02145323 02191004043

مراحل دریافت پاسپورت به چه صورت است؟

مجله گردشگری سپهران 07 آذر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

جمع آوری مدارک لازم برای دریافت پاسپورت:

تهیه عکس 6*4 : 

در حال حاضر عکسبرداری و کپی مدارک در مراکز پلیس +10 انجام می شود. قبل از هر گونه اقدام توصیه می شود به نزدیک ترین مرکز پلیس +10 مراجعه بفرمایید.

در مرحله اول به یک آتلیه مراجعه کنید برای عکس پاسپورت خودشون میدونن سایز عکس پاسپورت چند هستش اما محض اطمینان یادآوری کنید. نکته اینکه عکس پاسپورتی باید برای آقایون زمینه سفید، ریش و موی سر بدون مدل باشه و پیشونی وگوش ها کاملا مشخص باشه و بدون روتوش سنگین و برای خانم ها باید با حجاب کامل باشه بدون زیوآلات و آرایش سنگین باشه.

درضمن افرادی که جراحی های زیبایی انجام دادن و عکس جدیدشون با عکس کارت ملی و شناسنامه تفاوت اساسی داشته باشه نیاز به گوهی پزشک جراحشون دارن ( مخصوص اونهایی که کوبیدن از اول ساختن )!

داشتن مدارک اولیه مانند کپی و اصل شناسنامه کارت ملی الزامی ست.  برای آقایون اصل و کپی کارت پایان خدمت هوشمند و برای بانوان یکسری مدارک اختصاصی هم لازم است. خانم ها برای گرفتن پاسپورت نیاز به اجازه نامه رسمی همسرشون دارن. خانم ها باید به دفتر خانه های اسناد رسمی بروند و یک اجازه محضری از همسرشون بگیرند، بانوان مقیم خارج هم احتیاجی به اجازه محضری همسر ندارند و همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است. بانوانی که همسرشون فوت کرده، باید اصل گواهی فوت همسر یا اصل شناسنامه باطل شده همسر رو ارائه بدن و بانوان مطلقه باید اصل طلاق نامه را ارائه کنند. لازم به ذکره که این اجازه نامه فقط برای خانم ها نیست بلکه فرزندان زیر 18سال هم نیاز به اجازه محضری از سوی پدر یا قیم قانونی دارن.

 یافتن  نزدیکترین پلیس +10:

برای پیدا کردن نشانی نزدیک ترین دفتر به شما می توانید به سایت اینترنتی epolice.ir بروید. در بخش تماس با ما، امکان جست وجوی نزدیک ترین دفتر به شما وجود دارد. باز هم تاکید می‌شود که  خانم ها برای گرفتن پاسپورت نیاز به اجازه نامه رسمی همسر دارند. آنها باید به دفتر خانه های اسناد رسمی بروند و یک اجازه محضری از همسرشان بگیرند، بانوان مقیم خارج احتیاجی به اجازه محضری همسر ندارند.

با دردست داشتن مدارک کامل و مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 درخواست دریافت پاسپورت رو ادائه بدین.

پرداخت هزینه پاسپورت:

هزینه های گرفتن پاسپورت عموما همه ساله تغییر می‌کنه مثل همه چیز! بخشی از هزینه ها مربوط به عوارض نیروی انتظامی و شهرداری و بخشی هم مربوط به خود هزینه دفاتر پلیس +10 و هزینه های پستی و … است. نکته اساسی در این زمینه این است که بخش واریزی به حساب شهرداری و نیروی انتظامی را به هیچ وجه نباید از طریق اینترنت یا عابر بانک پرداخت کنید یا باید مستقیم به بانک ملی بروید و فیش بگیرید و با اینکه از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس +10 اقدام کنید.

در انتظار پستی بمانید:

تموم شد! و حالا باید منتظر پست شدن پاسپورتتون به نشانی ای که اعلام کرده اید باشید. حدود 1 هفته زمان میبره تا گذرنامه به شما تحویل داده شود. 

مقالات پربازدید
6Ldba1kbAAAAAFW1hzLdX0ZfQIJlcvA7ZhgN2PFC