرا آلانیا را انتخاب کنیم؟

آلانیا یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه می باشد که تاریخ، فرهنگ و طبیعت بکر و سواحل رویایی را با هم تلفیق کرده است. به همین دلیل این شهر به یکی از بهترین مقاصد تفریحی برای گردشگران عاشق طبیعت و تاریخ و محیط آرام تبدیل شده است. لذا در این شهر کوچک و جذاب می توانید موزه و پارک های آبی و ساحل گردی و حتی خرید از بازار و مراکز خرید و خوردن غذاهای ترکیه ای در رستوران های متعدد را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری آلانیا

بدون شک یکی از مهم ترین دلایلی که باعث میشود یک منطقه مورد توجه گردشگران قرار بگیرد، جاذبه های دیدنی است. آلانیا از این نظر در سطح بسیار خوبی قرار گرفته است، چون بناهای تاریخی و سواحل فوق العاده جذاب را در کنار هم دارد. از بهترین جاذبه های این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه آلانیا با کوزه و سکه و نامه های بسیار قدیمی که تاریخ و فرهنگ این منطقه را بازگو می کند.
  • غار داملاتاش که در سال 1948 میلادی کشف شد و اغلب گردشگران برای درمان بیماری آسم از آن بازدید می کنند. مواد معدنی موجود در این غار برای درمان بیماری آسم مفید بوده و یکی از اصلی ترین دلایل جذب گردشگر نیز همین مساله است.
  • غار فسفرلو یا غار تابنده یکی دیگر از دلایل انتخاب آلانیا برای سفر می باشد. در این غار نور مهتاب انعکاس داشته و به همین دلیل بسیار درخشان است. در صورت تمایل می توانید بخشی از مسیر رسیدن به این غار را شنا کنید که تاثیر زیادی بر لذت بیشتر از سفر خواهد داشت. 
  • غار دیم که در شرق آلانیا واقع شده است، لقب دومین غار بزرگ ترکیه را به خود اختصاص داده و با چراغانی های انجام شده در آن می توانید یکی از ارزشمندترین دیدنی های طبیعی دنیا را تماشا کنید. 
  • ساحل کلئوپاترا یکی از زیباترین سواحل آلانیا می باشد که با ساحل شنی خود آرامش بی نظیری را بوجود آورده است. این ساحل زیبا روبروی غار داملاتاش قرار گرفته و 2 کیلومتر طول دارد.
  • ساحل کیقباد یکی دیگر از سواحل بسیار زیبا و در عین حال تمیز و امن در آلانیا می باشد که حدود 3 کیلومتر طول دارد.  
  • پارک آبی آلانیا یکی از انتخاب های عالی برای سفرهای خانوادگی می باشد. اگر برایتان سوال است که برای سفر با کودکان کوش آداسی بهتر است یا آلانیا، لازم است بدانید که آلانیا نیز پارک های آبی متعددی دارد. پارک آبی آلانیا دارای 15 سرسره و بازی های آبی متنوع می باشد و تمام گروه های سنی می توانند از آن استفاده کنند.
  • برج قرمز یکی از بناهای بسیار قدیمی می باشد که در دوره سلطنت سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد اول ساخته شده است. در حال حاضر از این برج به عنوان موزه مردم شناسی استفاده میشود.
  • آبشار دیماجی، پارک دلفین ها، موزه آتاتورک و قلعه آلانیا از دیگر جاذبه های این شهر جذاب به شمار می روند.

جزیره گردشگری کوش آداسی ترکیه

جزیره گردشگری کوش آداسی ترکیه

مراکز خرید آلانیا

برای پاسخ به این سوال که کوش آداسی یا آلانیا؟ بهتر است نگاهی به مراکز خرید این شهر نیز داشته باشیم. حضور تعداد زیاد گردشگران در آلانیا باعث شده است به مرور مراکز خرید و بازارهای متعددی در آن راه اندازی شوند. از بهترین مراکز خرید آن می توان به مرکز خرید لوکس آلانیوم، کیپا، مگا مال، دنور، اگتچ اشاره کرد. علاوه براین، در منطقه خلیج نیز می توانید خرید خوبی را از مغازه ها و فروشگاه های متعدد آن با قیمت های بسیار ارزان تجربه کنید.

رستوران های آلانیا

رستوران های رو به خلیج با چشم انداز فوق العاده زیبا و غذاهای ترکی بدون شک یکی از مهم ترین دلایلی می باشد که می توانید این شهر را برای سفر انتخاب کنید. رستوران ایسکیله سوفرسه، سوفرا، لوکانتا سو، بیسترو فلوید، ماهپری، اوتومان هاوس، مرجان بالیکوی، اوستا حیدر و کاراکوی وافل از جمله انتخاب های پرطرفدار در این شهر هستند.

کوش آداسی یا آلانیا؟

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، حال می توان به این سوال پاسخ  داد که کوش آداسی بهتر است یا آلانیا؟ در حالت کلی سواحل تفریحی کوش آداسی تعداد بیشتری نسبت به آلانیا دارند و برای ساحل گردی گردشگران کوش آداسی را انتخاب می کنند. هتل های کوش آداسی و رستوران ها و مراکز خرید آن نیز تنوع بیشتری دارند. مهم ترین برتری آلانیا نسبت به کوش آداسی، قیمت ارزان است. تور آلانیا به دلیل هتل های لوکس و در عین حال ارزان با نرخ های کمتری نسبت به کوش آداسی ارائه میشوند. لذا اگر به دنبال سفر لوکس هستید، کوش آداسی گزینه مناسبی خواهد بود. در مقابل، اگر به دنبال سفر ارزان هستید، آلانیا بهتر خواهد بود. برای اطلاع دقیق از هزینه های سفر و قیمت تور نورورزی کوش آداسی و تور آلانیا می توانید با کارشناسان فروش سپهران تماس بگیرید. این مجموعه انواع تورهای نوروزی ترکیه را با قیمت های مناسب و کیفیت عالی ارائه داده و لحظات خاطره انگیزی را در شروع سال جدید برایتان رقم خواهد زد.

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC